Australorp

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Australorp

Berichtdoor Ricck » 23 mei 2012 18:13

Krissy schreef:Zeg, hebben jullie nog foto's? Ik zou ze graag zien!

Als je op de voorgaande pagina's kijkt dan zie je al wel wat foto's ;) Binnenkort heb ik als het goed is nieuwe dieren, dus dan gooi ik er ook wat foto's op :-)

Gebruikersavatar
Jeanlouipoppol
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:08
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Ninove

Re: Australorp

Berichtdoor Jeanlouipoppol » 23 mei 2012 21:26

@ricck : Gaan het toch blauwe worden ?

Vandaag ook even een filmpje gemaakt van onze kuikens en haan.
Afbeelding
De hennen op de achtergrond zijn mechelse koekoeken en een sussex

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Australorp

Berichtdoor Ricck » 23 mei 2012 22:18

Ik weet het nog niet, ik heb een mailtje naar de secretariaat van de australorp club gestuurd dat ik een trio grote zwarte of blauwe australorps zoek. Dus het is nog een verassingpakketje voor mij haha :gutgut:

Werkelijk mooie haan trouwens! :-)

Tamlin
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 mei 2010 10:12
Land: belgie
M/V: V

Re: Australorp

Berichtdoor Tamlin » 23 mei 2012 23:05

Ik blijf ook even volgen heb 15 australorps uitgebroed met de machine uit 2 verschillende toompjes en heb maar 2 hanen en allebei uit een ander nest hoera!!! :duimop: Ze zijn nu zo rond de 6 a 7 weken en groeien gestaag. Zijn groot hoenders en zal proberen snel foto's op het forum te zetten.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Australorp

Berichtdoor Ricck » 24 mei 2012 00:21

Zozo, dan heb je wel geluk met maar 2 haantjes. Ja, hoe meer foto's hoe beter! :duimop:

Gebruikersavatar
Jeanlouipoppol
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:08
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Ninove

Re: Australorp

Berichtdoor Jeanlouipoppol » 24 mei 2012 19:06

Tamlin schreef:Ik blijf ook even volgen heb 15 australorps uitgebroed met de machine uit 2 verschillende toompjes en heb maar 2 hanen en allebei uit een ander nest hoera!!! :duimop: Ze zijn nu zo rond de 6 a 7 weken en groeien gestaag. Zijn groot hoenders en zal proberen snel foto's op het forum te zetten.

Dat is geluk hebben :-) , die van mij hebben ongeveer dezelfde leeftijd en heb al een kleine (nog niet definitieve) selectie gemaakt.

Dit zijn de 3 mooiste hennetjes
Afbeelding
AfbeeldingDie met de ring aan
Afbeelding

Bij de hanen gaat het nog tussen deze 2
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet dat ze nog even moeten uitgroeien, maar vond het toch al eens leuk om er over na te denken.
Wat vinden jullie er van ?

Tamlin
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 mei 2010 10:12
Land: belgie
M/V: V

Re: Australorp

Berichtdoor Tamlin » 25 mei 2012 00:08

@Jeanlouipoppol ja heb wat je noemt een hennenjaar. zal morgen even foto's trekken ze zijn vandaag verhuisd vanwege de volgende bups kleintjes dat naar de volgende ren mag en ook omdat morgen 60 Californische kuif kwartels en Japanse kwartels uitkomen. Niet dat ze nu iets te kort komen hoor, geloof me wij zijn wat dat betreft net de familie Tofu ;-) (tekenfilm over ecologisch verantwoorde ouders) ik heb nog net geen gebreide jurk aan lol :gutgut:

maar bij de marans ook maar 2 hanen 18 hennen en bij de amrocks maar 1 haan op 8 hennen bij de auracana weet ik het niet heb wel eens twee jaar gedacht dat joke een hen was bleek het een haan te zijn heet nu maar joker lol Maar auracana's is echt voor de kids en de Amrocks ook we hadden nog van toen we begonnen in BE zo'n 7 jaar terug een amrock hen over nu 7 jaar en ze legt nog steeds en mijn dochter zei maar mam, als 'oma' er niet meer is hebben we niks meer van haar.... (is een echte huiskip die bij onze staffords in de mand ligt) toen hadden we zoiets van ja dat kunnen we niet laten gebeuren dus bij een buur gebracht die een amrock haan had en 6 eieren uitgebroed en met heel veel geluk. :duimop:

Gebruikersavatar
dragonfly
Berichten: 163
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:07
Land: NL
M/V: M

Re: Australorp

Berichtdoor dragonfly » 25 mei 2012 16:51

Als wij onze kijkens Australorp hebben, zal ik ook maar eens gaan posten. Wij krijgen via via een aantal top hennetjes afkomstig van zeer goede stamboom... :gossip:
Kan niet wachten... geduld is een schone zaak.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Australorp

Berichtdoor Ricck » 25 mei 2012 16:56

dragonfly schreef:Als wij onze kijkens Australorp hebben, zal ik ook maar eens gaan posten. Wij krijgen via via een aantal top hennetjes afkomstig van zeer goede stamboom... :gossip:
Kan niet wachten... geduld is een schone zaak.


Waar heb je deze vandaan dan? :-)
Ik had contact met een broederij maar die heeft denk ik wat te druk om te antwoorden en de Australorp club reageert ook niet. Ik wacht nog een weekje anders ga ik weer verder zoeken, wel jammer dat zelfs een club langzaam is ;)

Gebruikersavatar
Jeanlouipoppol
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:08
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Ninove

Re: Australorp

Berichtdoor Jeanlouipoppol » 25 mei 2012 17:25

Ik zou gwn even bellen met de club, de nummer van de secretaris staat op de site.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten