Vaarwel Loekie

Kikie
Land: Belgie
M/V: V

Vaarwel Loekie

Berichtdoor Kikie » 30 sep 2013 12:44

Even een korte uitleg: Wij hebben een engelse cocker spaniel Toby, mijn vriend had thuis altijd katten gehad en ik honden. Toen we gingen samenwonen wilden we graag een huisdier, omdat mijn ma een panische angst heeft voor katten werd het een hond. Anders kwam ze nooit op bezoek zei ze.
Toen we na enkele jaren een huis kochten hadden de buren een kater: Loekie. Op een dag, deed hij niks als janken... het ging zo door je heen zo janken dat hij deed. Nu bleek dat onze buren Loekie zonder pardon aan de deur hadden gezet :frown: Hij kreeg een bakje eten aan de voordeur en lag altijd op de mat aan de voordeur; door weer en wind. Zielig was het. Ik ben dan ook begonnen met hem eten aan te bieden en zijn vertrouwen te winnen. Volgens mij was hij echt depressief toen en tot overmaat van ramp kwam er ook nog een zwerfkater Loekie terroriseren: Loekie stond vol met bijtwonden! Toen heb ik via het Felixproject de zwerfkater gevangen, laten castreren en hem terug vrij gezet in de hoop dat hij wat rustiger zou worden. Met Loekie ben ik naar de dierenarts geweest en sindsdien kreeg hij binnen zijn eten en de nodige knuffels. Ik kende niks van katten, met een ma die het huis niet meer in wou als er een kat was. Ik heb echt nooit geweten dat katten zo lief en aanhankelijk konden zijn! Loekie was een lieverd: ik kon hem aaien, kammen, als ik in de voortuin werkte zat hij bij me en vertelde hij miauwend.... en spinnen dat hij kon!
April dit jaar merkten we op dat hij een ontstoken oog had, dit was snel genezen door de goede zorgen van de dierenarts. enkele maanden merkte ik op dat zijn wang dit was en dat zijn oogje traande (dag oogje dat toen ontstoken was). Dus terug naar de dierenarts. Diagnose: tand stond los, oké tand werd getrokken en Loekie kreeg nog antibiotica. Maar in juli merkte ik weer dat zijn wang dik was, dus terug: nieuwe behandeling maar het beterde maar niet. Begin augustus dus weer terug naar de dierenarts: die constateerde dat er ondertussen een tweede tand los stond. Zij vond het goed om een bioptie te nemen, want hier was meer aan de hand dacht ze... ik heb bang een weekje de diagnose afgewacht. En die was niet goed: plaveiselcelcarcinoom. Een agressieve vorm van kanker, met vaak uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Er werd gezegd dat hij hoogstens nog drie maanden tot een half jaar zou hebben. 26 augustus ben ik nog eens naar de dierenarts geweest met Loekie voor een cortisonespuit tegen de zwelling en antibiotica omdat zijn oogje weer wat ontstoken was. Ik had toen drie weken verlof en heb hem drie weken goed verwend. Hij kreeg ook geen brokjes meer: dat ging te moeilijk om te eten. Ik kocht natvoer voor hem: tonijn in eigen nat en blikvoer van Animonda, en kattenmelk. Dat leek goed te gaan, tot het voorlaatste weekend van september: zijn oogje zat helemaal dicht, hij moest veel niezen en ineens zag ik op zondagavond een zwelling tussen zijn twee oogjes - op zijn voorhoofd. :huil: Dat zag er echt niet goed uit... maandag heb ik naar de dierenarts gebeld, tussen mijn werkuren door. Ik legde de toestand uit, dinsdag om 18 u kon ik langsgaan. Dan is er beslist om onze lieve Loekie te laten inslapen, zijn toestand ging te snel achteruit en ik denk echt dat hij de laatste dagen pijn had. Moet je hem dan laten lijden? Als er toch geen genezing meer inzit en het alleen maar slechter kan worden? We hebben Loekie dinsdagavond laten inslapen... tranen heb ik gelaten. Ik mis hem vreselijk, als ik thuis kwam van het werk kwam hij me altijd begroeten. Hij werd zo graag geknuffeld en ik vond het ook altijd fijn om hem te knuffelen: het had iets rustgevend vond ik.
Het is een heel verhaal, ik heb geprobeerd om het zo kort mogelijk te houden... maar ik wou het even van me afschrijven.
We hebben alle kattenspulletjes en eten naar het felixproject gebracht afgelopen weekend. Het deed pijn om alles weg te doen, maar om het hier te laten zien deed ook veel pijn. Vaarwel lieve Loekie :huil: Ik ga je echt missen! We hebben onze hond Toby nog, het is een lieverd maar een kat is toch helemaal anders. Ze hadden elkaar niet graag: waren jaloers op elkaar, maar eigenlijk vulden ze elkaar perfect aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loekie is juist vijf jaar bij ons geweest, en dat waren vijf heel fijne jaren. We hebben nooit spijt gehad dat we dit gedaan hadden, we zagen hem even graag als onze hond. Het was zo een lieverd en hij was ook nog eens erg mooi.

Kip La La
Moderator
Land: Nederland

Re: Vaarwel Loekie

Berichtdoor Kip La La » 30 sep 2013 13:03

Och wat treurig, echt waar.
Rot voor je hoor. :aai:
Hij was zeker heel mooi Kikie.

Martin&Leonard
Land:

Berichtdoor Martin&Leonard » 30 sep 2013 20:47

Wat een mooi verhaal , wat een mooie poes en wat een goed leven heeft Loekie bij jullie gehad. Een leven zonder poes is niet compleet . Veel sterkte met jullie verlies.

viefpief

Berichtdoor viefpief » 30 sep 2013 21:03

Och meis, ik weet hoe het is om een kattenmaatje te verliezen :aai: Je wordt zulke dikke vrienden met ze, zonder dat je het doorhebt.. Je geeft ze zo veel liefde en krijgt er ook zo veel voor terug :lovers:
Het is rot dat Loekie ziek is geworden, maar jullie hebben de juiste beslissing genomen om hem niet onnodig te laten lijden. Er komt gewoon een moment dat het niet meer gaat, en zo'n kat lijkt dat dan ook te weten. Zo te lezen heeft hij het fantastisch gehad bij jullie, en niemand kan je de mooie herinneringen afnemen.

KipjeBrecht
M/V: M

Berichtdoor KipjeBrecht » 30 sep 2013 22:09

Sterkte! Vandaag is een dag van verdriet, wij hebben ook ons hondje verloren vandaag :cry:

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 30 sep 2013 22:15

Sterkte!

Isabel

Berichtdoor Isabel » 01 okt 2013 09:35

Heel veel sterkte... :aai:

cetinel
Land:

Berichtdoor cetinel » 01 okt 2013 12:10

slaap zacht loekie
sterkte!

Kikie

Berichtdoor Kikie » 01 okt 2013 12:42

Dank jullie, en @ KipjeBrecht: voor jou ook veel sterkte!

Vandaag is het precies een week geleden dat we om 18 u bij de dierenarts moesten zijn. En wat mis ik hem zo :puppydogeyes: Het is zo raar als ik thuis kom: hij kwam me altijd tegemoed gelopen en ging voor mijn voeten liggen zodat hij uitgebreid geknuffeld kon worden. En aan de voordeur stond een schuilhokje, waar hij in en op kon liggen als hij 's nachts buiten wou blijven en hij lekker warm wou zitten. 's Morgens zag ik dan meestal zijn schaduw door het raam. Het is zo een gewoonte om te kijken of hij er zit, goed wetende dat dit helemaal niet kan.

viefpief

Berichtdoor viefpief » 01 okt 2013 13:56

Gewoontes :aai:

Terug naar “Katten”