Drinkbak met nippels

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
KimW
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2021 15:59
Land: Belgie
M/V: V

Drinkbak met nippels

Berichtdoor KimW » 16 okt 2021 10:54

Hoi, heeft er iemand soms ervaring met drinkbakken/flessen of emmers met nippels? Ik gebruik nu zo een plastic toren met schaaltje aan maar het water wordt erg vuil. Heb het ook al geprobeerd met een kommetje maar dat geeft hetzelfde effect. Ik moet medicijnen toedienen via het water maar heb de indruk dat ze niet genoeg drinken doordat hun water altijd zo vuil wordt. Ik denk erover zo een emmer met nippels te halen, maar die heeft er maar 3 en ik heb 4 kippen die blijkbaar graag samen drinken. Er bestaan ook zo flesjes met nippels om aan het gaas te hangen maar dan zou ik er 4 moeten hangen? Heeft iemand hier ervaring mee of een andere oplossing?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor jantien » 16 okt 2021 11:06

Waardoor wordt het water vervuild?
Als dat zand of grond is maakt het de kippen niets uit, de meesten drinken het liefst uit poeltjes buiten (mijn kippen drinken graag vers drinkwater wat ik net in bakken doe :gutgut: )
Als er zaagsel of iets in komt dan stoeptegel onder de watertoren zetten en dan wordt de vervuiling al een heel stuk minder.
Daarbij moet je het waarschijnlijk toch elke dag verversen lijkt mij?
Zou nu zeker niet gaan experimenteren met drinkgelegenheden wat ze niet kennen, dan weet je zeker dat ze niet genoeg binnen krijgen.

KimW
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2021 15:59
Land: Belgie
M/V: V

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor KimW » 16 okt 2021 11:15

Ze krijgen meerdere keren per dag vers water en staat op stenen verhoging. Zand en aarde is het vooral.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor Pearlsofpassion » 16 okt 2021 12:50

Ik ben het ermee eens dat tijdens dat ze medicatie krijgen, vast niet het juiste moment is om van systeem te wisselen.

Ik had ooit 1 jonge haan die het principe van een konijnendrinkflesje snapte. De anderen heb ik het nooit zien doen. Maar ik moet wel zeggen dat mijn konijnen toen uitzonderlijk bij de kippen zaten. Dus normaal krijgen de kippen geen toegang tot een flesje met nippel.
Die kippen nippels waar ze tegen moeten pikken heb ik nooit gehad, maar er zijn wel leden die ze hebben. En dat schijnt wel goed te werken. Het is wel geen simpele installatie als ik het goed heb.

KimW
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2021 15:59
Land: Belgie
M/V: V

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor KimW » 16 okt 2021 12:54

Ok bedankt voor de reacties, ik zal het dan toch maar houden bij mijn drinktoren en kommetje denk ik

Gebruikersavatar
BroX
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jan 2019 00:12
Land: Zweden
M/V: M

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor BroX » 16 okt 2021 20:20

Kun je de drinktoren niet ophangen? Hier hangt-ie zo'n 15 cm boven de grond en dat werkt perfect.

KimW
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2021 15:59
Land: Belgie
M/V: V

Re: Drinkbak met nippels

Berichtdoor KimW » 16 okt 2021 21:18

Ja dat zou misschien een goede oplossing kunnen zijn


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten