Ukkelse baardkrielen

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
blacksupra
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mar 2014 11:46
Land: belgie
M/V: M

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor blacksupra » 10 sep 2014 23:03

Bij foute topicnaam mag deze verzet worden. :cool:

Hier mijn everbergse baardkrieltjes.
Bolstaart vorm van de ukkelse baardkriel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Wyandodo » 27 okt 2014 15:47

Dit prachtige haantje was te zien op de kleinveetentoonstelling te Merelbeke.
Afbeelding

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor KipjeBrecht » 18 jan 2015 02:45

Afbeelding

Afbeelding

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Vivian » 18 jan 2015 08:20

Wauw! Die is mooi zeg!

Kobus en Cato
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2015 13:37
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Kobus en Cato » 08 sep 2015 13:06

Ik heb net alle berichtjes doorgespit en enorm genoten van jullie foto's. Wat een prachtdieren zijn het toch! Ik zou graag in het voorjaar van 2016 beginnen met 2-3 ukkelse baardkrielen. De ren moet nog gebouwd worden, maar we hebben een plaats van 5x2 m voor hen beschikbaar.

Nou zou ik ze daarnaast graag dagelijks vrije uitloop in de tuin geven. Een gedeelte van de tuin is omheind door een coniferenhaag van 2,20 m en een gedeelte van de tuin is van de buren afgescheiden door een hedera begroeiing tegen een gaasraster aan, deze is 2 m hoog. Is dit voldoende om ukkelse baardkrielen binnen te houden?

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Salasander » 09 sep 2015 12:57

Kobus en Cato schreef:Ik heb net alle berichtjes doorgespit en enorm genoten van jullie foto's. Wat een prachtdieren zijn het toch! Ik zou graag in het voorjaar van 2016 beginnen met 2-3 ukkelse baardkrielen. De ren moet nog gebouwd worden, maar we hebben een plaats van 5x2 m voor hen beschikbaar.

Nou zou ik ze daarnaast graag dagelijks vrije uitloop in de tuin geven. Een gedeelte van de tuin is omheind door een coniferenhaag van 2,20 m en een gedeelte van de tuin is van de buren afgescheiden door een hedera begroeiing tegen een gaasraster aan, deze is 2 m hoog. Is dit voldoende om ukkelse baardkrielen binnen te houden?


Vliegen kunnen ze zeker, dus hoe hoog maakt niet uit.
Als je ze los laat zou ik er altijd bij blijven.
Er zijn veel dieren die ze kunnen pakken: vossen, marters, roofvogels, ratten...

Kobus en Cato
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2015 13:37
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Kobus en Cato » 09 sep 2015 21:03

Bedankt voor deze tip!

Kobus en Cato
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2015 13:37
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Kobus en Cato » 13 sep 2015 11:11

Betekent dit dat de meeste houders van ukkelse baardkrielen hun kippen niet of alleen onder toezicht laten loslopen. Is een verblijf van 5x2 dan voldoende qua oppervlak om 2 of 3 hennen te kunnen huisvesten? Ik heb eventueel ook de mogelijkheid om er een verdieping in te maken, van bijvoorbeeld 1,5x2 m.

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen. Maar... Zouden jullie een foto kunnen plaatsen van de huisvesting van jullie ukkelse baardkrielen?

Kent iemand een betrouwbare fokker? Ik woon in zuid-Holland. Ik heb contact gehad met een fokker uit baredrecht. Zijn verhaal klinkt goed. Maar... Zijn er nog meer betrouwbare fokkers?

Kobus en Cato
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2015 13:37
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Kobus en Cato » 13 sep 2015 11:12

Betekent dit dat de meeste houders van ukkelse baardkrielen hun kippen niet of alleen onder toezicht laten loslopen. Is een verblijf van 5x2 dan voldoende qua oppervlak om 2 of 3 hennen te kunnen huisvesten? Ik heb eventueel ook de mogelijkheid om er een verdieping in te maken, van bijvoorbeeld 1,5x2 m.

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen. Maar... Zouden jullie een foto kunnen plaatsen van de huisvesting van jullie ukkelse baardkrielen?

Kent iemand een betrouwbare fokker? Ik woon in zuid-Holland. Ik heb contact gehad met een fokker uit baredrecht. Zijn verhaal klinkt goed. Maar... Zijn er nog meer betrouwbare fokkers?

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Ukkelse baardkrielen

Berichtdoor Jan Bollen » 13 sep 2015 13:09

Hier liepen ze gewoon in het gras in een ren van 4 x 5 meter met een net er over.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten