Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor JustKarin » 30 jun 2013 17:47

Dank je, veel plezier lukt aardig :)
Ik vind de maat ideaal, en het woord 'pony' hanteer ik alleen als ik het karakter wil aangeven, niet de maat :gossip:

Alles is een paard, van een miniShet tot een Shire. Alleen de sport en dan nog alleen in west Europa (ik geloof zelfs alleen NL, België, Frankrijk en Duitsland) hebben het fenomeen 'pony' met maten bedacht. Eerst tot 1.48.3 (ik vroeg dan altijd 'voor of na het bekappen'), en toen dat niet meer voldeed heeft de sportbond nog een maatje er tussen geplakt. Aangezien ik daar niets mee te maken heb... blijf ik gewoon de benaming paard (of paardje) hanteren. :gluiplach:
Ik vind 1.50-1.55 een ideale maat. Waarom zou ik groter willen? Ik hoef niet over 2.25 te springen en ik heb alleen maar meer moeite om er op te komen. Er moet meer eten in, er komt meer stront uit en als je er af d... dan val ik toch liever van 1.50 dan 1.70. Ik snap die hang naar groot niet zo :)

IJslanders zijn meestal klein (rond 1.35, 1.40, zelden groter) en compact en vooral enórm harig.
Die vergelijking gaat inderdaad alleen op bij het benoemen van de gangen. De RMH ziet er meer uit als een kruising tussen een draver en een Russisch type Arabier :) En dan met het wiebelkontje (en de comfortabele gangen) van een gangenpaard.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor viefpief » 30 jun 2013 18:00

De ijslander kwam in me op vanwege "niet-zo-groot paard dat wel volwassenen kan dragen" :puh2: maargoed, nog een tikkie groter dus en wat meer verfijnde bouw vind ik dan zelf. Ik heb het ook niet zo met groot. Krijg dan toch een beetje hoogte-vlinders in mn buik als ik net zit :gutgut: ik heb het vroeger geleerd op shetjes, welshjes, een enkele halflinger en nog wat andere "hoge pony's" ;) ben grote paarden dus niet eens gewend (maar de laatste jaren uberhaupt geen paarden meer gewend, blijkt dat ik gewoon niet zo'n paardenmens ben).

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 19 aug 2013 17:31

Pony op de vorige pagina mag ik inmiddels mijn pony noemen :-D
Thunder is een 2-jarig Welsh hengstje en na 8 maanden hem verzorgt te hebben heb ik(m'n ouders) hem overgekocht op 9 augustus. Hij staat nu in een opfok(weitje met 3 andere hengsten, een haflinger, arabier en een zilverappel waar ik het ras niet van weet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier had het net geregend, dus is ie nogal nat :puh2:

Hij is nog een beetje mager, maar dat komt wel goed :puh2:
en hij is helemaal opgebloeid sinds hij hier staat, zijn vorige eigenaar zorgde niet bepaald goed voor haar paarden, ze kregen gewoonweg niet regelmatig genoeg eten, stonden wel is zonder water en kregen niet de aandacht die ze nodig hadden, daar was het een stuk chagerijn dat nergens zin in had en nog wel is wilde uitvallen naar mensen, hier is het een vrolijke, nieuwsgierige pony die het heerlijk naar z'n zin heeft.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor lnge » 20 aug 2013 00:19

Wat leuk, gefeliciteerd! Wat zal jij vreselijk gelukkig zijn nu :-D
Veel plezier met je leuke paardje!

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 20 aug 2013 00:28

Ja :D vandaag weer kwam hij vrolijk op me af, ik vind het zo heerlijk om hem lekker blij te zien en in de toekomst zullen we hopelijk veel lol hebben :D en nu natuurlijk ook al

Gebruikersavatar
klien
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jan 2013 15:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor klien » 23 sep 2013 10:53

Mooi paard die Silver D'apple en een lief koppie de Welsh (ik dacht in het snel kijken dat het een Haflinger was :gutgut: )
De paarden om me heen had ik al voorgesteld, maar helaas is de site opgedoekt waar ik de foto's had ge-upload en kan ik mijn post niet meer aanpassen. Dus de foto's zijn niet meer zichtbaar :frons: beetje storend voor deze site, sorry daarvoor.

Maar dit is onze nieuwe aanwinst. Bedoeld voor mijn pleegdochter en ik ondersteun haar daar waar het nodig is.
Afbeelding
Hengstveulen van 9 maanden oud nu. Een mix van een rijpaard x Fjord, vader onbekend. Hij staat bij een opfokstal tot hij 3 is en bereden kan gaan worden.

Zelf rijd ik op een dravermerrie van onze stalhouder, deel deze ook met de pleegdochter. Soms mogen we er een tweede paardje bij lenen zodat we samen het duin in kunnen of over het strand kunnen rijden.

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 26 sep 2013 23:58

Haha :p, hij staat bij een haflinger in de wei, en die is toch een stukkie anders :D
en wat een ontzettend leuk veulentje! Ik heb helemaal niets met Fjorden, maar Fjordenkruisingen vind ik dan wel weer zo leuk :)

Yoni
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 mei 2017 08:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor Yoni » 20 jul 2017 10:05

Belegen topic, maar ik heis hem even omhoog, want als paardenliefhebster wil ik toch ook wel graag mijn vierbeenders met jullie delen! :gulzig:

Momenteel heb ik 4 dames hier lopen, waarvan er 1 drachtig is voor volgend jaar:

Dit is Wainonia, een 14 jarige KWPN merrie (v. Oliver x Wolfgang). Deze merrie is bij mijn ouders op stal geboren uit mijn eerste eigen paard en ik ken haar dus al haar hele leven lang. Ze is mijn allerbeste vriendinnetje dan ook :-) .
Afbeelding

Dan hebben we Veronia, een tweejarige Groninger merrie (v. Macho Polo). Dochter van bovengenoemde Wainonia en mijn eerste echte eigen fokproduct. Ik wil straks met haar graag de wedstrijden in en daarnaast wil ik haar inzetten voor de Groniger fokkerij.
Afbeelding

Ook hebben we een ietwat bejaarde shetlander dame, Helga. Zij was de kinderpony van mijn dochter maar inmiddels gepensioneerd:
Afbeelding

En tot slot deze mini-shetlander van slechts 85 cm groot. Zij is nu drachtig van een appaloosa hengstje van dezelfde maat, dus in april 2018 verwachten wij een mini veulentje uit haar (hopelijk met stippels ;) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor lnge » 21 jul 2017 18:24

Ja werd wel weer eens tijd voor een reactie ;)
Mooie paardjes! Ben benieuwd naar je stippenveulen straks!


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten