Kunnen eenden en kippen met elkaar in het broedseizoen ?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Kunnen eenden en kippen met elkaar in het broedseizoen ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 04 nov 2017 20:49

Kunnen eenden in hetzelfde hok als de kippen en hoe zit het met broeden omdat ik daar niet zoveel over kan vinden vraag ik het me wel want ik wil wel meteen goed beginnen ;).
Ik heb een toom van 8 krielen met 7 kwakers en ik heb een toom krielen van 5 met een koppel roodschoudertalingen en ik heb vandaag een nieuw vrouwtje voor het mannetje gehaald zodat ie niet meer zo zielig is :gossip:.
En ik heb een toom met van drie krielen met twee muskuseend vrouwtjes om dit toompje maak ik me geen zorgen maar om de eerste twee toompjes wel, hoe kan ik dat het beste doen zonder dat er gedoe komt ?

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kunnen eenden en kippen met elkaar in het broedseizoen ?

Berichtdoor KipjeBrecht » 05 nov 2017 15:15

Hier hier enkel probleem. De Rouaan eend broed vaak samen met enkele van men kippen. De peking heeft er ook geen probleem mee dat er kipjes bij haar lopen tijdens het broeden. Idem voor men kwakers hier.
Bij de muskuseenden moet ik altijd een oogje in het zeil houden. Zij zijn de sterkste. De 2 vrouwtjes die ik nu heb jagen de kippen gewoon wat weg, maar men 3de vrouwtje (die helaas begin dit jaar stierf) heeft ooit een kip vermoord die iets te dicht bij haar kleintjes kwamen ...

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kunnen eenden en kippen met elkaar in het broedseizoen ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 07 nov 2017 10:30

Oke dankje kipjeBrecht, ik heb nog maar een trio kwakers over want het andere viertal die begonnen het trio wat te pesten en maakte een lawaai :crazyeyes: om gek van te worden, ik werd bija zelf een eend met dat gekwaak :gossip:.
Maar ik heb nu een groepje van zes roodschoudertalingen en een trio kwakers en twee muskuseendvrouwtjes maar ik ga de kwakers en muskuseendjes apart zetten en de talingen bij de kippen houden omdat een kip nooit in zo,n nestkast kan komen van hun. :duimop:


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten