kanarie en zebravink

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
anke x
Land: belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: kanarie en zebravink

Berichtdoor anke x » 07 jan 2009 20:13

Jan Sch schreef:Als je kanaries en zebravinken bij elkaar houdt; roven de zebravinken steeds de nestjes leeg voor het nestmateriaal.

Onze buren hadden ook een voliére en zebravinken blijken niet zo'n vriendelijke vogeltjes...
@ basselierke---- Nog een zebravink en nog een kanarie, dan hebben ze elk een vriend(in) ?

lnge
Moderator
Land: nederland

Berichtdoor lnge » 07 jan 2009 20:16

Een zebravink is echt een 'stelletjesvogeltje' dwz dat je ze het beste met een soortgenootje houdt net als een parkiet. Ik heb ze zelf jarenlang gehad en het is heel leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan.
Probeer hem anders met iemand die een voliere heeft en beide soorten, te ruilen voor een kanarie.

Als je kanaries en zebravinken bij elkaar houdt; roven de zebravinken steeds de nestjes leeg voor het nestmateriaal.

Mijn oom heeft jaren lang beide soorten gehouden in een grote voliere en hij kweekte voor tentoonstellingen.
Wanneer hij wilde kweken deed hij de daarvoor bedoelde vogeltjes gewoon apart.

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 07 jan 2009 22:58

Basselierke, ga nou niet die kanarie wegnemen want dan bezorg je het dier stres! Je moet gewoon kiezen. Of je neemt zebravinken of je neemt kanaries en als je dat op diervriendelijke wijze doet neem je een koppel! Een kanarie en een zebravink is helaas niet diervriendelijk. Jij zou als mens ook niet op een eiland met alleen maar apen willen wonen. Dat is vergelijkbaar als situatie. Als mens ben je verantwoordelijk voor het welzijn van je dieren en dan kies je niet voor zebravink + kanarie. Dat kan je gewoon niet maken als je om dieren geeft. En dat doe je. Dat weet ik zeker!

basselierke
Land: BE
M/V: M

Berichtdoor basselierke » 08 jan 2009 18:33

de kanarie zit er weer bij , maar het is juist de kanarie die agressief is en niet de zebravink he.
ik vraag de hele tijd wat we nu gaan doen en ze zeggen er nix op -.-
ik zou gewoon die kanarie wegdoen ,want ik vind kanaries niet zo mooi als zebravinken... maarja mijn ouders vinden een goedzingende kanarie veel te veel waard om gewoon maar te wisselen voor een zebravinkje... maarja ik heb hier niets te zeggen ... :s

Heike
Land:
Contacteer:

Berichtdoor Heike » 08 jan 2009 19:04

Zo zie je maar dat je beter eerst bedenkt waar je aan begint!

Dat gedoe over geld vind ik sowieso flauwekul, als je één van de twee kan ruilen en dan dus twee van dezelfde soort hebt is het opgelost. Je zegt zelf dat je opa ook vogeltjes heeft, nou hup, niet treuzelen en ruilen. Wie verzorgt de vogels? Jij of je ouders? Diegene die ze verzorgt en er de grootste liefhebber van is moet de knoop maar doorhakken welke je gaat houden.
Wil je graag toekijken hoe de vogeltjes zich miserabel voelen? Ik denk het niet en eerlijk gezegd, de oplossing ligt zo voor de hand, dus erover doorzeuren heeft geen zin!

basselierke

Berichtdoor basselierke » 08 jan 2009 19:23

ik ben het niet , het zijn mijn ouders ... en je moet rekenen : we hebben 2 jaar lang geen ander vogeltje bijgenomen omdat we dachten dat er geen zebravink bijkon... maar bij mijn bompa zagen we 3 mannetjes zitten , allemaal verschillende soort. Dus daarom gevraagd of ik ook een zebravink mocht.
Kijk ik heb nu gezegt dat ik morgen naar de dierenwinkel hier 200m vandaan zal gaan. Daar eens kijken naar vogelkooitjes , waarschijnlijk dan een houten kopen want deze zijn niet zo heel duur en dan koop ik een kanariepop en een zebravinkpop. De zebravinken gaan dan in het houten kooitje en da kanaries in de grote kooi die we nu hebben. En ik mag :)
( en nu zit de zebravink in een hamsterkooitje met een stokje , trapje , eetbakje en drinkfonteintje ;)

Jan Sch
Land: limburg

Berichtdoor Jan Sch » 08 jan 2009 21:29

Als geld een probleem is, vogelkooien vindt je met de massa vaak op rommelmarkten voor heel weinig geld. Er zitten vaak heel mooie kooien tussen. Bij veel mensen vogel dood, geen nieuwe meer; dan hok weg.

lnge
Moderator
Land: nederland

Berichtdoor lnge » 08 jan 2009 21:31

Je kan ook voor een tweedehands kooi kijken op MP of een andere advertentiesite ;)

(tegelijk met Jan Sch)

basselierke

Berichtdoor basselierke » 09 jan 2009 07:20

het is nu de laatste tijd gewoon een beetje een dure periode ... Door mijn babyzusje veel dingen opnieuw moeten kopen , de kat haar heup was verbrijzeld dus ook nog es veel geld , rekeningen enzo

daarom dus ...

basselierke

Berichtdoor basselierke » 09 jan 2009 19:09

ziezo , mijn vogels zijn gelukkig ;)

bedankt !

Terug naar “Vogels”