Ode aan Tobias.....

MIC
Land:
M/V: V

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor MIC » 19 apr 2011 12:01

Persoonlijk zie ik op dit punt niet zo het nut van rontgen. Als het niet meer gaat dan zal ik er voor hem zijn om hem in te slapen en als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het moment nog ver weg is dat hij of zelf gaat of het niet meer gaat....

Totaal mee eens, Monique. Er bestaat toch geen toverstokje en je geeft hem al de nodige ondersteuning in de laatste reis ( weet niet of ik al een warme snuggle/ warmtelamp/ kruik/ kersepitten in handdoek, als tip gaf of je dit al deed, maar dat geeft hun ook enorme soelaas) Uiteindelijk is 6 jaar een mooie leeftijd, vanaf 5 jaar zie ik ze hier allemaal opa'tjes en oma'tjes worden die veel meer slapen en hun chronische probleempjes hebben.

monique
Land: nederland

Ode aan Tobias...

Berichtdoor monique » 22 apr 2011 22:30

Gisteren middag is Tobias gegaan, hij is zelf gegaan.....

Het is raar leeg, hij zit zo in mij verwikkeld. Ik kom thuis en zie de paardenbloem blaadjes staan en wil ze al voor hem plukken....
Geen Tobias die met zijn neus in de lucht uit zijn huisje komt gehobbeld als hij ons hoort!
Geen gefluit als ik bij de ren kom...
Geen malende kaakjes meer terwijl ik een goed gesprek met hem probeer te voeren....

Het is goed, Tobias heeft zijn hele leventje kunnen leven, van kleine tobi tot opa Tobias.
Hij was een karakter, altijd de rots in de branding en zo relaxed, Tobias bracht je niet van zijn stuk.

Met de dood van Tobias is 'mijn' bijzondere caviaclubje, mijn caviavriendjes voorgoed verdwenen. Gelukkig niet uit mijn hart of hoofd natuurlijk.
Nog meer koester ik Boris boek, want ik hoef het maar open te slaan en daar zijn ze, allemaal!
Met hun vriendschap, liefde, wijsheid en humor!

Tobias, Catootje, Barbabella en Lotje, (maar daarmee ook konijn Bink en Boris en..en...)

....En natuurlijk foto albums vol!
Dit is een van de eerste kiekjes die ik van Tobi heb, Tobias in zijn pubertijd ;)
Afbeelding

Vriend voor iedereen!
Afbeelding

In de ren met zijn dametjes Catootje en Barbabella
Afbeelding

''Baksteen'' Tobias, menig beertje kon jaloers zijn op zijn afgetrainde lijf :mrgreen:
Afbeelding

Deze foto koester ik, de club compleet, Bink en Babs, Tobias, Catootje, Barbabella en Lotje
Afbeelding

En dit was Tobi vorig jaar, genietend van de lente.....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier, opaatje, de laatste foto's die ik van hem genomen heb...
Afbeelding

Afbeelding

Dag lieve dappere Tobias, het was een eer om jou als vriend te hebben :doei:

mintaka
Land: Belgie

Re: Ode aan Tobias.....

Berichtdoor mintaka » 22 apr 2011 22:38

Ik word er stil van...
Ik zag dat de titel van het topic veranderd was, en ik wist het al...

Sterkte met het afscheid van Tobias! Het was een bijzonder meneertje!

Sjaakje
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor Sjaakje » 22 apr 2011 22:58

Dag grote vriend.......
.....Ik heb heel veel geleerd van jou door de verhalen van je vrouwtje en het Boris-verhaal.

Je bent een legende...... :doei:

lauren
Land: Belgie

Berichtdoor lauren » 22 apr 2011 23:07

innige deelneming, wij zijn er hier een paar weken terug ook eentje verloren :( Niet meet ontwaakt uit narcose, dat doet natuurlijk pijn, maar hij heeft veel geleden en heeft nu eindelijk rust. Veel sterkte in elk geval :aai:

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 22 apr 2011 23:26

Het is raar leeg, hij zit zo in mij verwikkeld. Ik kom thuis en zie de paardenbloem blaadjes staan en wil ze al voor hem plukken....

Veel sterkte Monique met het verlies van je geweldige Tobias die een deel van jezelf is en tegelijkertijd ook een symbool voor de tijd dat ze er allemaal nog waren.

Liefs,

Lies

MIC
Land:

Berichtdoor MIC » 23 apr 2011 09:19

Met een schraal lichaampje maar als een ster vertrok Tobias in volle Lente ...
Slaapwel kereltje, 't vrouwtje zal nog lang aan je denken.

nel
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor nel » 23 apr 2011 11:00

Sterkte Monique, met het verlies van dit ventje dat zoveel voor je betekende.

Ik vond het een eer Tobias te mogen kennen en over hem te mogen schrijven.
Hij was een grote inspirator en kleurde ( samen met het hele ' clubje ' ) bijna een jaar lang mijn dagen.
Er is een periode afgesloten, dat is waar. Maar dit kleine caviaatje is een onderdeel van iets groots geworden ..een schakel in de strijd tegen dierenleed.
Nog elke dag lezen tientallen mensen het verhaal van Boris en beseffen dat er anders met het leven van knagertjes en konijnen moet worden omgegaan. Tobias heeft daar ook toe bijgedragen en het heeft hem onsterfelijk gemaakt.

Lieve Tobi, ik geef je alle knuffels mee, de tranen en de glimlachjes die je bij kinderen en volwassenen teweeg bracht en die per email of via het gastenboek voor je werden doorgestuurd.

Dag mooi, lief, grappig, bijzonder mannetje...
Je bent een van mijn aller, állermooiste herinneringen en voor altijd in mijn hart.

----------------------------------------
http://www.boris-konijn.nl/boris.htm

.

Terug naar “Cavia's”