foto`s van onze beestenboel

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 14 mar 2012 11:01

Hallo iedereen.
heb de laatste tijd beloofd aan verschillende mensen om wat foto`s te maken van de dieren nu... dus hierbij.
ik zet het maar even hier omdat het allemaal verschillende dieren zijn en ik niet zou weten in welke categorie het het beste past.

ik zal beginnen met het pluimvee...

Afbeelding
hier een paar van onze kippen, je ziet van alles wat.

Afbeelding
en enkele van de ganzen

Afbeelding
indische loopeenden met een pekingwoerd

Afbeelding
op het hoekhuis met het kippenhok in de voortuin wonen wij..

Afbeelding
het veld moet nog een beetje bijtrekken

Afbeelding
de canadees met z`n brandje. moet voor hun nog even een nieuwe partner zoeken

Afbeelding
Afbeelding
en de zijdehoenders

Afbeelding
een paar van de kwartels, de rest zat in het nachthok want die zijn als de dood voor de camera

Afbeelding
en de nijntjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
voedertijd voor degene die er zin in hadden

Afbeelding
Afbeelding
en de speeltuin

Afbeelding
Afbeelding
onze amazone jan

Afbeelding
en de kaketoe chicka

Afbeelding
heel origineel, tijger de kat

Afbeelding
en natuurlijk kan ook een paard niet ontbreken

Afbeelding
van duiven hebben we momenteel alleen nog 1 koppel takla`s zitten... helaas te weinig tijd om die hobby ook nog eens goed op te pakken

Afbeelding
Afbeelding
en de slangetjes.

heb vast nog wat vergeten en sommige dieren er individueel niet zo goed op staan maar dat komt nog wel.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor Isabel » 14 mar 2012 11:25

Wat heerlijk om zoveel dieren om je heen te hebben. En fantastisch dat je al het vogelspul op deze manier kan houden, beter kunnen ze het niet hebben. :duimop:

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor Sandra » 14 mar 2012 11:32

Krijg jij nooit klachten van buurtbewoners?

Leuke dieren allemaal.

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 14 mar 2012 12:37

Isabel schreef:Wat heerlijk om zoveel dieren om je heen te hebben. En fantastisch dat je al het vogelspul op deze manier kan houden, beter kunnen ze het niet hebben. :duimop:

dank jewel, is echt super
Sandra schreef:Krijg jij nooit klachten van buurtbewoners?

Leuke dieren allemaal.


nee hoor, paai ze allemaal met verse eitjes. er zitten natuurlijk altijd wel een paar zeikerds tussen maar die hebben niet het lef om tegen mij te beginnen. grrr hahaha

jasper-arco
Berichten: 331
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:57
Land: nederland
M/V: M

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor jasper-arco » 14 mar 2012 13:58

marvin2985 schreef:
Isabel schreef:Wat heerlijk om zoveel dieren om je heen te hebben. En fantastisch dat je al het vogelspul op deze manier kan houden, beter kunnen ze het niet hebben. :duimop:

dank jewel, is echt super
Sandra schreef:Krijg jij nooit klachten van buurtbewoners?

Leuke dieren allemaal.


nee hoor, paai ze allemaal met verse eitjes. er zitten natuurlijk altijd wel een paar zeikerds tussen maar die hebben niet het lef om tegen mij te beginnen. grrr hahaha


nou zeikerds??? ik vind het heeeel mooi om te zien, maar mensen in je directe omgeving die klagen dat begrijp ik COMPLEET!! niet iedereen zit te wachten op kippen voor de deur en dus ook de poep enzo!mensen met allergieen of angst voor kippen bijvoorbeeld!!

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor gerda haubourdyn » 14 mar 2012 14:12

Wat een grote dierenfamilie, en het is een meevaller dat je zo een plein hebt waar ze kunnen rond lopen.
Het rosse zijdehoentje is héél mooi, spijtig dat je zo ver woont...ik ben meteen kandidaat om een paar eitjes.

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 14 mar 2012 14:30

jasper-arco schreef:
marvin2985 schreef:
Isabel schreef:Wat heerlijk om zoveel dieren om je heen te hebben. En fantastisch dat je al het vogelspul op deze manier kan houden, beter kunnen ze het niet hebben. :duimop:

dank jewel, is echt super
Sandra schreef:Krijg jij nooit klachten van buurtbewoners?

Leuke dieren allemaal.


nee hoor, paai ze allemaal met verse eitjes. er zitten natuurlijk altijd wel een paar zeikerds tussen maar die hebben niet het lef om tegen mij te beginnen. grrr hahaha


nou zeikerds??? ik vind het heeeel mooi om te zien, maar mensen in je directe omgeving die klagen dat begrijp ik COMPLEET!! niet iedereen zit te wachten op kippen voor de deur en dus ook de poep enzo!mensen met allergieen of angst voor kippen bijvoorbeeld!!



er is natuurlijk een verschil tussen overlast en zeuren.
we hadden een knobbelgans die ongelooflijk veel lawaai maakt, we hebben hier ook een basisschool en de kinderen hadden er last van. de directie kwam vragen of we er misschien wat aan kunnen doen en toen hebben we hem weer verder verkocht.
als er echt overlast is zullen we ook alles doen om dat te verhelpen. maar mensen die een beetje aanstellen dat ze niet normaal kunnen doorfietsen en even moeten afremmen voor de ganzen laten we lekker zeuren en geven we een boze blik.. leven en laten leven hea..

gerda haubourdyn schreef:Wat een grote dierenfamilie, en het is een meevaller dat je zo een plein hebt waar ze kunnen rond lopen.
Het rosse zijdehoentje is héél mooi, spijtig dat je zo ver woont...ik ben meteen kandidaat om een paar eitjes.


nou wil wel wat eitjes opsturen maar we hebben er geen haan bij... maar ze smaken erg goed hoor.

we wonen idd geweldig om dit te kunnen doen, en dat in amsterdam.

jasper-arco
Berichten: 331
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:57
Land: nederland
M/V: M

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor jasper-arco » 14 mar 2012 15:18

dat heb je niet te doen!! het is niet jouw erf en jij kan niet over de ernst van de klacht meepraten! want jij vind het helemaal tegek!! zou wat zijn als heel nederland dieren gaat houden zoals jij het doet


er is natuurlijk een verschil tussen overlast en zeuren.
we hadden een knobbelgans die ongelooflijk veel lawaai maakt, we hebben hier ook een basisschool en de kinderen hadden er last van. de directie kwam vragen of we er misschien wat aan kunnen doen en toen hebben we hem weer verder verkocht.
als er echt overlast is zullen we ook alles doen om dat te verhelpen. maar mensen die een beetje aanstellen dat ze niet normaal kunnen doorfietsen en even moeten afremmen voor de ganzen laten we lekker zeuren en geven we een boze blik.. leven en laten leven hea..

gerda haubourdyn schreef:Wat een grote dierenfamilie, en het is een meevaller dat je zo een plein hebt waar ze kunnen rond lopen.
Het rosse zijdehoentje is héél mooi, spijtig dat je zo ver woont...ik ben meteen kandidaat om een paar eitjes.


nou wil wel wat eitjes opsturen maar we hebben er geen haan bij... maar ze smaken erg goed hoor.

we wonen idd geweldig om dit te kunnen doen, en dat in amsterdam.[/quote]

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 14 mar 2012 15:53

jasper-arco schreef:dat heb je niet te doen!! het is niet jouw erf en jij kan niet over de ernst van de klacht meepraten! want jij vind het helemaal tegek!! zou wat zijn als heel nederland dieren gaat houden zoals jij het doet


er is natuurlijk een verschil tussen overlast en zeuren.
we hadden een knobbelgans die ongelooflijk veel lawaai maakt, we hebben hier ook een basisschool en de kinderen hadden er last van. de directie kwam vragen of we er misschien wat aan kunnen doen en toen hebben we hem weer verder verkocht.
als er echt overlast is zullen we ook alles doen om dat te verhelpen. maar mensen die een beetje aanstellen dat ze niet normaal kunnen doorfietsen en even moeten afremmen voor de ganzen laten we lekker zeuren en geven we een boze blik.. leven en laten leven hea..

gerda haubourdyn schreef:Wat een grote dierenfamilie, en het is een meevaller dat je zo een plein hebt waar ze kunnen rond lopen.
Het rosse zijdehoentje is héél mooi, spijtig dat je zo ver woont...ik ben meteen kandidaat om een paar eitjes.


nou wil wel wat eitjes opsturen maar we hebben er geen haan bij... maar ze smaken erg goed hoor.

we wonen idd geweldig om dit te kunnen doen, en dat in amsterdam.
[/quote]

hier in amsterdam noord had vroeger iedereen z`n dieren zo lopen... de oudere in de wijk kunnen hier nog leuk over vertellen, elk tuintje had z`n eigen kippen duiven en andere dieren. niet om huisdier maar om te kunnen eten.
en ik kan zeker wel een beetje inschatten wat overlast is. de enkele mensen die het niet leuk vinden wegen niet op tegen de grote meerderheid die het super vind om zo`n kinderboerderij in de buurt te hebben.

Zelf heb ik het niet zo heel erg op honden en hun "overlast" maar zal dar niet snel over klagen, en zeker niet onredelijk over zeuren.

Duckiee
Berichten: 426
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:50
Land: Nederland
M/V: M

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor Duckiee » 14 mar 2012 16:06

Jasper wat is jou probleem? :roll:

Marvin heeft het daar hartstikke leuk voor de dieren. :-D
en als die mensen overlast hebben probeert hij het toch te verhelpen?
einde discussie :nuffig:

ps: marvin worden je kippen niet aangereden?

Mvg Duckiee


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten