Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Sofa » 03 sep 2020 12:22

Geweldig ook dat er zo veel mensen zijn die zich dat aantrekken. Mijn kijk op de wereld is inktzwart en ik ben hier gewoon door ontroerd!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Isabel » 03 sep 2020 12:22

Top dat de meeuw daar morgen terecht kan. :duimop:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor lnge » 03 sep 2020 12:26

Sofa schreef:Geweldig ook dat er zo veel mensen zijn die zich dat aantrekken. Mijn kijk op de wereld is inktzwart en ik ben hier gewoon door ontroerd!

Ik kon het mij ook al niet voorstellen dat er in Spanje niets zou zijn. Juist door al het dierenleed daar, zijn er daar ook heel veel instanties die zich inzetten voor dierenhulp.
Ik weet ook dat er heel veel voor zwerfkatten is geregeld zoals castratieprojecten en voerrondes. Vroeger was dit wel anders.

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Sofa » 03 sep 2020 12:43

Het barst van de zwerfkatten. Bij ons in de tuin lopen er 10. Eigenlijk wonen ze hier. Honden worden vaak vastgebonden aan een meter ketting op grondstukken in the 'middle of nowhere'. Het is een drama.

Ik ken (kende) enkele mensen welke in asiels werken, allemaal buitenlanders. Een Duits gezin (op bezoek geweest) had een privé opvang met 300 katten.

Zo gaat dat, 'wij' rotzooien maar wat aan en de buitenlanders lossen het wel op. Wat zijn wij (Spanjaarden) toch slim! En nu gaan er weer miljarden naar het zuiden.

Mensen, 'Europa' bestaat niet. Geloof mij maar!

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Dr_Haantje » 03 sep 2020 13:53

Sofa schreef:Mensen, 'Europa' bestaat niet. Geloof mij maar!

Wie zei dat europa wel bestond? :mrgreen:
Natuurlijk is "europa" niets anders dan een extra baantje voor uitgerangeerde politici omdat deze anders langs de zijlijn staan na een x aantal jaren kabinet,
Het is dat politiek niet thuis hoort op een hobbyforum, maar ik kan er genoeg over vertellen.
Niet teveel drukte over maken, verreweg de meeste mensen hebben het goed en die paar misstanden kunnen we het beste voor lief nemen.

Hoe is het inmiddels met de meeuw?

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Sofa » 03 sep 2020 14:11

Opstaan lukt niet.

Mijn vrouw zit nu naast de doos met haar chopsticks. 3 gekookte mosselen zitten inmiddels in zijn bekje. Deze zijn lichter verteerbaar dan rauwe vis dus maar hopen dat deze niet worden uitgespuugd.

Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Pearlsofpassion » 03 sep 2020 14:43

Fijn dat hij nu z'n eten wel binnenhoudt. Dan zal de stress toch wat gezakt zijn.
Hopelijk wordt er nog gevonden wat hem precies mankeert en kan hij geholpen worden.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor lnge » 03 sep 2020 20:25

Misschien toch ernstig verzwakt

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Sofa » 03 sep 2020 20:43

Zeker de helft van de mosselen liggen er weer uit. Zijn kop beweegt, hij probeert te staan maar dat lukt werkelijk niet voor een milimeter. Nou ja, morgenochtend naar de vogelopvang. Die hebben er meer verstand van!

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Help! Een gewonde jonge MEEUW!

Berichtdoor Sofa » 04 sep 2020 12:11

Ontbijt! 3 mosselen en 2 sardientjes uit de hand. Niet overgegeven. Maar slechte staat, kan niet overeind komen.

Is nu in de vogelopvang. Heeft een infectie. Mogelijk door het eten van afval maar ja, dat is maar een guess.

Ik denk dat ze dit wel overleeft, is alert, wil eten en heeft bij het eten van de kleine stukjes gedoopt in water best wat vloeistof binnen gekregen ook.

Einde!


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten