Marans

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Geert R
Land: belgie
M/V: M

Re: Marans

Berichtdoor Geert R » 25 aug 2012 09:56

brahmahaantje1 schreef:eindelijk heb ik mijn maransjes 2 in de kleur splash en 1 koperzwart hennetje

Laatste foto onduidelijk maar op de foto lijkt het of de zwarte hen uiterlijk weinig koper heeft . Op het eerste zicht op de foto's lijken het anders mooie dieren. Enig idee uit welke eieren deze dieren kommen ?

Brahma's Ward
Land: Belgie
Contacteer:

Berichtdoor Brahma's Ward » 25 aug 2012 16:07

dat hennetje heeft inderdaad een beetje weinig koper,maar die dient gewoon om blauw koper te kunnen kweken :gulzig:
ze zijn kinderen van de dieren van een vriend van mij die al menige jaren maransen voor tt fokt :gulzig:
de splashen komen niet uit 2 blauwe ofzo maar uit zuiver splash ouders
dus zijn goede kwaliteit dieren en echt donkere eieren :gulzig:
de eerste keer toen ik ze zag dacht ik dat hij ze geverfd had :gulzig:

Geert R

Berichtdoor Geert R » 25 aug 2012 23:33

brahmahaantje1 schreef:dat hennetje heeft inderdaad een beetje weinig koper,maar die dient gewoon om blauw koper te kunnen kweken :gulzig:
ze zijn kinderen van de dieren van een vriend van mij die al menige jaren maransen voor tt fokt :gulzig:
de splashen komen niet uit 2 blauwe ofzo maar uit zuiver splash ouders
dus zijn goede kwaliteit dieren en echt donkere eieren :gulzig:
de eerste keer toen ik ze zag dacht ik dat hij ze geverfd had :gulzig:

De splashen voor tt ? splash is geen erkende kleurslag dus voor tt ze kweken ? Op de foto van de haan zie ik geen koper ,zeker geen overvloedig koper (hals en vleugeldriehoek) . Dus als je deze haan zonder uiterlijk koper gaat kruizen met een zwart koperen hen met te weinig koper . Gaan alle kuikens weinig of geen koper laten zien zeker de hennen . De splash hanen zonder koper worden geselecteerd op hoe weinig mogelijk koper ,is de oorspronkelijke kleur zonder koper maar het koper is er ingefokt door blauw koper te fokken . En daardoor was splash zonder koper zeer zeldzaam geworden . De laatste jaren is deze kleurslag volgens mij aan populariteit aan het winnen . Ik ben er sedert vorig jaar ook mee begonnen . Dit jaar ook splash x zwart koper = blauw (koper) en volgend jaar deze blauw terug op splash .Om zo de zeer goede legkracht op de splashen proberen over te brengen. De blauwe hennen die ik er nu van lopen heb tonen beiden geen koper in hun hals , al hadden de zwart koperen hennen wel overtollig koper .

Brahma's Ward
Contacteer:

Berichtdoor Brahma's Ward » 26 aug 2012 08:08

ja die kleur os niet erkend maar dat zijn ze nu toch aan het proberen niet?(dit is1 van zo een nakomelingetjes daarvan :gulzig:
Dan ga ik toch gewoon zo een blauwe kweken en dan terug op die hen kruisen(die heeft wel wat koper hoor ,maar is niet te zien op die onduidelijke foto,maar die zijn ook nog niet zo rustig,alleen het haantje is wat rustiger :gulzig: )

Geert R

Berichtdoor Geert R » 26 aug 2012 20:09

brahmahaantje1 schreef:ja die kleur os niet erkend maar dat zijn ze nu toch aan het proberen niet?(dit is1 van zo een nakomelingetjes daarvan :gulzig:
Dan ga ik toch gewoon zo een blauwe kweken en dan terug op die hen kruisen(die heeft wel wat koper hoor ,maar is niet te zien op die onduidelijke foto,maar die zijn ook nog niet zo rustig,alleen het haantje is wat rustiger :gulzig: )

De kleuren waar mee men bezig is om erkend te worden dat ik dacht
- Zwart zilverhalzig
- Blauw koperhalzig
- Patrijs

Brahma's Ward
Contacteer:

Berichtdoor Brahma's Ward » 26 aug 2012 21:13

Ik denk ook vuilwit hoor :gulzig:
Hij stuurt er toch elk jaar wat in en dit jaar heeft hij echt een schitterende haan gekweekt
Ik keek mijn ogen uit toen ik hem zag :shock:
(die van mij is daar een broertje van ;) )
Ik vind splash trouwens 1van de mooiste kleuren
Is dat eigenlijk een zeldzame kleur?

Geert R

Berichtdoor Geert R » 26 aug 2012 21:37

Ik ben ook volledig verkocht door de marans splash (zonder koper) . Hoe ik eerder schreef
Geert R schreef:De splash hanen zonder koper worden geselecteerd op hoe weinig mogelijk koper ,is de oorspronkelijke kleur zonder koper maar het koper is er ingefokt door blauw koper te fokken . En daardoor was splash zonder koper zeer zeldzaam geworden . De laatste jaren is deze kleurslag volgens mij aan populariteit aan het winnen .

Begin dit jaar op zoek gegaan naar andere fokkers van deze kleurslag . En tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk meer fokkers bezig zijn met deze kleur . Dus van zeldzaamheid valt wel mee .

beerke
M/V: V

Berichtdoor beerke » 29 aug 2012 21:53

Geert R schreef:Ik ben ook volledig verkocht door de marans splash (zonder koper) . Hoe ik eerder schreef
Geert R schreef:De splash hanen zonder koper worden geselecteerd op hoe weinig mogelijk koper ,is de oorspronkelijke kleur zonder koper maar het koper is er ingefokt door blauw koper te fokken . En daardoor was splash zonder koper zeer zeldzaam geworden . De laatste jaren is deze kleurslag volgens mij aan populariteit aan het winnen .

Begin dit jaar op zoek gegaan naar andere fokkers van deze kleurslag . En tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk meer fokkers bezig zijn met deze kleur . Dus van zeldzaamheid valt wel mee .

ik ga 2 hanen ruilen voor een hen in de zelfde kleur

Geert R

Berichtdoor Geert R » 30 aug 2012 18:38

De jonge 2012.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding