Barnevelders
-
- Land: Belgie
- M/V: V
Re: Barnevelders
Bij Barnevelders moet je wel opletten dat je ze bij een betrouwbare fokker haalt. In NL worden nl geregeld gewoon bruine leghybriden onder de naam Barnevelder verkocht.
-
- Land: Nederland
Keesje schreef:iedere avond als de haan begon te kraaien haalde ik hem van stok af en zette hem dan op stok in een kast in de schuur.
Dat kan een oplossing zijn als één van onze dames luid en aanhoudend kakelend mijn videovergadering verstoort (omdat ze de buurkat heeft gespot)

Dank jullie hartelijk voor de reacties.
Mvrgr.Kees
Mvrgr.Kees
Barnevelders
Ik zie alleen maar zilver en bruin gezoomde barnevelders voorbij komen. Heeft er iemand ook witte? Ik was benieuwd of je bij de witte ook de kuikens al meteen kunt zien of het hennen of hanen zijn. Ik ben nog op zoek naar een witte haan voor mijn 5 hennen.
groet, Mariska
groet, Mariska
- Roberto
- M/V: M
- Contacteer:
Sinds 9 dagen heb ik drie dubbelgezoomde (zeg ik dat goed?) Barnevelders; één goudblauwe en twee roodwitte (of zilver, afhankelijk van wie je vraagt). Heerlijke vriendelijke dieren en nu al heel mak. Erg blij mee, mijn eerste kippen. Zeventien weken oud, voor zover ik weet.
De kammen ontwikkelen zich nu pas. Wanneer gaan die dieren eieren leggen?

De kammen ontwikkelen zich nu pas. Wanneer gaan die dieren eieren leggen?

-
Binnen anderhalf tot 2 maanden. Hangt er een beetje vanaf. Kan ook iets later of iets vroeger.
Als de kammen echt knalrood worden zal het niet heel lang meer duren (enkele weken).
Die witte is volgens mij splash getekend. Zie het blauw in de staart. Dus nog iets anders.

Zilver kan zowiezo niet. Ze is idd rood en dat is met goud.
Als de kammen echt knalrood worden zal het niet heel lang meer duren (enkele weken).
Die witte is volgens mij splash getekend. Zie het blauw in de staart. Dus nog iets anders.

Zilver kan zowiezo niet. Ze is idd rood en dat is met goud.
- Roberto
- M/V: M
- Contacteer:
Het is nog een hele wetenschap. Ik geef toe dat ik ze alleen maar koos omdat ik ze mooi vind.
Zeker niet voor de teelt gedacht, maar vooral voor de gezelligheid en omdat ze zo makkelijk tam worden. Ze eten uit de hand en zijn volstrekt niet schrikachtig.

-
Nou, prima he. 
Wat fijn dat ze zo tam zijn!

Wat fijn dat ze zo tam zijn!
- de3kipketiers
onze Crowley toen we haar net hadden