Eendenei thuis broeden

Jackyduck
Land: Nederland
M/V: V

Re: Eendenei thuis broeden

Berichtdoor Jackyduck » 17 mei 2013 22:26

:gulzig: Yes, het gaat lukken!!
Inderdaad, de zorgen zal ik niet bepaald missen als alles achter de rug is. Wat een gebeurtenis zeg! Mijn kollega kijkt me altijd licht skeptisch aan als ik over mijn zorgen over de temperatuur etc. vertel... :bril: , ze zal wel denken "Hallo, 't is maar een 'Ei'!". :shock:

Hoe zit het eigenlijk? Vandaag is dag 27, het ei is nog niet aangepikt. Dat moet dan toch echt morgen gebeuren. Is er een moment dat ik beter moet ingrijpen/helpen? Het zou zo jammer zijn als het het kuikentje op het laatste moment niet lukt om eruit te komen.

drazic123
Land: nederland

Berichtdoor drazic123 » 17 mei 2013 22:35

neej je moet echt nog niks doen hoor, het kan ook nog wel een dag of drie duren (mss nog wel langer).
Als je iets aan de lage kant heb gebroed (zo rond de 36 graden) dan komen ze wat later uit.
Echt nog geduld hebben haha, tis maar een ei (geintje :gutgut: ) Ik weet wat wachten is ....pffffff.

Succes!!!! :duimop:

Jack de Mos
M/V: M

Berichtdoor Jack de Mos » 18 mei 2013 01:48

Inderdaad niets meer doen (dus het ei ook niet meer draaien). Nu komt het aan op geduld (en dat kan lang duren :) )

Jackyduck

Berichtdoor Jackyduck » 18 mei 2013 07:57

Ja, ik weet dat ik geduldig moet zijn. Het is alleen dat vandaag al dag 28 is, en ik heb gelezen dat het ook niet goed is als het te lang duurt. Maar het mooie is, dat ik het ei net onder de lamp vandaan haalde om het even te laten afkoelen, en ik voelde het tikken, in mijn hand... dus hij is bezig! Maar wat als hij in stuitligging ligt, ik voelde het tikken meer in het midden van het ei, en de luchtkamer is nog steeds intact.

CutiePie
Land: nederland

Berichtdoor CutiePie » 18 mei 2013 09:06

hij is al aan het tikken dus hij komt vanzelf, geduld :) En maak je niet te druk :puh2:

nyckle
Land: nl
Contacteer:

Berichtdoor nyckle » 18 mei 2013 09:11

Hoe zit het eigenlijk? Vandaag is dag 27, het ei is nog niet aangepikt. Dat moet dan toch echt morgen gebeuren. Is er een moment dat ik beter moet ingrijpen/helpen? Het zou zo jammer zijn als het het kuikentje op het laatste moment niet lukt om eruit te komen.

Ik zal eerlijk tegen je zijn. Ik heb ernstige twijfels, of dit een gelukkige eend zal worden. als het je lukt om het ei uit te broeden.
Ik hoop niet, dat ik je moedergeluk nu heb verpest.

Jackyduck

Berichtdoor Jackyduck » 18 mei 2013 10:19

Nou, erg positief ben je niet, Nyckle :frons: Maar ik begrijp je twijfels. Laten we nog even afwachten en hopen dat je geen gelijk krijgt!

Indigo

Berichtdoor Indigo » 18 mei 2013 10:39

Jackyduck schreef:Nou, erg positief ben je niet, Nyckle

Negatieve mensen moeten er ook zijn zullen we maar denken... :gulzig:

brenda17 schreef:Wat ga je dadelijk met het eendje doen? Eendjes kunnen niet alleen.

Hoezo kunnen Eendjes niet alleen?
En wat nu als de eend maar één kuiken krijgt?

Indigo

Berichtdoor Indigo » 18 mei 2013 10:47

Jackyduck schreef:Ja, ik weet dat ik geduldig moet zijn. Het is alleen dat vandaag al dag 28 is, en ik heb gelezen dat het ook niet goed is als het te lang duurt. Maar het mooie is, dat ik het ei net onder de lamp vandaan haalde om het even te laten afkoelen, en ik voelde het tikken, in mijn hand... dus hij is bezig! Maar wat als hij in stuitligging ligt, ik voelde het tikken meer in het midden van het ei, en de luchtkamer is nog steeds intact.

Een kip pikt het ei aan en gaat dan aan de binnenkant verder. Het kuiken lijkt niks meer te doen maar dan opeens gaat het heel snel, is mijn ervaring. Ik weet niet of dat met eenden ook zo werkt.

Ik lees dat je het ei in je hand neemt, ik zou het persoonlijk als het aangepikt is het ei met rust laten.
Het kuiken moet zich positioneren en het lijkt me niet lekker om steeds dan weer opgepakt/gedraait te worden. Sucses ermee. eendjes zijn leuk! :gulzig:

Jackyduck

Berichtdoor Jackyduck » 18 mei 2013 11:07

Ik doe het niet draaien hoor, en het was om even af te koelen. Dat doe ik 2x per dag. Ik heb gelezen dat eenden in de laatste week, vaker van het nest weg gaan. Ik doe het echt super voorzichtig. En het ei is trouwens nog niet aangepikt.

Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”