Jong eendje zeiknat

José
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Jong eendje zeiknat

Berichtdoor José » 19 nov 2013 13:41

Nou, dan gaat het toch goed?! Precies wat ik schrijf: Loslaten en zelf prima slapen, eendje redt zich wel intussen.

muskuslove

Berichtdoor muskuslove » 19 nov 2013 14:51

Zo zie je maar dat wanneer je iets schrijft het verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Ik heb je stukje nog eens nagelezen en dit keer de intonatie verandert. Ik las in eerste instantie dat je schreef dat jou mening de juiste was.
Ik vond dat nogal een stelling...
Nu las ik juist dat je juist op een hele andere manier juist bedoelde... :blabla:
Maar je hebt gelijk José... Loslaten doe ik nu inderdaad.
Maar ik wil wel nog even zeggen dat dit eendje in mijn schoot geworpen is met een binnenshuis achtergrond en dat het dus even zoeken was naar de juiste manier van overschakelen.
Tel daarbij op dat ik twee eenden in dezelfde leeftijd ben verloren aan longontsteking en dat languit achterover zakken en relaxt toekijken is opeens niet zo simpel meer...

José
Contacteer:

Berichtdoor José » 20 nov 2013 09:56

Nee, daar kan ik me ook iets bij voorstellen! Toch is het beter, eendjes horen nou eenmaal buiten. En als ze dat niet aankunnen is er dus iets mis met zo'n dier. Te zwak voor overleven buiten. En ik snap dat het rot voor je is, maar het is nou eenmaal de wet van de natuur.

(Ik schreef btw "is mijn advies''. Dat wil niet zeggen dat mijn mening de enige juiste is :gossip: Ik zou niet durven...)

Swoentje

Berichtdoor Swoentje » 16 dec 2013 19:48

Hoe gaat het met het eendje?

muskuslove

Berichtdoor muskuslove » 17 dec 2013 14:58

Hoi Swoentje,
mischien was het je al opgevallen dat ik in het foto-topic al wat foto`s geplaatst had van die (niet meer zo) kleine..:-)
Het is echt een superlief beestje! Een lekkere knuffel deinst die niet voor terug!
Vandaag zag ik hem niet. Toen ik naar de steiger van de buren keek zag ik hem tot mijn verbazing erop zitten. Die steiger is een meter hoog en compleet omringt met water! Hij heeft dus zijn vleugels moeten gebruiken daarvoor. En dat terwijl die nog niet volgroeit zijn. Ik wist echt niet dat die dat kon!
Mischien in geval van nood kan die dat. De oude woerd en dus de baas van de bende heeft niet zo`n hoge pet op van hem. Hij begint nu langzaam aan door te krijgen dat die kleine een manneke is. Hoewel hij er kleiner en dunner uit ziet als de vrouwtjes is hij toch echt een stukje hoger. Je moet echt goed kijken, maar het is toch echt zo. Concurrentie dus.
Ik hoop dat ze elkaar goed uit de weg kunnen gaan in de toekomst. Ik ben gek op beidde en ik zou niet willen en kunnen kiezen als er èèn moet verhuizen...
Met het eten moet ik er ook bij blijven. Die ouwe jaagt hem van elke voerbak weg die ik neerzet. Ik dacht eerst ieder een eigen bak, probleem opgelost, maar nee.
Verder gaat alles prima. Ik ben echt superblij dat de persoon die destijds hem vond aan de kant van de weg zoveel moeite heeft gedaan om mij te vinden. Zij is blij, ik ben blij en nog het belangrijkst: Kleine Wammes is blij!
Afbeelding
Afbeelding

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 17 dec 2013 15:22

Wat een lief hoofd!

Isabel

Berichtdoor Isabel » 17 dec 2013 17:13

Wat een snoepie... :hartje:

peter 31
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor peter 31 » 17 dec 2013 18:53

ja maar een van die woerden zal altyd opzij moeten gaan, en dat er ga gevochten worden is heel groot

muskuslove

Berichtdoor muskuslove » 18 dec 2013 09:32

Ik heb die woerd die kleine al zien proberen te verzuipen. Daar schrok ik wel van. Die woerd is nu nog veel sterker als die kleine natuurlijk! Ik weet dat er een strijd zal komen, maar ik hoop dat het mee zal vallen. Ben echt in dubio. iemand vertelde mij (die persoon heeft ook muskuseenden), dat ze ook ooit twee woerden had. Dat ging heel lang goed tot ze er twee vrouwtjes bij nam. Vanaf dat moment was het vechten geblazen. Het was al gauw duidelijk wie de baas was van de twee en de zwakkere woerd gedroeg zich ook heel onderdanig naar de sterke woerd toe. Op een dag ging ze naar buiten en ze kon de zwakkere woerd niet vinden. Ze liep de heuvel af richting het meertje (kan je nagaan hoeveel ruimte!) en zag in de verte een raar hoopje liggen. Eenmaal bij het hoopje aangekomen bleek het de zwakkere woerd te zijn. Hij leefde nog. Ze bracht hem mee naar huis en diezelfde dag nog overleed hij aan zijn inwendige verwondingen :cry:
Bah bah bah...!
Ik moet er niet aan denken! Dan liever zoek ik een goed thuis voor èèn van hen. Maar wie zit er nou te wachten op een woerd? En daarnaast ben ik ook te kritisch :?
Ik wil niet dat hij ergens opgesloten word in een rennetje. Wanneer ik hoor dat de andere partij een woerd zoekt voor hun vrouwtje dan wil ik het alleen doen indien zij er nog een vrouwtje bijnemen. Ik weet uit ervaring hoe zwaar dat kan zijn voor èèn vrouwtje. En liefst zie ik ook nog een flinke sloot erbij om te poedelen. Dat doen ze hier de hele dag! Dus.....
Hopelijk hoeft het niet zover te komen.

peter 31
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor peter 31 » 18 dec 2013 19:24

ik weet hier dat mijn wilde muskuswoerd die oude gewone muskuswoerd naar de laagste trap heeft geduwd, hij was er bijna aan en ik heb hem naar een kameraad gedaan en daar leeft hij nu rustig door

Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”