Opvang gezocht voor een blind veulen

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Martine M » 07 mei 2011 12:01

Ik ben net terug van de wandeling met de honden en ben langs de manege gegaan die hier vlakbij is.
Ben daar links en recht gaan informeren of ze mensen kennen met ervaring met blinde paarden en uitgelegd waarom,
niemand reageerde afstotend maar je zag aan sommige wel dat ze dachten wat vraagt die nu.
Maar ik heb mijn nummer bij de uitbater achter gelaten en die ging toch hier en daar is horen.
Er worden regelmatig wedstrijden gehouden in die manege met mensen van Nederland en Duitsland, dus die mensen kennen veel meer mensen die mogelijk kandidaat kunnen zijn.

De dochter van de buurvrouw heb ik nog niet te pakken gekregen maar dat zal vandaag wel lukken.

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Martine M » 07 mei 2011 20:18

Ik heb de dochter van de buren gesproken, ze vond het wel zielig en ze zou wel willen maar ze zegt dat ze daar niet genoeg tijd en ruimte voor heeft. :(

Dan zoeken we gewoon verder, ik hoop dat dat van jou Inge wat oplevert.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14496
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor lnge » 07 mei 2011 21:23

Zo'n paard zou een prima gezelschapspaard zijn. Jaren geleden was ik op zoek naar een maatje voor mijn paard, was dit veulen toen op mijn pad gekomen, dan was het welkom geweest.
Heel stiekum zat ik er nu ook even aan te denken om het zelf te nemen, ik kan het goedkoop ergens onder brengen.
Maar ik ben bang dat ik dan vreselijke ruzie met mijn man krijg :gutgut:

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Martine M » 07 mei 2011 21:29

Ja dat is ook niet de bedoeling dan moeten we straks nog opvang voor jou gaan zoeken :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14496
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor lnge » 07 mei 2011 21:41

En voor mijn 18 kippen, 17 konijnen, 4 katten en en 2 honden :gutgut:

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Martine M » 07 mei 2011 21:44

ook al inderdaad, dat word hopeloos dus doe maar niet dan. :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ga morgen nog langs een paar mensen die ik ken met paarden.
Ik ga dat er bij zeggen dat het een goed gezelschap dier zou zijn dan.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Lies » 07 mei 2011 21:53

Het is al fantastisch dat jullie zo je best doen. Echt super!! :-D IK ben heel blij met jullie meedenken en vragen en ga zelf ook nog eens even rondbellen.

En ik heb er nog over gedacht en het is zo raar, zo ontzettend tegenstrijdig om een diertje groter te laten groeien op melk van moeder en hem of haar dan te doden. Het voelt zo verschrikkelijk verkeerd. Zal de wet wel zijn maar dan denk ik laat, als het echt geen kansen op een volwaardig leven, heeft het diertje dan direct inslapen. Grootbrengen met moedermelk en daarna afmaken is wat mij betreft heel erg tegen de natuur in. Het voelt vreselijk.

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Martine M » 07 mei 2011 22:32

Inderdaad Lies dat vind ik ook heel erg, Ik begreep dat eerst niet zo goed en dan dacht ik dat hij dat deed omdat er mogelijk mensen hem zouden opvangen en hij € 100 zou krijgen, maar het zal zijn voor het gewicht voor het slachthuis zeker? :(

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor Lies » 07 mei 2011 22:33

Martine M schreef:Inderdaad Lies dat vind ik ook heel erg, Ik begreep dat eerst niet zo goed en dan dacht ik dat hij dat deed omdat er mogelijk mensen hem zouden opvangen en hij € 100 zou krijgen, maar het zal zijn voor het gewicht voor het slachthuis zeker? :(



Hij wil er gewoon direct vanaf maar moet wachten volgens de wet tot het dier gespeend (geen melk meer nodig heeft) is.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14496
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Opvang gezocht voor een blind veulen

Berichtdoor lnge » 07 mei 2011 22:36

Vergeet hij hierbij ook de merrie niet waar het veulen van is. Die begrijpt er niets van als haar kind ineens weggenomen wordt. Zo'n merrie kan vreselijk treuren hier om.


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten