Jullie mening gevraagd...

Gebruikersavatar
alain vdb
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 sep 2011 17:05
Land: Belgie
M/V: M

Re: Jullie mening gevraagd...

Berichtdoor alain vdb » 25 mei 2012 15:26

Een tuin van enkele 100-den m², tot zelfs 2000 m² zijn niet geschikt voor pony's of paarden...misschien efkes als noodoplossing maar verder niet, binnen de paar weken staan ze in de modder en drap, die beestjes schijten meer dan je lief bent, uw buurman de loonwerker zou moeten weten dat hij niet zomaar in 1-2-3 uw mest kan verplaatsen of verwerken...dan nog te spreken over geurhinder, vliegen, insecten...de last voor de buren en medemensen...als ge een pony wilt houden huur dan een lap weidegrond en zet daar een stal op, splits de weide in 3...probeer een mede-pony liefhebber te zoeken om de kosten te delen...opgelost. Ik zie ook graag struisvogels maar daarom steek ik er ook geen in mijn kiekeren :mrgreen:

Gebruikersavatar
marionw
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:06
Land: nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd...

Berichtdoor marionw » 25 mei 2012 18:34

Ik heb zelf twee shetlanders en zij zijn onafscheidelijk hoewel ze in de wei niet altijd bij elkaar lopen, maken ze wel veel contact met elkaar.
Alleen al het krauwelen bij elkaar zal een pony alleen moeten missen ook al krijgt je pony contact met andere paarden door erheen te wandelen het zal nooit lekker bij elkaar kunnen krauwelen.
En wanneer je het bij een "vreemde pony"in de wei zet om te spelen moet je ook afwachten of het klikt. (territorium drift daarbij nog niet eens mee gerekend)
Ook bij gevaar trekken ze zich aan elkaar op, of wanneer ze willen spelen (niks leukers om te zien 2 rennende, bokkesprong makende pony's)
Het is idd waar dat die paardjes meer eten, de wei omploegen en poepen dan je denkt.
En hier is in de winter is een flinke wei (hier lopen ze op 1/3 van een bunder) gauw kaal.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Jullie mening gevraagd...

Berichtdoor brenda17 » 25 mei 2012 18:50

Heb de voorgaande reacties niet gelezen maar wil ook eventjes mijn reactie plaatsen.

Het probleem met alleen opgroeiende paarden is dat ze geen goede manieren hebben (meestal). Paarden die voor de sport gebruikt worden, etc. groeien tot hun derde jaar op in een groep met andere. Dan worden ze getraind en weggehaald uit deze groep. Ondertussen hebben ze wel paardenmanieren geleerd etc.

Wij hebben hier op de kinderboerderij nu ook een shetlander ruin van nu 3,5 jaar. Heeft ook samen met geitjes gestaan vanaf dat hij weg mocht bij de moeder. Hij heeft totaal geen paardenmanieren, hij bijt ons en weet niet om te gaan met andere paarden.

Zou er dus nog eens over nadenken :) Daarnaast vergt het opvoeden van een pony heel veel werk, daarin hebben wij ons ook vergist. Want dit bijtgedrag afleren... boh daar zijn we al zolang mee bezig. Steeds corrigeren, belonen, ...


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten