Varken slachten

Aukios
Land: nederland
M/V: V

Re: Varken slachten

Berichtdoor Aukios » 27 jan 2011 15:56

Hey, dit topic is opgesplist of veranderd....Kijk, met uitleg kom je al een stuk verder, maar volgens mij gaf ik ook een fatsoenlijk antwoord; misschien kan je het bij een slager proberen.
En, ja; ik eet geen vlees en nee; ben niet een doorgeslagen dierenvriend, misschien noem jij het zo, ik noem het verantwoordelijkheid nemen. Ook ik vang dieren op die onverwachts veel meer kosten of niet met andere overweg kunnen. Ik geef ze dan een apart stuk, maar doe ze niet weg of naar de slacht. Begrijp mij niet verkeerd; ik heb er niets op tegen dat jij het wel doet (jouw varkens hebben een fijn leven gehad en opeten is niets mis mee), maar het is niet mijn ding. Je gaf even een steekje onder water over doorgeslagen dierenvriend, omdat ik het anders zou doen. Ook niet zo fatsoenlijk van jou dus ;)

Dieter
Land:

Berichtdoor Dieter » 27 jan 2011 17:59

Indien iedereen zijn verantwoordelijkheid zou opnemen dan waren al die asiels en opvangcentra helemaal niet nodig.
Ik vind het van een zekere "moed" getuigen dat Stijnzeger wél zijn verantwoordelijkheid opneemt en het dier laat slachten. Met dit dier in de diepvries heeft hij de opvangcentra werk en kosten bespaard én vermijdt hij het slachten van een varken uit het reguliere circuit.(of toch van een half varken ;) )

Sjaakje
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor Sjaakje » 27 jan 2011 23:01

Ik snap het probleem niet.

Varken is te veel en wordt (hopelijk netjes) geslacht en opgegeten. Sinds wanneer is dat een probleem?

José
Land: Nederland
Contacteer:

Berichtdoor José » 27 jan 2011 23:15

En heeft de man ondertussen -door de ontstane discussie over wel/geen vlees eten- nog geen antwoord op zijn vraag gehad. Als Stijnzeger nog online komt in dit topic: je mag me een pb sturen en als ik dan weet waar je ongeveer woont kan ik je misschien aan een goed slagers adres helpen. En een andere tip is: oudere boeren in de omgeving zijn hier ook heel bedreven in, al doen ze het nu misschien niet elk jaar meer. Als je een buur-boer zou hebben die dat nog kan, weet je zeker dat je je eigen beer weer netjes geslacht terugkrijgt voor een geringe vergoeding. Of je betaalt in de vorm van een deel van het vlees wat aan de boer, dat kan ook.

Blauwe
Land: NL

Berichtdoor Blauwe » 28 jan 2011 10:02

Voel je maar niet aangesproken, Aukje, meneer doelt waarschijnlijk op mij. :-)

Het gaat mij niet om vlees eten of niet (eet zelf geen vlees). Ik doelde met mijn reactie op de behandeling van (huis-) dieren als wegwerpproducten. De eerste eigenaar 'wilde ze kwijt', van deze meneer 'moet de borg weg'.
Met name de varkentjes hebben het dikwijls zwaar te verduren, door gebrek aan kennis of omdat het tegen valt.
Daar valt nog een hoop over de vertellen.....

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 28 jan 2011 10:36

Het is niet nodig om hier iemand op aan te vallen. Hij heeft uitleg gegeven waarom het varken geslacht gaat worden. Overtollige haantjes worden ook geslacht, en daar gaan hier ook genoeg topics over. Een haan is wat dat betreft net zoveel dier als een varkentje.
Of je dat nu wel of niet leuk vindt, daar gaan we geen discussie over voeren in dit topic.

dreetje

Berichtdoor dreetje » 28 jan 2011 22:16

Heb je een foto? Ik weet misschien wel iemand die hem hebben wil.

diertjes
Land:
M/V: M

Berichtdoor diertjes » 11 apr 2011 17:56

hoi,

als je varkens neemt kun je bedenken dat het veel voer kost(en geld)
waarom meteen slachten? :?:
heb je marktplaats of de kiderboerderij geprobeert? :bril:
anders is het wel sneu voor dat varken

gr diertjes

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 11 apr 2011 18:54

Beetje zinloos om dit na meer dan 2 maanden nog even te melden.
Denk niet dat Stijn Zeger hier behoefte aan heeft, en hij is ook niet meer online geweest dus kan deze op slot.

Terug naar “Varkens/minivarkentjes”