Kraaiachtigen doden mag dat?

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Lies
Land: Nederland
M/V: V

Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 23 sep 2010 18:35

Weet iemand hoe dit zit? Ik kwam een opgehangen kraaiachtige tegen bij een voetbalveld. Er was gras ingezaaid (naast dood en verderf dus). Tsjonge wat word ik hier naar van! Maar is dit wellicht verboden via de even wet? Iemand een idee? Ik heb nu niet de tijd voor een eindeloze speurtocht namelijk dus als iemand dit weet hoor ik het heel graag! Ik heb echt zin om dit ergens te melden.

Jan Sch
Land: limburg
M/V: M

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Jan Sch » 23 sep 2010 18:41

In 2006, na een jarenlang pleidooi hiervoor van het CDA, zijn de vos en de Canadese gans, in navolging van de zwarte kraai en kauw, ook op de landelijke vrijstellingslijst gekomen. Deze dieren mogen door grondgebruikers op hun grond bestreden worden om schade aan fauna, gewassen, vee, bossen, visserij en wateren te voorkomen.

Gevonden op internet

Lies

Berichtdoor Lies » 23 sep 2010 23:24

Ach ja, had dat nare bericht (vossen) ooit eens verdrongen. Schade aan de fauna.... hmmm, er is een kraaiachtige vermoord wat ik wel schade en zeker schandelijk vind. Maarja. Bedankt in elk geval voor het zoeken! Ik kan niet veel beginnen dus maar zal die mensen als ik ze zie erop aanspreken.

En zie je, daar heb je weer die zogenaamd christelijke normen en waarden van het cda :kots: Ik ben misschien erg maf en ik begraaf uit respect de muizen en de vogels die mijn kat vangt :puppydogeyes: Zelfs de halve goudvis die hij hier gisteren deponeerde en die hij in zijn geheel natuurlijk uit een vijver hier ergens haalde :shock: gaat nog onder de grond, maar dierenlichamen ophangen en laten waaien getuigt niet van enig respect voor deze aarde en al wat leeft wat mij betreft. Zo, dat moest ik even kwijt :-D :gulzig:

mris

Berichtdoor mris » 23 sep 2010 23:41

Lies schreef:Ach ja, had dat nare bericht (vossen) ooit eens verdrongen. Schade aan de fauna.... hmmm, er is een kraaiachtige vermoord wat ik wel schade en zeker schandelijk vind. Maarja. Bedankt in elk geval voor het zoeken! Ik kan niet veel beginnen dus maar zal die mensen als ik ze zie erop aanspreken.

Probeer je dan ook eens in te leven in de andere kant van het verhaal. Moet die boer dan maar zijn hele oogst laten opvreten zodat hij vervolgens zelf niets meer te eten heeft? Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat een dode kraai aan een stok een fraaie oplossing is, maar wat moet die boer volgens jou dan doen?

Lies

Berichtdoor Lies » 24 sep 2010 01:00

mris schreef:
Lies schreef:Ach ja, had dat nare bericht (vossen) ooit eens verdrongen. Schade aan de fauna.... hmmm, er is een kraaiachtige vermoord wat ik wel schade en zeker schandelijk vind. Maarja. Bedankt in elk geval voor het zoeken! Ik kan niet veel beginnen dus maar zal die mensen als ik ze zie erop aanspreken.

Probeer je dan ook eens in te leven in de andere kant van het verhaal. Moet die boer dan maar zijn hele oogst laten opvreten zodat hij vervolgens zelf niets meer te eten heeft? Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat een dode kraai aan een stok een fraaie oplossing is, maar wat moet die boer volgens jou dan doen?

Hier gaat het om het o zo heilige voetbal. En in dit geval had er met meer menselijke inspanning ook gezorgd had kunnen worden dat de dieren het zaaisel niet zouden verpesten. Het was maar een klein stuk. Trouwens!!! Het gras is naar de maan omdat mensen er op lopen te rennen, achter een bal aan. Dat is voor de lol. De kraaiachtigen fourageren daar om te overleven. De aarde is te klein maar waarom dan direct moorden en je als mens superieur opstellen. Ik ben en blijf ertegen.

En wat boeren betreft, er zijn heus andere, betere oplossingen. Een dier afschieten maakt dat er direct een volgende voor terug komt. Het werkt niet.

Lieve
Land: Belgie

Berichtdoor Lieve » 24 sep 2010 07:50

Die dode kraai hangt daar om andere kraaien af te schrikken, niet omdat die man het een leuk idee vindt om eens een kraai op te hangen. Zo vermijdt hij dat hij meer kraaien moet vangen of afschieten.

frankip
Land: nl

Berichtdoor frankip » 24 sep 2010 08:16

Lieve schreef:Die dode kraai hangt daar om andere kraaien af te schrikken, niet omdat die man het een leuk idee vindt om eens een kraai op te hangen. Zo vermijdt hij dat hij meer kraaien moet vangen of afschieten.

Een stuk zwart folie ophangen heeft hetzelvde effect.

malle molen
Land:

Berichtdoor malle molen » 24 sep 2010 09:37

Ik zou zeggen Lies: pak een ladder,haal de kraai uit de boom en begraaf hem (je kunt ook nog een kaarsje voor hem aansteken) en geef dan aan diegene die het voetbalveld moet verzorgen de goede tip hoe het wèl moet.

Joeri...
Land: be

Berichtdoor Joeri... » 24 sep 2010 10:09

Ja, en vergeet geen herdenkingsmis op te dragen aan die kraai. Als hier alles begraven moet worden wat aangebracht wordt door de katten, dan moet ik geen kunstmatige meststoffen meer kopen. Dan is mijn tuin gemest met dode muizen en ratten.
En het feit dat je kat ergens anders gaat vissen uit een vijver roven lijkt mij ook zo geen leuk idee. Op die manier zou het wel eens kunnen dat ze niet meer thuis komt.
Bij mijn vader landen de kraaien in de bomen en roven elk kuiken dat te ver bij de kloek vandaan komt. Ook niet echt een fijne gedachte. Als dat opgelost geraakt door een dode kraai op te hangen, dan moet dat maar.

malle molen
Land:

Berichtdoor malle molen » 24 sep 2010 10:25

Mijn idee! ;)

Terug naar “Vogels”