water voor de kippen

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
meyerhj
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2011 14:15
Land: nederland
M/V: M

water voor de kippen

Berichtdoor meyerhj » 02 jun 2020 16:33

Weet iemand een watersyteem/drinksyteem wat je aan de buitenkant van de kooi kan vullen elke keer.

Gr Henk Meijer

outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: water voor de kippen

Berichtdoor outdoorkippenman » 17 jun 2020 20:44

Afgesloten regenbuis met draaibare eindstop aan de buitenkant, 3 bochten van 40 graden naar binnen, of druppelaars op een buis, aangesloten op een regenton van het dak?

meyerhj
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2011 14:15
Land: nederland
M/V: M

Re: water voor de kippen

Berichtdoor meyerhj » 18 jun 2020 09:05

Dankje wel voor het advies

SissG
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2020 20:02
Land: nederland
M/V: V

Re: water voor de kippen

Berichtdoor SissG » 15 sep 2020 21:07

Hoi, late reactie misschien maar ik ben bezig met dit systeem. De drinkbakjes vullen automatisch bij. Ze overstromen dus nooit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussen de T-stukjes worden nog slangetjes gezet en een slangetje naar een 1 liter fles die ik aan een houder ophang aan de buitenkant van het hok:

Afbeelding

In plaats van de drinknippel boor ik een gat om een slangtule in te draaien om het slangetje aan te bevestigen die naar de bakjes gaat.

slangtule:
Afbeelding

outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: water voor de kippen

Berichtdoor outdoorkippenman » 03 okt 2020 00:06

SissG schreef:Hoi, late reactie misschien maar ik ben bezig met dit systeem. De drinkbakjes vullen automatisch bij. Ze overstromen dus nooit:

Tussen de T-stukjes worden nog slangetjes gezet en een slangetje naar een 1 liter fles die ik aan een houder ophang aan de buitenkant van het hok:

Afbeelding

In plaats van de drinknippel boor ik een gat om een slangtule in te draaien om het slangetje aan te bevestigen die naar de bakjes gaat.

slangtule:
Afbeelding

Mooi gemaakt! Welk systeem gebruik je ervoor? Welke diameter slang en welk type bakje? Lijkt inderdaad fijn groot.

Shanna Bartels
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: water voor de kippen

Berichtdoor Shanna Bartels » 01 aug 2022 19:52

Vraagje: mijn kuikens van 12 a 14 weken oud lijken nauwelijks te drinken. Ik doe maar ong 0,5 liter in de drinkbak en savonds is ie nog vol.
Misschien drinken ze stiekum van de drinkbak vd grote drie kippen maar dat heb ik ze niet zien doen.

Is dit erg???

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22987
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: water voor de kippen

Berichtdoor Kip La La » 01 aug 2022 21:15

Misschien kun je voor je vraag even een eigen topic openen, dit topic is al vrij oud en het onderwerp is ook anders. :mrgreen:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten