ongewenste bewoner

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
caraaa
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2011 17:15
Land: belgie
M/V: M

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor caraaa » 12 feb 2011 13:59

een rat is ongedierte, toch een wilde, koop een val waar ze direct dood van zijn!!! das minder erg voor ze...
ik bedoel dat van dat slagen ook niet zo... Daarmee bedoelde ik eigelijk dat je dat dier niet moest laten lijden

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor MIC » 12 feb 2011 14:43

caraaa schreef:je gaat gewoon dagelijks eens kijken maar koop gewoon een val bij de meeste zijn ze in 1 slag dood, de onze is een hele oude, maar een steengoede, 1klap en ze is dood

Waar moet ik gaan kijken, Caraaa ? IN mijn valse plafond, achter mijn VALSE muren ???
Waar moet ik een val zetten, Caraaa ? IN mijn valse plafond, achter mijn VALSE muren, onder mijn eiken vloer ???
Even eerst de situatie VISUALISEREN: dit is mijn living !
De rat -of wat het ook is- zit op een plek waar ik NIET bij kan zonder heel mijn huis af te breken. Ik kan dus geen hocus-pocus-pats doen en attributen door mijn muren en plafond toveren.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14496
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor lnge » 12 feb 2011 14:53

Je moet van die ratten af, dat staat vast. Wij hebben hier ook eens een echte rattenplaag gehad (door de troep van een ander :frown: ), en ik werd gewoon bang om mijn hokken in te gaan.
We hebben het zelf geprobeerd op te lossen op alle hiervoor genoemde manieren (behalve de lijmplankjes!!!!), maar dat werkt echt niet.
Uiteindelijk is de gemeente gekomen met gif.

Ik was ook huiverig voor gif, maar ik heb een uitgebreid gesprek hierover gehad met een bestrijdingsbedrijf.
Het gif heeft voor muizen en ratten alleen effect als ze er een langere tijd, dagelijks veel van eten. Hierdoor wordt het bloed dun en uiteindelijk ontstaan inwendige bloedingen waardoor ze overlijden (heel akelig, absoluut :( ). Zouden ze maar een beetje ervan eten af en toe, dan is er niets aan de hand, ze gaan niet dood, houden er niets aan over.
Je moet je voorstellen dat er een concentratie van het gif in de vergiftigde dieren aanwezig is. Wil een ander dier dood gaan aan het eten van die vergiftigde muizen of ratten, dan moet het kilo's muizen naar binnen werken voor het effect heeft. Hetzelfde met katten. Wanneer katten goed gevoed worden, dan krijgen ze voldoende vit. K binnen. Vitaminen K zorgt ervoor dat ze geen last van dat gif zouden krijgen, al eten ze veel muizen. Daarom is het op boerderijen waar katten voor de muizen gehouden worden ook belangrijk dat ze daarnaast dagelijks een bak voer krijgen. Omdat op de meeste boerderijen ook met gif gewerkt wordt.

caraaa
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2011 17:15
Land: belgie
M/V: M

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor caraaa » 12 feb 2011 16:20

dat dier moet er toch langs ergens in zijn geraakt en langs ergens naar buiten kunnen om aan eten te geraken, misschien moet je eerst eens naar een gat op zoek gaan of enkele vallen zetten in huis en tuin

Lotus
Berichten: 534
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor Lotus » 12 feb 2011 18:55

caraaa schreef:dat dier moet er toch langs ergens in zijn geraakt en langs ergens naar buiten kunnen om aan eten te geraken, misschien moet je eerst eens naar een gat op zoek gaan of enkele vallen zetten in huis en tuin

En laat dat nou net HET talent bij uitstek zijn van een rat of muis ;)

En zeker als alles niet bereikbaar is voor ons mensen,
is het vreselijk moeilijk om dagelijks te wachten en de rat een klap te geven :nuffig:
Overigens, al zou je de "looproute" ontdekt hebben, je zal altijd te laat zijn met je genadeloze klap.

caraaa
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2011 17:15
Land: belgie
M/V: M

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor caraaa » 12 feb 2011 19:08

nee das waar maar dan kan je er vergif of een val zetten

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor Jan Sch » 12 feb 2011 19:11

Gif in het hol plaatsen, waar anders niets bij kan.

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor Kuckeltje » 12 feb 2011 19:29

Ratten en muizen zul je hoe dan ook moeten bestrijden.

Maar lijmplankjes of onnodig op een andere manier kwellen verdiend ook een rat of muis niet.

caraaa
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2011 17:15
Land: belgie
M/V: M

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor caraaa » 12 feb 2011 19:30

ja das waar

Gebruikersavatar
juultjejuliakip
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 jan 2011 10:24
Land: nederland
M/V: V

Re: ongewenste bewoner

Berichtdoor juultjejuliakip » 08 mar 2011 09:29

Ik vind het zoeizo allemaal sneu voor ze op wat voor manier dan ook , Maar als je er echt last van hebt moet er natuurlijk wel wat gebeuren.

Ik zou dan toch kiezen voor een stevige klem zodat ze wel ook echt in 1x gaan , en niet zoals met gif en lijmplankjes dus niet zo snel maar nog lijden!! en dat is zielig

Inweze kan zo'n beestje er ook niets aan doen dat ie als rat geboren is, Maarja soms moet je iets dat snap ik..

Wij hadden hier ratten in de schuur alle ingangen waar ze vermoedelijk doorheen kwamen dichtgemaakt en sindsdien niet meer gezien. ( Enkel savonds nog buiten ) via de voorkant van de verranda konden ze evengoed nog weer naar buiten. Dus ze zijn niet opgesloten gelukkig. Maar komen in ieder geval niet meer de schuur in.


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten