Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor Beun » 05 mei 2013 15:10

Prachtige hond. De Cane Corso komt er wat mij betreft hoe langer hoe meer uit. Ik zie dat er echt in terug. Ook de oren en de manier waarop hij ze draagt. Uiteraard wat afgezwakt door de Amstaff. :duimop:

Kijk maar eens naar de gelijkenis.

Afbeelding

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij

Berichtdoor Beun » 05 mei 2013 15:15

Jan Sch schreef:
Beun schreef:De cane corso verklaard de grootte dan. Ik denk echt dat die er flink door zit. Mooi beest hoor.

Dit is een vechthond. http://www.astch.nl/index.php/nl/wetgeving


Wat is dit nu weer voor rare reactie? :?:

Weet je uberhaubt wat een vechthond is en wat is de nieuwswaarde van zo'n opmerking? Ik heb zelf een pitbull x mechelaar gehad. Was een fantastisch leuke en lieve hond. Een reu. Natuurlijk kon hij niet met reuen maar bij andere honden hield ik hem netjes aan de lijn. Prima hond. Dat hele vechthonden gedoe heeft helemaal geen toegevoegde waarde in zo'n topic. Een rottweiler is geen vechthond. Is het dan ineens altijd een lieve hond? Ik vind de zgn vechthonden in elk geval meestal hele lieve gezellige honden. Als je ze niet laat vechten is het toch prima. :mrgreen:


Een cane corso is trouwens geen vechthond, even voor de duidelijkheid. ;)

Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor Martin&Leonard » 05 mei 2013 16:25

WAt een prachtige slanke hond en wat een leuke kop zeg. Veel geluk en plezier met elkaar.

Gebruikersavatar
Bandit
Berichten: 796
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:10
Land:
M/V: V
Locatie: Emmeloord

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor Bandit » 05 mei 2013 21:43

Dank je wel.
Dat gaat helemaal goed komen!

Groetjes Gretha

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor Lies » 05 mei 2013 23:07

Als ik de foto zie dan denk ik ook dat er nog iets anders doorheen zit. Hij ziet er aardig uit en het is ook een mooi dier om te zien.
Inmiddels heb ik de ervaring dat het naar mensen toe echt hele fijne honden zijn.
(Ooit is het hondje van een vriendin van mij aangevallen door een stafford en dat was beroerd. Die heeft dat niet overleefd uiteindelijk. Geloof dus wel dat je gevechten met andere honden maar beter vermijdt. Maar je kunt vast heel veel doen qua opvoeding).
Veel plezier met hem!

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor fredje » 09 mei 2013 23:18

Wat grappig,op de eerste foto's is hij blauw en op de laatste zie je er duidelijk brindle door.
Wat ik zo lees klink je als een verantwoordelijke eigenaar,die zie ik liever dan het type :nee hoor hij doet niets,hij wil alleen maar spelen.
En hondagressie is absoluut geen agressie naar mensen,anders had mijn herder allang het veld geruimd,maar ik vertrouw hem blind met kinderen(nou ja 1 oog open ,het blijft een hond)

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor kippenloverken » 10 mei 2013 01:31

Lies schreef:Als ik de foto zie dan denk ik ook dat er nog iets anders doorheen zit. Hij ziet er aardig uit en het is ook een mooi dier om te zien.
Inmiddels heb ik de ervaring dat het naar mensen toe echt hele fijne honden zijn.
(Ooit is het hondje van een vriendin van mij aangevallen door een stafford en dat was beroerd. Die heeft dat niet overleefd uiteindelijk. Geloof dus wel dat je gevechten met andere honden maar beter vermijdt. Maar je kunt vast heel veel doen qua opvoeding).
Veel plezier met hem!

Andere honden kunnen ook aanvallen.
Ik heb mijn american stafford altijd netjes aan de lijn,maar als andere onverantwoordelijke mensen
hun hond laten lopen en die komt naar me toe loopt is er 100 % zeker een gevecht.

Een rottweiler dacht mijn stafford aan te vallen,omdat ik bang was dat de rottweiler mij ging aanvallen
Heb ik mijn am staf gelost en die rottweiler is toch heel hard met knauwen in der kont gaan lopen.

Gebruikersavatar
Bandit
Berichten: 796
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:10
Land:
M/V: V
Locatie: Emmeloord

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor Bandit » 10 mei 2013 20:24

fredje schreef:Wat grappig,op de eerste foto's is hij blauw en op de laatste zie je er duidelijk brindle door.
Wat ik zo lees klink je als een verantwoordelijke eigenaar,die zie ik liever dan het type :nee hoor hij doet niets,hij wil alleen maar spelen.
En hondagressie is absoluut geen agressie naar mensen,anders had mijn herder allang het veld geruimd,maar ik vertrouw hem blind met kinderen(nou ja 1 oog open ,het blijft een hond)


Dank je voor het vertrouwen. ;)
Ik ben inderdaad niet over één nacht ijs gegaan. Al jaren wilde ik graag een Amstaff, maar ik heb gewacht tot de kids groot genoeg waren.
Helemaal omdat ik graag een herplaatser wilde. Ook ben ik niet blind voor de eigenaardigheden van m'n eigen hond(en).
Hij is nu zo'n 8 maanden en ik laat hem niet meer los. Ook omdat hij flink pubert en totaal geen zin heeft om te luisteren. Maar vooral omdat een Staff en gevecht nou eenmaal niet uit de weg gaat.
Zelf zullen ze zelden beginnen, maar ze gaan de uitdaging graag aan. En dan is de schade vaak aanzienlijk, dat wil ik voorkomen.

Maar dat het zoveel ernstiger is als een swiffertje dat aangevallen wordt door een Herder , Rottweiler, Akita (heb ik ook gehad, vlak die jongens ook niet uit!), enz is onzin.
Ook dan blijft er ook weinig van het hondje over.

Het klopt dat andermans loslopende honden veel vaker de oorzaak van ellende zijn. Toen ik hem net had, liet ik hem nog wel loslopen (in losloopgebied). Nadat ik 2x andermans hond van m'n jonge hond af moest trekken vanwege belachelijk asociaal gedrag, was ik het wel zat.
De eigenaren reageerden totaal niet.
Ik wil niet meer het risico lopen dat andere honden de mijne verknallen. Die twee "gezellig" loslopende honden die zich absoluut niet normaal gedroegen waren trouwens een Labrador en een Flatcoated Retriever!!!!
In het losloopgebied kom ik dus niet meer. Ik hou hem aan de lijn en hoop dat andere ook hun honden aanlijnen als ze zien dat er een aangelijnde hond aankomt.

Het zou fijn zijn als mensen eens die oogkleppen afgooiden als het om hun hond gaat.

Groetjes Gretha

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Amerikaanse Stafford herplaatser erbij. Nieuwe foto's pag.2

Berichtdoor kiekenboerinneke » 06 jul 2013 11:42

Ik had onze Tyson ook altijd netjes aan een korte lijn. Weet je hoe vaak ik hem zelfs moest oppakken omdat andere mensen met hun "swiffertjes" los liepen, of aan zo'n lange lijn? Ze lieten hen dan ook ongegeneerd naar Tyson toelopen..... Ik moest hem dan wel oppakken, anders was het met de swiffertjes niet goedgekomen.... En geloof me, een vrouw met een pittje van ruim 20 kg in haar armen is een gek zicht hoor... :mrgreen:

Een hond wordt altijd wat je ervan maakt, en ik blijf erbij dat de opvoeding van de hond belangrijker is dan het ras. Ik kende veel swiffertjes die gevaarlijker waren dan mijn brave lobbes... :frown:

Ik heb misschien de mogelijkheid om terug een staffje te adopteren... Eén van m'n klanten gaat scheiden, en weet niet of ze haar staffje kan meenemen naar een nieuwe woonst.
Het valt natuurlijk ook af te wachten hoe m'n poezen erop zullen reageren, maar als alles goed gaat, heb ik misschien binnenkort ook terug zo'n stevige knuffelhond in huis... :gutgut:


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten