Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Gebruikersavatar
Gijsbert van Gils
Berichten: 198
Lid geworden op: 15 okt 2011 22:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor Gijsbert van Gils » 16 jan 2012 21:35

Maar dat moet toch niet mogen? Voorlichting lijkt me hier heel effectief.

sjoerd jan
Berichten: 2237
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor sjoerd jan » 16 jan 2012 21:38

Gijsbert van Gils schreef:Maar dat moet toch niet mogen? Voorlichting lijkt me hier heel effectief.

Lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan.

Gebruikersavatar
Gijsbert van Gils
Berichten: 198
Lid geworden op: 15 okt 2011 22:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor Gijsbert van Gils » 16 jan 2012 21:54

Inderdaad, zo makkelijk is dat niet.

Gebruikersavatar
mevrouw de haan
Berichten: 415
Lid geworden op: 17 aug 2011 22:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor mevrouw de haan » 16 jan 2012 22:11

Volgens mij is het een kwestie van te weinig geld. Als je geen cent hebt kan je een dier niet laten steriliseren of castreren. Ik heb zelf een hondje uit een Pools asiel. Die is, toen ze voor de zoveelste keer drachtig was, over het hek van een asiel gemikt. Dus heeft ze nog mazzel gehad dat ze een 'baas' had die wilde dat er voor haar gezorgd werd omdat hij/zij dat zelf niet langer kon. De honden, vooral op het platte land, lopen gewoon vrij rond en het dekt elkaar allemaal. Nestjes fokken doen ze dus zelf. Het is geen keus van de bazen. De puppies worden verdronken of anderszins dood gemaakt of verwilderen omdat er geen eten is en krijgen na korte tijd zelf weer nesten. Enz.enz. Soms krijgen ze ergens wat etensresten en voor de rest zoeken ze het maar uit. Toen ik mijn hondje kreeg kende ze geen hondenvoer maar werd helemaal wild als ik zelf ging eten en ze dronk uit de wc-pot als ik niet uitkeek. Bewijs dat ze het altijd met restjes heeft moeten doen en zichzelf heeft moeten redden. Af en toe zijn er acties daar dat de mensen de honden gratis kunnen laten castreren/steriliseren maar ook het asiel heeft geen geld dus dat kan niet altijd en zet dus niet zoveel zoden aan de dijk. De mensen daar zijn het altijd zo gewend en het zal moeilijk zijn om te zorgen dat zij honden gaan zien als waardevolle kameraden in plaats van lastig uitschot.

Tante Pietje
Berichten: 698
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:15
Land: NL
M/V: V

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor Tante Pietje » 17 jan 2012 09:50

Ik denk dat het een straat-honden-probleem is. Die fokken zelf helaas ook maar door...
Treurige situatie.
Ik was vorig jaar in een stadje in India waar een Amerikaan een asiel was begonnen. Zij deden vaak grootscheepse sterilisatie-akties en de geholpen honden kregen dan een klein knipje uit hun oor zodat ze goed herkenbaar bleven.Die straathonden werden vervolgens weer teruggebracht naar hun territorium.
Als de mensen in die stad een hond via het asiel adopteerden kregen ze er de garantie van levenslange medische zorg bij. Dat werkte heel goed.
Het enige minpuntje aan dat asiel was dat ze geen honden wilden afmaken en dat er dus veel dieren lagen te sterven, wat ik verschrikkelijk vond. Maar goed, dat waren godsdienstige motieven en daar mag ik niks van zeggen...alhoewel... :mrnono:

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor bolliebollien » 17 jan 2012 11:38

Tja, heb het gelezen, maar kan de foto's niet bekijken en het filmke nog minder, ik heb nu al een zwaar gevoel in mijn maag!
Maar mensen gaan beestachtig om, met hun eigen soort, zoals kindermishandeling,enz waarom dan geen hond of kat verbranden!
In mijn ogen hebben die mensen geen gevoelens, geen geweten en zeker geen respect voor al wat leeft!
Maar ik zou beginnen met de fokkers op te fikken, of ben ik nu te hard!
Deze problemen zullen blijven duren, dat was vroeger zo, nu en later!

Tante Pietje
Berichten: 698
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:15
Land: NL
M/V: V

Re: Massa straat- honden en katten opruiming in Oekraine

Berichtdoor Tante Pietje » 17 jan 2012 13:14

"The measure of a society can be how well its people treat its animals." ~ Mohandas Gandhi.

Dat stond op de poort van het asiel in India.
En dat is de waarheid...


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten