opvang wel of niet?

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
diertjes
Land:
M/V: M

Re: opvang wel of niet?

Berichtdoor diertjes » 14 apr 2011 18:04

hoi,

dank je nel:

Het is in elk geval wel hartstikke lief bedoeld.

sorry van het filmpje :oops: , maar mischien veranderde dat je wel van antwoord.

groeten diertjes

lauren
Land: Belgie
M/V: V

Berichtdoor lauren » 27 apr 2011 20:34

Hoi, ik weet dat het topic al een tijdje in de kast is weggestopt, maar ik wou nog even reageren. Ik begrijp dat je voerdieren wilt redden, maar waar trek je de grens? Meelwormpjes zijn ook dieren gekweekt om te voeren. Zou je hen dan ook redden? Ze hebben geen aaibaarheidsfactor en daarom zou je hen waarschijnlijk niet redden. Maar waar zit het verschil, en waar ligt de grens?

MIC
Land:

Berichtdoor MIC » 30 apr 2011 13:26

ik heb het filmpje in 2 topics gevonden en zulke beelden maken me best verdrietig ... want ik begrijp niet dat je zoiets kan filmen of persé wil laten zien.

Ik vind dat je absoluut geen "ja of neen" antwoord heb te krijgen van vreemden op je vraag, het is 'jouw beslissing' een eigen overtuiging en keuze om dieren op te vangen of niet die je in jezelf moet aanvoelen... of de opvang gaat over hups netsje, kweekdieren voor slagenvoer of dieren die worden aangeboden door allergie, dat maakt allemaal niet uit dan enkel in je hoofd. Om een dierenopvang te beginnen moet je ruimte hebben, veel ... heel veel kennis over de dieren om ze zelf zo goed mogelijk te kunnen verzorgen want dierenartsen kosten veel geld. Dieren kosten je al veel geld qua voeding en bodembedekking en allerlei, dieren kosten tijd ... en wat doe je zelf met verlof. Je heb hulp nodig, niet enkel voor de normale verzorging maar financieel ook heb je steun nodig.
Ik ken genoeg jonge meisjes die heel dapper alle sukkeltjes opvangen en in een mum van tijd 50 - 60 cavia's 'verzamelen' ... maar die sukkeltjes hebben ook steeds wat onder de leden (dat kan niet anders) maar dierenartskosten konden ze niet betalen. Weet waaraan je begint, het is niet alleen de redende engel willen 'spelen' maar daadwerkelijk sterk in je schoenen staan moreel en finacieel ... en vooral zelf de dieren niet moeten droppen na een tijd omdat de fun er af is (zien we ook genoeg)

Dieter T
M/V: M

Berichtdoor Dieter T » 30 apr 2011 14:13

EI!!! Durfde het niet verder te kijken, zo'n vies filmpje. :shock: Doe aub niet zo'n dingen!!

brenda17
Land: Limburg

Berichtdoor brenda17 » 30 apr 2011 20:10

De meeste mensen die dieren voeren aan hun reptielen maken deze eerst dood. Maar er zijn slangen die alleen levende dieren eten, geen dode dieren.
Het klinkt hard maarja.
Dat met die cavia vind ik ook een beetje onmenselijk.

Ik denk sowieso dat je niet geschikt bent voor de opvang van dieren. Ik las laatst in een topic dat je je konijnen gewoon bij elkaar liet zitten ook al hebben ze al 3 x met elkaar gevochten tot bloedens toe.
Dus ik denk dat je ook niet genoeg ruimte/hokken/... hebt voor de dieren op te vangen.

lauren

Berichtdoor lauren » 30 apr 2011 20:13

inderdaad, dat denk ik ook, Je kent er te weinig van... Dat is wel duidelijk gezien je andere topics. De benodigdheden heb je duidelijk ook niet. Je bent er nogal jong voor ook, voor zover ik kan schatten...

Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”