Belgische trekpaard

jonass
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2013 21:31
Land: Belgie
M/V: M

Belgische trekpaard

Berichtdoor jonass » 09 jan 2015 21:22

Hallo allemaal.

Ik ben al heel mijn leven over dondert van de kracht die het Belgische trekpaard uitstraalt.
Tot enkele jaren geleden hadden we er zelf enkele maar door verhuis en andere omstandigheden hebben we deze helaas moeten verkopen. Nu ik jaar na jaar hoor dat het niet goed gaat met heb trekpaarden bestand doet me dit zeer. Daarom wil ik terug paarden gaan houden en deze een nieuwe bestemming geven. Nu ben ik op zoek naar nieuwe bestemmingen voor het trekpaard. Daarom wou ik graag weten of jullie ideeen hebben.

mvg

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor lnge » 09 jan 2015 22:19

Er zijn gelukkig nog steeds mensen die het trekpaard in ere willen houden. In Nederland worden ze nog ingezet in de bosbouw. Regelmatig worden er artikelen over geschreven in het blad Landleven.

jonass
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2013 21:31
Land: Belgie
M/V: M

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor jonass » 09 jan 2015 22:33

Ja gelukkig is de bosbouw er nog maar ik zat meer te denken aan een manier om de paarden terug in het straatbeeld te krijgen.
Zelf zat ik bv te denken aan het vervoeren van kinderen op de lagere school van pak weg school naar zwembad ofzo.
Dit lijkt mij voor de kinderen veel plezanter dan met een bus te gaan.

mvg

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor lnge » 09 jan 2015 22:40

Ik denk dat daar met het huidige verkeer veel animo voor is :mrnono:

Maar misschien in het tourisme wel. In Durbuy kan je een tourtje maken met paard en wagen, en die hebben het altijd best druk.

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor umbaba » 10 jan 2015 10:53

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er gemeenten zijn waar ze aan het testen zijn of huisvuil ophaling met paard en kar zou kunnen. Het ontgaat me nu wel totaal waar dat was.

In Engeland heeft er een paar jaar geleden iemand berekend dat in sommige plaatsen de post nu goedkoper af zou zijn met paard en kar dan met auto's en scooters (als ze in de loop van de geschiedenis niet al hun grond en stallen van de hand hadden gedaan om te motoriseren).

jonass
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2013 21:31
Land: Belgie
M/V: M

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor jonass » 10 jan 2015 15:45

Ja in schaarbeek worden met paard en kar openbare vuilbakken leeggemaakt. Ja indd door al het verkeer zal het moeilijk worden om dan met paard en kar te gaan rondrijden.

Gebruikersavatar
inaDGK
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 mei 2014 18:33
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Hasselt

Re: Belgische trekpaard

Berichtdoor inaDGK » 12 jan 2015 19:51

Kan je je niet aansluiten bij een vereniging?
Misschien kan je samen met anderen in clubverband wel op een goed idee komen? :-D


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten