zevenblad voeren aan varkens?

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor Zweedse Kip » 23 jul 2009 14:06

Ik wist dat je zevenblad aan de kippen mag geven...kippen zijn ook meesters in t verdelgen daarvan(vertelde iemand mij) ze eten ook de wortels weg.

Ik kwam ook een recept tegen voor de mens...bevat veel vitamientjes.
Maar mag een varken dit ook eten?
Achter in t bos tegen de shuur, staat namelijk zat...dus van de nood een deugd maken, en het aan de varkens geven?
Als extraatje net als paardebloem, klaver enzo.?

Gebruikersavatar
tokkietok
Berichten: 2349
Lid geworden op: 25 jul 2008 01:47
Land: nederland
M/V: V
Locatie: stellendam

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor tokkietok » 23 jul 2009 14:26

mijn vriend heeft ooit eens een varkensschuur gebouwd toen hij daar aan het werk was zag hij wat varkens allemaal te eten kregen dat wil je niet geloven dat waren marsjes (die chocolade dingen) snickers ,afvalvet,patat,rauwe frikandellen, enz enz dus ik denk wel dat je dat dan ook gewoon kan geven :gutgut:
als een kip het kan hebben dan een varken op zeker.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor Zweedse Kip » 23 jul 2009 15:50

Ja...erg he ?...of dat varkens (en ook wel kippen) levende afvalbakken zijn, waar je alles in kan gooien.
Mensen geven ze echt alles, of de schimmel erop staat, maakt ze niet uit. :huil:

Een beurse appel of banaan...maar das dan ook echt het uiterste dat ze krijgen.....maar geen beschimmelde zooi ofzo.

Ik ben dan maar een muts....maar vraag het altijd liever dan dat ik er zomaar wat instop hoor...stel je voor...

Dus met een gerust hart kan ik ze die zevenblad geven... ;)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor José » 23 jul 2009 15:53

Ja hoor, zevenblad kan je ze rustig voeren. Is zelfs goed voor ze. Voor ons ook, kan je hele smakelijke salade van maken. Wel even proberen met wortel er uit te trekken. Is meteen goed tegen een invasie van zevenblad in je tuin. Tenzij je het juist wilt kweken voor de varkentjes, dan de wortels lekker laten staan.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor Zweedse Kip » 23 jul 2009 15:59

ok top!!!

Staat achter de schuren , het houthok en het kippenhok...dus mag blijven staan...ik heb geen last ervan. ;)
Maar met wortel en al uittrekken...pff...onbegonnen werk, vandaar van de nood een deugd gemaakt vanaf nu.
:puh2:
Extra smikkelwaar voor de varkentjes....en had een recept gevonden voor ons.Blijkt gedroogt hetzelfde te smaken als peterselie en ook als zodanig te gebruiken.

We gaan de overdekte ren uitbreiden, dus hebben de kippen straks een heleboel te smikkelen. :lol: :kwijl:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor José » 23 jul 2009 16:12

Ja maar vertel ze dan wel even dat ze nog iets laten staan voor de varkentjes en jullie zelf. Dan heeft iedereen er iets aan. :gulzig:

Gebruikersavatar
tokkietok
Berichten: 2349
Lid geworden op: 25 jul 2008 01:47
Land: nederland
M/V: V
Locatie: stellendam

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor tokkietok » 23 jul 2009 17:24

Jose schreef:Ja maar vertel ze dan wel even dat ze nog iets laten staan voor de varkentjes en jullie zelf. Dan heeft iedereen er iets aan. :gulzig:


:gutgut: goeie tip :gutgut:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor lnge » 23 jul 2009 18:31

Zevenblad is eetbaar als het nog niet bloeit. Als het bloeit niet meer. Vraag me niet waarom dat is.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor Zweedse Kip » 23 jul 2009 19:33

tokkietok schreef:
Jose schreef:Ja maar vertel ze dan wel even dat ze nog iets laten staan voor de varkentjes en jullie zelf. Dan heeft iedereen er iets aan. :gulzig:


:gutgut: goeie tip :gutgut:


:P :P :gossip: Ik kan een heel weeshuis voeden met dat spul, dus die paar vierkante meters die de kippen ervan bij krijgen .... nog plenty voor de rest


Inge* schreef:Zevenblad is eetbaar als het nog niet bloeit. Als het bloeit niet meer. Vraag me niet waarom dat is.

Is het dan giftig ?

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: zevenblad voeren aan varkens?

Berichtdoor mintaka » 23 jul 2009 19:56

dit vind ik interessant! wij hebben zo'n "plaag" in onze tuin ;) (die lustig verder plaagt)

mogen konijnen dat ook eten?


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten