Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor José » 05 aug 2012 14:42

Eucalyptus kan ik er 'geurtechnisch' niet in ontdekken, terwijl dat normaliter toch duidelijk herkenbaar is. Maar goed, mijn neus kan ook falen. Ik zal nog eens ruiken of ik oregano bespeur.
Het handigst is toch om de fabrikant eens te benaderen, al zal die misschien niet het 'geheime recept' willen prijsgeven.

Gebruikersavatar
karuna
Berichten: 1288
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:29
Land:
M/V: V
Locatie: Doesburg

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor karuna » 06 aug 2012 17:25

Munt oregano en lavas wordt hier vooral door de jongere kippen graag gegeten. Zijn ze eenmaal het jaar gepaseerd blijft alleen een lichte voorkeur voor munt over. Zou misschien een reden kunnen hebben.

Het voer van Garvo is trouwens ook vrij van medicijnen of chemische toevoegingen ervoor. Daarom ben ik het ook gaan voeren, was nog een flinke zoektocht destijds om kuikenvoer vrij van medicatie te krijgen.
Een goede zaak dat het langzaamaan vermindert, ook beter voor de mens.

KrazyKip
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 jun 2012 22:06
Land: NL
M/V: M

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor KrazyKip » 13 aug 2012 18:57

Mijn 11 weken oud kuikentje eet inmiddels ook het gemengde graan mee....
Eigenlijk zou hij/zij nog ''opfok-voer-2'' moeten eten, is het ook schadelijk dat hij/zij nu al het gewone voer mee-eet?
Anders moet ik dit kuikentje (zonder broertjes/zusjes) apart zetten :cry:

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Ron » 13 aug 2012 19:29

Laat de natuur maar zijn gang gaan.

TAKI
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 apr 2011 16:15
Land: NL
M/V: M

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor TAKI » 19 sep 2013 08:50

Waarom zou je medicatie geven aan gezonde dieren? Coccidiose is meestal het gevolg van wat zwakkere dieren, niet helemaal schoon en vochtigheid bij elkaar. Dan nog is het snel te verhelpen als je je dieren dagelijks goed bekijkt en dan ook ziet wanneer er iets loos is.

Wij hebben regelmatig kuikens en al jaren geen last meer van coccidiose. Dit ondanks dat de dieren niet altijd helemaal brandschoon gehuisvest zijn en buiten veel in de blubber lopen.

Wordt er één dier ziek, dan heeft hij pech en wordt "opgeruimd". Waarom wordt deze wel ziek en de rest niet? Alles loopt hier door elkaar en onder dezelfde omstandigheden. Pas als meerdere dieren ziek worden, behandelen we. Een zwakke éénling = de zwakke schakel in de ketting.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten