Dooreten

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
pyminor
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2019 22:13
Land: nederland
M/V: M

Dooreten

Berichtdoor pyminor » 11 aug 2021 22:06

Als ik zo hier en daar lees op het forum stoppen kippen niet met eten als ze vol zijn ?
Ze blijven dus eten tot het voer op is ?
Verbazingwekkend

Pearlsofpassion
Berichten: 4370
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dooreten

Berichtdoor Pearlsofpassion » 11 aug 2021 22:28

Maar neen, ze eten niet onbeperkt. Maar wel zoals mensen. Van lekkere dingen te veel dan op lange termijn goed voor ze is. En voor echt lekkere dingen vinden ze nog wel een plaatsje. En dat is met die elastische krop wel erg makkelijk. :mrgreen:
Maar onbeperkt korrels worden doorgaans niet meer verslonden dan noodzakelijk, en hier blijft ook een teveel aan graan wel liggen. Maar dat is dan echt teveel. Moest ik hen onbeperkt graan voeren, werden ze wel te dik. Zeker diegenen niet aan de leg.

pyminor
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2019 22:13
Land: nederland
M/V: M

Re: Dooreten

Berichtdoor pyminor » 11 aug 2021 22:40

Dus als ik ze gewoon korrels geef dan pakken ze wat ze 'nodig' hebben. En de lekkere dingen die ik ze dan wat extra geef eten ze wel helemaal op.

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Dooreten

Berichtdoor Hilda » 12 aug 2021 06:39

Als mijn kippen door zouden blijven eten tot het voer op was, zou ik echte plofkippen hebben en zouden ze binnen week letterlijk uit elkaar barsten. Ik heb 11 kippen, en een silo voor 5 kg en hier doen ze ongeveer 1 tot 1½ week mee. ligt er aan hoeveel ze los lopen. Als ik late dienst heb doe ik de kippen tegen 14:30 in de buitenren, daar zijn ze meer afhankelijk van het voer dan wanneer ze door de tuin scharrelen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Dooreten

Berichtdoor jantien » 12 aug 2021 08:37

Nee hoor, ze eten niet door :mrnono:
Ik voer zelf meest gemengd graan en beetje legkorrel (heb een grote uitloop) en als ze genoeg hebben laten ze de rest liggen.
Idem met lekkernijen, als ze genoeg hebben laten ze de rest liggen.
Heel erg leuk voor de ratten dus voer lekkernijen op zo’n manier dat er niets blijft liggen na laat zeggen 10 minuten.

pyminor
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2019 22:13
Land: nederland
M/V: M

Re: Dooreten

Berichtdoor pyminor » 12 aug 2021 14:02

dank, dit is nu duidelijk. Op naar mijn volgende vraag :-D


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast