Kraaiachtigen doden mag dat?

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 27 sep 2010 12:21

brenda17 schreef:In Amsterdam worden zoveel duiven, meeuwen en andere vogels gevangen om ze daarna in te laten slapen.
Een duif vermoord geen andere dieren.. een kraai wel..
Zo oneerlijk is het leven nou eenmaal.


Maar daar hoef je het niet mee eens te zijn!

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Kuckeltje » 30 sep 2010 12:16

Gelezen



Vieze kippen moeten roofvogels weren
DRIEBERGEN - Een aantal pluimveebedrijven gaat de komende maanden kippen behandelen met lithiumchloride, een vieze en zoutsmakende stof, om roofvogels af te weren. Andere bedrijven zullen kippenkadavers die onder stroom staan in hun buitenren leggen. Als een roofvogel zo'n kip wil verschalken, krijgt het dier een schokje.

Gebruikersavatar
Aukios
Berichten: 1021
Lid geworden op: 24 apr 2009 15:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Rivierengebied, Gelderland

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Aukios » 30 sep 2010 12:41

Wij zaaien hier over 20 hectare verschillende stukken in en nog nooit heb ik een dode vogel moeten ophangen. Wij weten nu eenmaal dat ze wat opeten en strooien dus nog een keer(maar moet ik er wel bij zeggen dat de meeste dagelijks met de kippen komen meeeten). Maar ik sta te kijken dat het opvangen van een dode vogel helpt?? Ik had laatst een dode kip in de ren en de rest liep er gewoon naast te scharrelen..zijn kraaien slimmer waarschijnlijk. En hier lopen mijn dieren in een verblijf van 1200 m2 en alles wat buiten het verblijf vliegt (hek van 1.60) kan opgegeten worden door een vos, wat per winter wel 2 keer gebeurt en soms pakken eksters weleens n kuiken...ik eet geen vlees, geef veel geld aan dierendoelen, vang zelf dedumpte dieren op, maar ben ik nou toch een barbaar als ik dan denk; dat is de natuur. De vos/ ekster/ kraai moeten toch ook eten??
Ik vond die tip van die hengel en nepvogel wel heel goed. Ik snap dat boeren er alles eraan doen om hun gewas te beschermen, maar voor een voetbalclub vind ik het ook wel overdreven. Maar zoals Malle molen al zei; geef die diervriendelijke tip door aan de desbetreffende voetbalclub.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 30 sep 2010 19:40

Ik heb iemand gesproken en het is waarschijnlijk een tip geweest van een oude agrariër die lid is van de vereniging. Maar het helpt dus niet! Het helpt een paar dagen maar daarna niet meer. De kraaien, kauwen en roeken komen op dat veld omdat er veel engerlingen in de grond zitten daar en die eten ze.

celeste
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2013 14:10
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor celeste » 21 mei 2013 13:48

Goei Dag
Ik ben Celeste en woon in België
ik heb een kleine tuin met wat groenten en een ren met vijf kippen
Ik heb een overlast van kauwen en duiven
ik wou mij een elektronisch apparaat kopen tegen vogels.
ik heb dat ook voor katten en dat is perfect
dit heeft een geluid dat wij niet horen en de kat wel en dat schrikt ze af, maar dit doet geen pijn of zo hoor.
nu mijn vraag dat apparaat! zou dat mijn kippen afschrikken?(is toch ook een vogel)
Iemand die ervaring heeft met zo'n een ding?
Alvast bedankt en groeten
Celeste

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor kippenloverken » 21 mei 2013 13:59

Je kunt ook een nep-roofvogel ophangen.
Dat wordt hier op school gedaan op de proefvelden om vogels te weren en helpt heel goed.
(Is een vlieger)

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor kippenloverken » 21 mei 2013 13:59

Oei,oud topic....

celeste
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2013 14:10
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor celeste » 21 mei 2013 14:36

dag kippenloverke
bedankt,ga dat direct proberen
ga uit dik karton wat vogels knippen
groetjes celeste

Gebruikersavatar
chrisgraaf
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2012 19:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor chrisgraaf » 21 mei 2013 15:36

Lies schreef: Ik ben misschien erg maf en ik begraaf uit respect de muizen en de vogels die mijn kat vangt :puppydogeyes: Zelfs de halve goudvis die hij hier gisteren deponeerde en die hij in zijn geheel natuurlijk uit een vijver hier ergens haalde :shock: gaat nog onder de grond, maar dierenlichamen ophangen en laten waaien getuigt niet van enig respect voor deze aarde en al wat leeft wat mij betreft. Zo, dat moest ik even kwijt :-D :gulzig:


dit is pas dom :frons: je laat je kat vogels vangen die hij niet eens opeet en dan ga je ze nog begraven ook omdat je het zo erg vind :roll: ruim dan die kat op of geef hem een rotschop als hij weer eens een vogel pakt zodat hij het nooit meer doet maarja dat zal wel weer zielig zijn :duimneer: wij hoeven ook geen kat omdat wel ook wel van vogels houden waarom zou je een kat nemen en vogels laten pakken en ze dan nog begraven ook omdat je het zo erg vind
srry hoor :frons:

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor brenda17 » 21 mei 2013 17:45

We proberen hier al heel lang van een kraaienkoppel af te komen.

Ze terroriseren de hele boel, gaan de kippenhokken in om eieren te jatten. Jatten de eieren van de kuikens. Hebben hier eens 4 weken oud baby konijntjes weggepakt, hebben al eens een cavia meegenomen om deze vervolgens weer uit de bek te laten vallen waardoor het diertje dus een gebroken rug had en ingeslapen moest worden.

We kunnen niets meer buiten laten lopen van jonge dieren, alles moet in een ren.

Het is echt onnoemelijk vervelend. En we doen er alles aan om die dieren weg te krijgen, maar nu na 2 jaar tijd is het ons nog altijd niet gelukt.


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten