Nestkasten live volgen

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: Nestkasten live volgen

Berichtdoor Skipper » 01 mei 2017 22:23

Oei, het laten inslapen van een hennetje dat er lang was zal moeilijk zijn geweest... Was het vanwege ouderdom? Mooi dat jullie dat zo kunnen relativeren. Sterkte.

Ps: Hopelijk komen de koolmezen woensdag uit want dan ben ik vrij :P

Muppet
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2013 05:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestkasten live volgen

Berichtdoor Muppet » 03 mei 2017 08:31

Sofietje was al jaren "ziek" doordat haar laatste eieren zijn versteend. Maar hier heeft ze nog zonder problemen twee jaar mee rondgescharreld. Nu kwam er een infectie bij en na van alles te hebben geprobeerd gaf ze zelf op. Kregen gister nog een zelfgeschreven kaartje van de dierenarts.

Maar het goede nieuws je hebt geluk Skipper afgelopen nacht zijn de koolmezen ook geboren :ilove: en het is woensdag:-) ik heb er al drie geteld maar er komen nog meer. Helaas is dat hokje een beetje donker

Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: Nestkasten live volgen

Berichtdoor Skipper » 03 mei 2017 10:59

Wat fijn, zo'n betrokken dierenarts! Het klinkt alsof Sofietje het dan toch lagere tijd het nog heel goed had dankzij goede zorgen :-)

Nestkast 1 is helaas inderdaad wat te donker om iets te zien. Maar nestkast 2 is wel onwijs leuk met die kleintjes en de zorgende ouders :ilove:

Hier ook een nestje koolmezen zag ik dit weekend. Toen we hier net kwamen wonen hebben we het nestkastje dat er al hing schoongemaakt. Daar zaten wat dode kuikentjes in. Kastje teruggehangen. Daarna kwam een nieuw nestje, maar ook die kuikens werden niet groot. Toen had ik het kastje op een heel onopvallende andere plek gehangen. Zo onopvallend, dat ik het eigenlijk was vergeten :gutgut:
Tot ik dus zag dat er veel af en aan werd gevlogen achter de schuur. Ik denk dat het dit jaar wel goed gaat omdat het een veel rustigere plek is :duimop: Dan misschien hier volgend jaar ook een cameraatje..

Jij ook nog veel plezier met je kastjes!


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten