waterval als drinkplaats

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Meneer wortelbrood
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020 17:50
Land: Nederland
M/V: M

waterval als drinkplaats

Berichtdoor Meneer wortelbrood » 12 mar 2021 20:02

Hallo allemaal,

Ik heb het idee om een waterval te maken die uitkomt in een vijver. (Wel houd ik de oude waterbakken, dus de kippen hebben de keus.) Ik ben onderweg enkele vragen tegengekomen:
- Het is mij duidelijk dat een kip kan verdrinken in de vijver. Welke diepte kan ik de vijver echter maken? Ik heb welsumers en noord-hollandse blauwe. Grote kippen dus. Ik zal een gaas spannen op de goede diepte en er stenen over leggen om het mooi te houden.

- Mijn pompje loopt 1100 liter per uur. Is dit voldoende om het water schoon te houden of moet er meer pompcapaciteit bij? Is dit voldoende voor een waterval van ongeveer 20 cm breed?

- Is het mogelijk om waterplanten in de vijver te leggen? Lelies bijvoorbeeld. Of worden deze opgegeten? er zullen geen vissen in komen. Daar vind ik het te klein voor en het onderhoud wordt me dan te veel.

- Iemand verder nog tips of ideeën?

Dit is het voorlopig.
Afbeelding

Even kijken of regenwater wel lekker smaakt:
Afbeelding

Alvast bedankt voor de tips!

Meneer wortelbrood
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020 17:50
Land: Nederland
M/V: M

Re: waterval als drinkplaats

Berichtdoor Meneer wortelbrood » 20 mar 2021 21:22

Ik merk dat ik (zoals ook wel verwacht) moeilijke vragen heb gesteld. Het pompje blijkt voldoende te zijn. Het water zal ik op ongeveer 15cm houden. Ik zal nog een foto sturen van het resultaat wanneer alles is afgerond


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten