Berichtdoor MIC » 30 apr 2011 13:26
ik heb het filmpje in 2 topics gevonden en zulke beelden maken me best verdrietig ... want ik begrijp niet dat je zoiets kan filmen of persé wil laten zien.
Ik vind dat je absoluut geen "ja of neen" antwoord heb te krijgen van vreemden op je vraag, het is 'jouw beslissing' een eigen overtuiging en keuze om dieren op te vangen of niet die je in jezelf moet aanvoelen... of de opvang gaat over hups netsje, kweekdieren voor slagenvoer of dieren die worden aangeboden door allergie, dat maakt allemaal niet uit dan enkel in je hoofd. Om een dierenopvang te beginnen moet je ruimte hebben, veel ... heel veel kennis over de dieren om ze zelf zo goed mogelijk te kunnen verzorgen want dierenartsen kosten veel geld. Dieren kosten je al veel geld qua voeding en bodembedekking en allerlei, dieren kosten tijd ... en wat doe je zelf met verlof. Je heb hulp nodig, niet enkel voor de normale verzorging maar financieel ook heb je steun nodig.
Ik ken genoeg jonge meisjes die heel dapper alle sukkeltjes opvangen en in een mum van tijd 50 - 60 cavia's 'verzamelen' ... maar die sukkeltjes hebben ook steeds wat onder de leden (dat kan niet anders) maar dierenartskosten konden ze niet betalen. Weet waaraan je begint, het is niet alleen de redende engel willen 'spelen' maar daadwerkelijk sterk in je schoenen staan moreel en finacieel ... en vooral zelf de dieren niet moeten droppen na een tijd omdat de fun er af is (zien we ook genoeg)