Ode aan Tobias.....

monique
Land: nederland
M/V: V

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar

Berichtdoor monique » 07 dec 2009 20:09

Zo het duurde even, maar daar is hij dan, een volgende blik op Tobias zijn gebit :?

Weing blinkends aan
Hier zijn de boventanden langer als op de eerste foto want ik heb ze niet meer geknipt, rare stiftand dingetje zie je ook goed.
Afbeelding

De onderkant verschild ook niet veel met de eerste foto maar in de tussentijd was -op de foto links- de rechtertand bijna helemaal weg, en die lijkt weer wat terug te komen.

Afbeelding

Overigens sorry ik had de tanden niet gepoetst en meneer had net zitten eten (zie kin op de eerste foto :gutgut: )
We wachten het rustig af.... :wizzle:

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 07 dec 2009 20:15

Die verschillende lengtes corresponderen met elkaar lijkt het wel! Boven lang; onder kort en vice versa. Ja toch?! Wat als een vakkundig da de tanden nu eens allemaal gelijk maakt. Zou dat schelen?

monique

Berichtdoor monique » 07 dec 2009 20:28

Denk het niet, ik knipte ze hiervoor maar op aanraden van MIC kijk ik eens wat er gebeurd als ik dat niet doe en of het probleem zich ''vanzelf'' oplost. Of de tanden beter gaan worden is afwachten, het zal dan vanaf onder komen zeg maar.

MIC
Land:

Berichtdoor MIC » 07 jan 2010 18:01

Zo ik heb het even heel druk gehad met de 5 opvangertjes ... maar ben benieuwd hoe het met Tobias is.
Wanneer ik de eerste foto's met de laatste bekijk zie ik toch een verbetering in de structuur van de tanden. Zijn linkse tand is beter en zelf het klein stifttandje bovenaan was gladder... maar jammer genoeg was Tobias nog ver van een mooi gebit.
Benieuwd of de linkse boventand van Tobias nog verder opzij werd geduwd (oorzaak is de rechtse ondertand)
Je gebruikte een homeopatisch middeltje sinds begin december heeft dat iets geforceerd ?

monique

Berichtdoor monique » 19 jan 2010 07:26

Zo veel te lang geleden, maar ik meld me weer even ;)

Het gaat goed met Tobias zijn gebit. De tanden zijn beter van structuur (beter om te zien/witter) en hij kan eigenlijk weer helemaal zelf eten. Ik geef dus geen papje meer bij en rasp zijn groen ook niet meer op winterwortel na. Dat is net te hard. Opzich lukt het hem wel om er stukjes vanaf te happen maar voor hij klaar is met hap 3 heeft Catootje alles op ;) dus wortel snij ik in hele dunne plakjes.

Zijn tanden zijn niet zoals het geweest is, maar wel verbeterd.

Ik zal weer eens pogen tot een foto maken!

MIC
Land:

Berichtdoor MIC » 19 jan 2010 11:10

Ja dat is zoals bij Casper, de wortel geef ik hun altijd in dunne schijfjes.
Lukt het eten van de korrel, of is Catootje hier ook met het meeste weg ? Je ziet ze wel aan de korrelbak bezig maar voor ze een korrel hebben verwerkt duurt het wel, uitslag ik heb 2 mega cavia's de broertjes Gorky & Pacco (die met Casper leven) die veel te veel verwerken.

monique

Berichtdoor monique » 02 feb 2010 20:06

Nou het duurde even, maar hier een foto van Tobias zijn recentelijke gebit. Stukken beter dan dat het was zoals je kan zien.
Op zijn rechter onder tand zit nog een huls/aanslag, maar dit zit los. Eronder zit een witte tand. Het is (nog) niet wat het was, maar Tobi kan in iedergeval weer stukken beter eten.

Uiteraard heeft meneer net gegeten, vandaar een restje andijvie tussen zijn boven tanden...
Afbeelding

Afbeelding

MIC
Land:

Berichtdoor MIC » 02 feb 2010 22:04

NU is de moment echt aangebroken om de tanden door dierenarts te laten bijknippen. Liefst met een slijpmachientje even eerst een voor maken, dan knippen.
Omdat de onderste tand rechts naar het midden kantelt (vermits deze als enigste werkt) maar hij begint zich achter de linkse tand te trekken ... dus de ondertanden gaan over elkaar lappen zo. Dus nu gelijk maken met de andere tand (vrij dringend, Monique)
Als je de onderste tand gelijk laat bijknippen even ook een stukje van de boventanden afknippen, zodat het goed op elkaar past. Nu kunnen de tanden het beter verdragen, ze zijn minder broos.

Is het stifttandje nog boven ? (zie het niet op deze foto)

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 02 feb 2010 23:55

Het ziet er stukken beter uit! :-D Enne, wat deed jij met je duim?! Had er íemand' honger of was er 'iemand' boos of was je aan het klussen..?

monique

Berichtdoor monique » 03 feb 2010 08:44

:lol: Nee hoor, ik was lekker aan het dierenverzorgen op dat moment, dus hokken schoon maken, voeren enz. Ik beloof dat als ik niet werk of iets met de dieren doe mijn handen en nagels altijd keurig schoon zijn!

Maar idd, stukken beter he :-D

@ Mic, dank voor de tip, ik zal eens even informeren wat mijn dierenarts hier mee kan....

Terug naar “Cavia's”