Wat eten jullie honden ??

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Martine M » 29 jul 2014 23:00

Onlangs stond iemand me raar aan te kijken toen ik zei dat ik mijn honden rauw voer, ze zei "is rauw dan niet slecht?" Ik heb gewoon geantwoord "heb jij al ooit een gekookte kip in de natuur zien rondlopen?" Toen moest ze zelf lachen hoor en viel ook ineens haar kwartje. :-D

Mijn honden zitten trouwens ook al 7 jaar op rauw BARF en KVV en ze zijn nooit ziek "even afkloppen" als ze tekorten zouden krijgen dan zou ik dat nu al wel gemerkt hebben en ik geef zonder graan en zonder groenten.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Fryske » 29 jul 2014 23:12

Die jongens van ons idem dito! Ze hebben trouwens nog nooit worst gehad....

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Els71 » 30 jul 2014 07:05

Dagelijkse portie KVV en altijd een beetje kwaliteitsbrokken voorhanden.
Soms als ik zeg dat mijn hond rauw eet en dat je geen beenderen van gaar vlees mag geven (want dat doen veel mensen) krijg ik de reactie dat ze dat niet willen omdat ze denken dat hun hond gaat bijten en andere huisdieren opeten eens hij bloed geproefd heeft

Gebruikersavatar
jgeelhoed
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 apr 2014 12:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor jgeelhoed » 30 jul 2014 09:07

Wij geven nutrochoise lam en rijst en daar doen ze het heel erg goed op. Verder gedroogde pens en runderlong, voor het "poetsen" van de tanden runderkophuid :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Martine M » 30 jul 2014 09:12

Els71 schreef:Dagelijkse portie KVV en altijd een beetje kwaliteitsbrokken voorhanden.
Soms als ik zeg dat mijn hond rauw eet en dat je geen beenderen van gaar vlees mag geven (want dat doen veel mensen) krijg ik de reactie dat ze dat niet willen omdat ze denken dat hun hond gaat bijten en andere huisdieren opeten eens hij bloed geproefd heeft


Ja inderdaad nog zo een fabeltje. :roll:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Fryske » 30 jul 2014 09:29

:-) Je geeft je honden een kipkarkas en hoppa weg zijn je kippetjes.....Denk er maar om! :gossip: :gutgut:

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor Swoentje » 30 jul 2014 12:19

Ik voer mijn honden brokken. Lam en rijst, eigen merk van de dierenzaak waar wij al het dierenvoer kopen. Ze eten het graag en doen het er prima op. Af en toe krijgen ze wat tafelresten en heel soms een varkensoor oid. Zijn nooit ziek en worden gemiddeld 14/15 jaar .

Ik heb ooit weleens van iemand een zak voer van de Aldi (geloof ik) gehad, die ze over hadden na de dood van hun hond en ik zag er geen probleem in om die op te voeren aan mijn honden, maar binnen een week had een van de collies een paar flinke hotspots. Meteen in de vuilnisbak met dat spul.

Gebruikersavatar
jolanda yvonne
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Ermelo, gelderland

Re: Wat eten jullie honden ??

Berichtdoor jolanda yvonne » 31 jul 2014 19:21

Luna, de opvolgster van Keet (Pag 3 geloof ik) eet kvv enkelvoudig, 4 a 5 merken, stuk of 8 diersoorten. En regelmatig een dagje Barf. Ze was van oorsprong een brokkenhondje maar zit nu al weer een paar jaar op vlees en ze doet het er goed op. In de begintijd hier heeft ze na hypoallergeenbrok, oa Wolfsblut en Tast of the Wild brokken gegeten. Prima brok maar toch was ik blij dat we daarna weer over op vlees konden.


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten