Zieke gekko

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Daphnaaa
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012 11:51
Land: Nederland
M/V: V

Zieke gekko

Berichtdoor Daphnaaa » 13 mar 2013 20:12

Ik weet dat dit een kippenforum is en ik hoop dat er reptielen liefhebbers tussenzitten!

Ik heb nu ruim een jaar twee gekko's. Altijd ging het goed met ze en sinds gister zag ik dat 1 van mijn gekko's echt heel mager is ineens.
Ik zag hier een plaatje bij van een gekko en dat is precies dezelfde als ik heb alleen is deze nog wel wat magerder:
http://www.vetsenpets.nl/diergeneeskund ... dierenarts

Ik ben bang dat ze last heeft van mijten. Ik zag 2 kleine witachtige beestjes lopen, maar ik vind het zo moeilijk om iets te vinden over mijten. Er is genoeg kwa bestrijding maar hoe ziet zo een beestje er nou precies uit?

Ik zou graag naar een dierenarts willen maar ik wil eerst dit nog even proberen. Gister heb ik haar 2 krekels gegeven en een beetje siroop maar ze wilde er al snel niks meer van hebben.

Ik hoop echt dat iemand misschien een goed plaatje heeft van mijten of dat iemand iets anders weet wat er aan de hand kan zijn.

Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Zieke gekko

Berichtdoor kippenloverken » 13 mar 2013 20:32

Volgens mij kent een reptielen kundige dierenarts er meer van als wij.
Ikzelf weet er nik van,naar het lijkt me raadzaam om even de dierenarts te laten
Paseren of er zelf naartoe te gaan.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Zieke gekko

Berichtdoor Lies » 13 mar 2013 21:55

Denk dat de mijten eerder een gevolg zijn van een verminderde conditie dan oorzaak van de kwaal. Ergens vaag herinner ik me dat gekko's last van wormen kunnen hebben? Ik weet het niet zeker maar het lijkt me wel logisch. Zou erachter aan gaan als ik jou was. Als het mijn dier was dat in de problemen zou zitten, dan zou ik echt bergen verzetten. Je kunt eens via internet Peter Klaver (arts voor exoten) vragen. Of je belt naar artis of naar Serpo http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=s ... 1mJmfQXZQA Ik zou echt verder vragen dan hier op het kippenforum. Veel succes en ik hoop dat het goedkomt!!


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten