Legkorrels worden niet gegeten

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
claar-els
Land: Nederland
M/V: V

Legkorrels worden niet gegeten

Berichtdoor claar-els » 23 jul 2020 13:12

Ik heb een vraag.
Wij hebben begin juni 3 Cochin-kuikens gekregen (uitgebroed door onze 2 schuwe Leghorns), aan wie we nu Garvo Alfamix Kuikens geven. Echter, de legkorrels worden niet opgegeten – wat ik ook doe, al het andere eten wordt er tussen uit gefilterd en de legkorrels blijven liggen. Onze kippen en kuikens lopen een deel van de dag los in onze tuin. Beide leghorn-kippen weigerden voorheen ook legkorrels te eten. Ik heb al geprobeerd een papje ervan te maken, maar ook dat helpt niet. Omdat ik dit zonde vind, heb ik nu een paar dagen geen ander voer erbij gegeven, maar de legkorrels worden nog steeds geweigerd. Hoe lang kan ik hiermee door gaan ?
Hebben jullie een tip voor mij wat te doen ?

VogelChrista

Re: Legkorrels worden niet gegeten

Berichtdoor VogelChrista » 23 jul 2020 14:14

Hoi Claar-Els, waarom moeten je kuikens eigenlijk legkorrel eten? Ze leggen toch niet?
Het belangrijkste is dat ze gevarieerde kuikenvoeding krijgen en dat hoeft niet per se in korrelvorm.
Jullie kuikens zijn nog erg jong, dus mss zijn korrels ook gewoon te groot voor ze.

claar-els

Berichtdoor claar-els » 23 jul 2020 14:22

Dag Christa, het zijn speciale kleine korrels, onderdeel van de kuikenmix van Garvo (waarschijnlijk zijn het inderdaad geen legkorrels, maar anders samengestelde en geperste korrels). Ze blijven allemaal keurig achter en worden niet gegeten.

VogelChrista

Berichtdoor VogelChrista » 23 jul 2020 14:28

Volgende keer het kuikenmeel kopen zonder korreltjes?
Kuikens zijn eigenwijs :-D

Terug naar “Voeding, water etc”