Brugse vechter

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor gonda » 05 jan 2012 01:17

Dieter, wat ik hier aan info heb, dus bewijsbaar, spreekt men van een slanker type en smallere kop. In documenten van Wyfels zaliger heb ik ook gelezen dat de rug afhellend moet zijn.


Ter info: ik kan alleen nog pas binnen twee à drie weken verder werken aan mijn opzoekingen, heb tot dan alleen nog maar effe tijd 's nachts om bij te lezen..mijn plannngen van 50 % meer tijd komen dus niet uit (dat komt ervan als iemand anders zijn werk niet doet :frown: ). maar ik hoop dat jullie ondertussen verder diskutteren, dan leer ik er ook van bij.

Twee uur later...wat zoek ik: het ideaal beeld van die ruggen van de drie verschillende rassen.
tegen dat de nationale voorbij is, moet ik al die km's/vechters gezien hebben. Dieter ik weet niet of ik je pa zal ontmoeten, vandaar mijn vraag, en ik ga ze stellen aan allemaal:
je trekt een horizontale lijn, uitgaande van die horizontale lijn wat is dan hun ideaalbeeld van de ruglijn voor de drie rassen.Waar ligt dus de lijn (ruglijn) voor de drie rassen ten opzichte van de horizontale lijn. Dieter stel dat de kop aan de linkerzijde van de horizontale lijn gelegen is. In feite is dit de vorming van een hoek ten opzichte van de horizontale lijn. Hoe groot is dan die hoek?
Als ik het antwoord heb van allemaal, dan zal ik tenminste weten wat de huidige stand is van het ideaalbeeld, wat dan ook voor mij belangrijk is. Indien de lijn van de luikse en de tiense identiek vallen, dan ligt het vrij eenvoudig...

Als iemand van jullie daar ook een antwoord kan op geven, dan is dat heel mooi meegenomen
Bij bepaalde rassen van duiven ligt dat echt eenvoudiger, bv bij de kings daar wordt echt gedefinieerd: die is exact zo lang, de staart moet zo lang zijn, de ruglijn moet een hoek vormen van..... of de loodlijn die gaat door de ogen moet overeenkomen met.....
zoveel te meer exact gedefinieerd is zoveel te gemakkelijker men komt aan een standaardisatie... zoveel te gemakkelijker is het voor vele fokkers....zoveel te minder plaats voor diskuties, het zijn maar bedenkingen, terwijl de wind roffelt over mijn dak ...

jeroen1
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 mar 2006 20:51
Land:
M/V: V
Contacteer:

Brugse vechter

Berichtdoor jeroen1 » 26 jan 2012 19:33

Kampioen van België in Ranst. Fokker: Rik Snauwaert.

Afbeelding

PierreV
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 okt 2010 10:22
Land: Belgie
M/V: M

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor PierreV » 26 jan 2012 19:52

Heb deze kip zien zitten. Was een perfect dier voor Brugs met een zeer goede gezondheid en goed verenkleed.Had ook de juiste kleur van kopversiering. Waarom dan al die heisa?
Pierre

Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 581
Lid geworden op: 28 okt 2004 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Limburg

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor Twinkel » 26 jan 2012 19:57

Als ik zo op de foto te zien mijn mening mag geven is ze nogal aan de lichte kant voor een Brugse, maar ja t'is maar ne foto he :frons:
Andere vraag waren er meer Brugse aanwezig?

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor gonda » 26 jan 2012 21:27

jeroen1 schreef:Kampioen van België in Ranst. Fokker: Rik Snauwaert.

Afbeelding


ik heb nergens zien staan in de cataloog da dit de kampioen van belgie is in Ranst, zij was wel de beste in de reeks van de Brugse, of ik zou me zeer zwaar vergissen

Pierre was zowel kampioen als vice kampioen bij de belgische groothoen vechtersrassen, tevens heeft hij dus ook de prijs gewoon van de vechtersclub belgie...

Gebruikersavatar
rik60
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2010 20:21
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Torhout

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor rik60 » 26 jan 2012 21:29

ze zou inderdaad nog wat breder mogen, dat was ook terecht opgemerkt op de keurfiche

Gebruikersavatar
muffit
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 mei 2010 06:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: Brugse, Luikse, Tiense vechter

Berichtdoor muffit » 26 jan 2012 22:21

rik60 schreef:ze zou inderdaad nog wat breder mogen, dat was ook terecht opgemerkt op de keurfiche


Jonge dier ?? Kan moeilijk zelfde body hebben als ééntje van een jaar ouder.

vgl vader en zoon Tiense maar is in Ranst, dat scheelde heelwat grammekes en cms.

Gebruikersavatar
steviejanneke
Berichten: 427
Lid geworden op: 28 nov 2006 12:36
Land:
M/V: V
Locatie: Lichtervelde

Re: Brugse vechter

Berichtdoor steviejanneke » 17 aug 2014 16:50

zou een brugse kunnen samenleven met krielen (waaronder ook hanen)

Gebruikersavatar
rik60
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2010 20:21
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Torhout

Re: Brugse vechter

Berichtdoor rik60 » 17 aug 2014 21:28

hier lopen alle jonge hanen van dezelfde leeftijd door elkaar, moet kunnen dus. is iets moeilijker tijdens het kweekseizoen maar dan zitten de tomen meestal ook goed afgescheiden


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten