Pulletje hokje droog houden?

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor Ryanspets » 18 mei 2023 10:11

Ben ik weer eens.
Gisteren een wat mankend pulletje van max. 3 dagen oud van een druk fietspad geplukt. Waggel is de nacht goed doorgekomen, maar mijn creatief denken is even bevroren, dus hoop dat iemand hier een goede tip heeft.
Waggel heeft uiteraard eten en water in zijn/haar hokje, en in een hoekje een lekker warmtematje, maar de muppet maakt er continue een waterballet van waardoor alles drijfnat wordt. Niet goed voor zijn/haar gezondheid natuurlijk.
Iemand toevallig een idee om wel water aan te bieden zondat dat 'ie er een compleet natte zooi van maakt?

Ondertussen ook maar op zoek naar een kuikenvriendje, want zo alleen is maar sneu.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor tuff cookie » 18 mei 2023 10:47

Is het een eendje of een kipkuiken ? Eendjes maken er zoiezo een bende van, daar kun je eigenlijk niets aan doen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor Kip La La » 18 mei 2023 10:48

Wordt eten aan eendjes niet in een badje water aangeboden?
Zat jij niet in de dierenambulancehoek?

Shanna Bartels
Berichten: 1462
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor Shanna Bartels » 18 mei 2023 11:11

Geen verstand van...maar kunnen die kuikendrinkflesjes met zo'n nippeltje nog een oplossing zijn?
En kun je zo een eendenpul niet terugplaatsen bij een andere eend met pulletjes? Die zwemmen er nu genoeg...

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor Ryanspets » 18 mei 2023 12:10

tuff cookie schreef:Is het een eendje of een kipkuiken ? Eendjes maken er zoiezo een bende van, daar kun je eigenlijk niets aan doen.

Pulletje is eendenkuiken :) Ik moet alleen wat verzinnen dat zn 'nestgedeelte' zo droog mogelijk blijft.

Kip La La schreef:Wordt eten aan eendjes niet in een badje water aangeboden?
Zat jij niet in de dierenambulancehoek?

Ook vaak gewoon droog kuikenmeel, maar ja; ik heb het inderdaad in een ander bakje water (heel fijne graantjes en superfijngesneden andijvie). En klopt, heb 8 jaar op vogelasiel gewerkt, maar daar werden ze niet zó intensief verzorgd zeg maar.

Shanna Bartels schreef:Geen verstand van...maar kunnen die kuikendrinkflesjes met zo'n nippeltje nog een oplossing zijn?
En kun je zo een eendenpul niet terugplaatsen bij een andere eend met pulletjes? Die zwemmen er nu genoeg...

Geen idee eigenlijk of zo'n flesje voor eenden ook werkt.
Terugplaatsen bij een ander lijkt me niet handig, in elk geval niet zolang 'ie nog niet goed uit de voeten kan.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor tuff cookie » 18 mei 2023 13:21

Ja, nest gedeelte droog houden is een opgave, 't pulletje gaat natuurlijk lekker nat naar het nest gedeelte. Als het warm genoeg is in het hokje is het minder erg.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Pulletje hokje droog houden?

Berichtdoor Isabel » 18 mei 2023 16:04

Ah, zo goed dat je het pulletje hebt meegenomen! :duimop:

Misschien kan je bellen met het vogelasiel of je een pul kan overnemen..? En uiteraard aangeven dat Waggel intensieve verzorging nodig heeft en je deze het beste zelf kan en wil geven.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten