De Ko shamo, Tosa-chibi

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Fons
t'pluimpje
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:58
Land: belgie
M/V: M
Locatie: Gent

De Ko shamo, Tosa-chibi

Berichtdoor Fons » 10 okt 2008 10:20

Mod: 28/06/2014 Topic opgeschoond, berichten met reeds verwijderde foto inclusief reacties daarop zijn verwijderd

Hier mijn liefste en mooiste koekoek haan die ik ook ooit gehad heb(is nu dood) Dio
Afbeelding
hier een van zijn zoons,maar bij hem vrees ik voor rood
Afbeelding
twee dochters van den dio
Afbeelding
Afbeelding
Dan een koekoek hen uit frankrijk,zij is waarschijnlijk de moeder van alle kuikens
die hier nu rond lopen
Afbeelding
dan iris een hen van koekoekxblauw komt van thoyo en yataa
Afbeelding
en dan als laatste octa de vader van dio en die komt van Geert
Afbeelding
Er is ook nog een zwarte hen en er zijn nog meer kuikens,maar daar heb ik geen goede foto's van

Gebruikersavatar
Kris Segers
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2006 16:07
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: B-2440 GEEL
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Post hier alle je vechthoenders/krielen

Berichtdoor Kris Segers » 11 okt 2008 06:55

Ko-shamo Tarwe

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Post hier alle je vechthoenders/krielen

Berichtdoor buldog » 21 okt 2008 22:14

Ook ik ben vandaag in het bezit gekomen van een mooi trio Ko Shamo's.
Bij toeval is het er vandaag van gekomen om ook eens van die prachtige beestjes te kopen.
Hierbij even een paar eerste foto's.
Het haantje is een wat ouder haantje welke zich reeds bewezen heeft.
De twee hennetje zijn van mei dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn echt super in die koekoek kleur.

Shamo-prefect
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:08
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Vlaams-Brabant (België)

Ko-Shamo

Berichtdoor Shamo-prefect » 13 okt 2009 20:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joeri...
Berichten: 1778
Lid geworden op: 11 aug 2009 00:00
Land: be
M/V: M

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor Joeri... » 13 okt 2009 20:52

Mooie dieren. Er zijn er een paar bij die enorm recht staan. Mooie kop heeft die laatste. En als wit echt wit moet zijn is die eerste de goede keuze. Zeer mooi dier ook.

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor Sigrid » 13 okt 2009 23:53

Dit vind ik ook echt gaaaaf.
Ze zijn zo lekker hard. Dit is second favorite na Serama. Zijn ze helemaal winterhard met zo weinig veren?

Soms verdenk ik Ko bloed in Serama's, je hebt er die alleen een foute kam erop hebben en foute staart, maar ook vrij strak in de bevedering en dat rechtoppe. De knik ik de nek. Die hebben ook krullen in het korte halsbehang dan, terwijl ze buiten wonen. Er zit een driehoekige brede kop op met zeer korte brede snavel. En van die dikke poten.
Als ik deze foto's zie, ben ik er bijna zeker van.

Gebruikersavatar
ziggykip
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2007 21:24
Land:
M/V: V
Locatie: achterhoek

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor ziggykip » 14 okt 2009 11:45

Misschien een rare vraag, maar op wat voor een leeftijd krijgen Ko-Shamo hanen een grotere kam en wordt de huid rondom de ogen roder? Ik merk dat de huid rondom de ogen bij Kootje nu ook dieper vam kleur begint te worden.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor gonda » 14 okt 2009 11:48

tav Sigrid
een ko moet winterhard zijn, ook al hebben ze die mooie strakke korte bevedering
maar er is een groot verschil tussen winterhard en winterhard
ik bedoel daarmee, ze hebben geen bang om in de sneeuw te gaan lopen, maar ze kunnen niet tegen vochtigheid in het hok
dus het hok moet voor 's nachts droog zijn.
Ze moeten de mogelijkheid hebben om te gaan schuilen, ze weten vijf minuten op voorhand dat er een regenbui aankomt, en dan lopen ze allemaal naar een schuilplaats. (kijk hier dikwijls ivm werkzaamheden naar het gedrag van de ko's)
En aangezien het renners zijn, moeten ze genoeg bewegingsvrijheid hebben, waardoor ze in de winter zich zelf op temperatuur houden.
En als de winterzon schijnt, dan moeten ze een beschutte plaats hebben waar de winterzon komt....want daar genieten ze van...

en het zou me absoluut niet verbazen moesten de serama's en de ko's bepaalde eigenschappen gemeen hebben, gezien hun achergrond/ land van oorsprong, oa bij die rechtopstaande houding.
Hoe trippelen de serama's, is dat ook zoals de ko's op hun voortenen ?

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor gonda » 14 okt 2009 11:50

ziggykip schreef:Misschien een rare vraag, maar op wat voor een leeftijd krijgen Ko-Shamo hanen een grotere kam en wordt de huid rondom de ogen roder? Ik merk dat de huid rondom de ogen bij Kootje nu ook dieper vam kleur begint te worden.

Het haantje herken je zeer snel, reeds na een paar weken, door de grotere kam
die kam groeit dan stilaan, rond zes maand moet hij ongeveer volledig volgroeit zijn, daarna wordt hij vrij vlug rood
Maar zoveel te gezonder, vrijer, dat hij kan leven, zoveel te vlugger voelt hij zich goed in zijn vel, zoveel te vlugger wordt de kam roder en dito zijn aangezicht
De middenstreep dat evolueert langzamer, en is op volwassen leeftijd pas echt heel rood, en dat is dan ook afhankelijk van zijn borstbreedte, en die kan niet volledig breed genoeg zijn op één jaar.
Ik bedoel daar de streep op zijn borstbeen dat volledig kaal moet zijn, maar hier ook, zoveel te beter dat hij zich voelt, zoveel te vlugger ziet men ook de roodsheid
Zo rond tien maand zie je dat die plaats rozig aan het worden is.

Fons
t'pluimpje
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:58
Land: belgie
M/V: M
Locatie: Gent

Re: Ko-Shamo

Berichtdoor Fons » 14 okt 2009 13:03

moooooi :D Zitten enkel bekende dieren bij :cool: , ik vind dat wit haantje echt mooi. Die ene heel rechte vind ik ook erg mooi,alleen een beetje rare benen,maar dat kan even goed aan de foto liggen ;). Anyway eenvoudig gezegd, allemaal schoontjes xD
@Ziggy mooi hennetje hoor :mrgreen:


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten