verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor lnge » 06 sep 2013 20:19

braser schreef:
Inge schreef:Afbeelding

Die vlaamse reuzen vind ik echt prachtig :duimop:
Die wil ik ook graag de volgende keer...echt mooie konijnen :gulzig:

Gijs is geen vlaam hoor, hij is maar half zo groot, weegt een kilo of 5.
Maar hij lijkt er wel op, een mini-vlaam ;)
Ik heb wel een mooie vlaam gehad in dezelfde kleur, maar die moest ik tot mijn grote verdriet in laten slapen.
Vlamen zijn niet alleen mooi, maar ze hebben ook een geweldig karakter!

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 06 sep 2013 21:13

Blijft een mooi beestje :gulzig:
Ik ben opgegroeid met konijnen.
Heb in de jaren 80 ook een vlaam gehad maar deze is met kerst in de pan beland :frown:
Ook toen was er crisis :gulzig:
Daarna heb ik alleen maar Lotharingers en Franse hangoren (groot) gehad.
Ook prachtige beesten hoor...maar mijn voorkeur gaat nog steeds naar een Vlaamse reus.
Heb ook wel dwergkonijnen gehad...maar ben daar eigenlijk niet zo kapot van.
Wat je zegt...Het karakter is heerlijk van die grote jongens :duimop:
Ik haal mijn konijnen altijd uit de opvang...daar zit helaas niet altijd een koppel Vlaamse reuzen bij :cry:
Of het is er eentje...maar ik heb het liefst wel een koppeltje.
Al waren mijn konijnen die ik nu heb ook geen koppeltje en vochten ze elkaar bijna dood in het begin.
Maar met veel tijd en moeite is het toch gelukt om ze bij elkaar te krijgen.
En ze zijn nu niet meer te scheiden van elkaar :mrnono:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor lnge » 06 sep 2013 22:12

Afbeelding
Dit is (was :puppydogeyes: ) Ollie, mijn vlaam. Ik had hem toen net, hij was flink verwaarloosd bij zijn vorige baas, en veel te mager.
Ollie was mijn trots, ik wilde zo graag een vlaam. En ik mocht hem halen met toestemming van mijn man. Dat had ik wel nodig want ik had Ollie niet zo makkelijk kunnen verbergen voor hem.
Ollie sprong met gemak vanaf de grond op een eettafel. Hij had een tafel in zijn ren staan, en gebruikte die om daar vanaf over het hek te springen. Hij was een super atleet.
Totdat hij plots uitvals verschijnselen kreeg aan zijn achterhand. Hij is toen meteen behandeld voor EC, en het leek beter te gaan. Maar daarna ging het weer slechter. Uiteindelijk kon ik het niet meer aanzien dat zo'n geweldig mooi dier, niet meer de kracht in zijn poten had om te rennen en te springen. Volgens de DA zou hij eerder een hernia hebben dan EC. In ieder geval zag het er niet naar uit dat het nog goed zou kunnen komen.

Er zit idd veel verschil in karakters. Maar ik vind een kleurdwergje ook erg leuk, hoewel je daar minder echt contact mee hebt dan met zo'n hele grote. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Gijs, die dus wat op een vlaam lijkt, is ook een heel leuk konijn. Hij is ook heel aanhankelijk.
Maar dat zal ook komen omdat ik zelf meer met hem heb dan met de anderen. Hoewel ze allemaal wel iets speciaals hebben waardoor ik gek op ze ben.

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 06 sep 2013 22:46

Prachtig mooi die Vlaamse reuzen :duimop:
Lullig dat het zo met Ollie is afgelopen :frown: Rugklachten komen bij zware konijnen wel sneller voor natuurlijk.
Ik pak mijn konijnen ook zo min mogelijk op...omdat ze dit helemaal niet prettig vinden :mrnono:
Ze hebben liever een aai over hun voorhoofd en oren dan dat je ze op tilt.
Op kinderboerderijen word er ook altijd zo gezeuld met die beesten :gulzig:
Net als met kippen...Troetelkip...Ik geloof er helemaal niks van :frown:
Dwergen heb ik niet zoveel mee...hoewel het wel mooie konijnen kunnen zijn qua uiterlijk.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor lnge » 06 sep 2013 23:08

Toch zijn vaak die hele grote wel knuffelkonijnen. Een echt goeie FH, dus niet zo'n doorgefokte, kan je net als een kat zo helemaal tegen je aan leggen, met de kop in je nek. Ze vinden dat heerlijk, vooral als je ze een beetje op de rug krabbelt. Je verwacht dan bijna dat ze ook gaan spinnen.
Maar ik pak de konijnen die ik nu nog heb ook maar zelden op, alleen als het echt nodig is.
Al mijn konijnen zijn 'opvang konijnen'. En die konijnen zoek je eigenlijk nooit uit op uiterlijk. Het gaat in de eerste plaats om de match met het konijn waarmee het samen moet wonen.

Toch vind je ook wel eens een koppel vlamen in de opvang hoor.

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 06 sep 2013 23:40

Ik haal ze altijd bij http://www.freewebs.com/opvangrabbithutch" onclick="window.open(this.href);return false; in Mijdrecht.
Aangezien ik niet meer ruimte heb dan voor twee Konijnen moet ik toeval hebben dat er de volgende keer twee Vlaamse reuzen bij zitten. Deze kans is heel klein :gossip:
Nu kan ik ook best 1 Vlaamse met een ander soort hebben...dat maakt ook niet uit.
Als het inderdaad maar matcht. Dit is bij mij trouwens met deze twee wel gelukt door ze apart te zetten met gaas er tussen...en nu kunnen ze echt niet meer zonder elkaar :duimop:

Afbeelding

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor lnge » 07 sep 2013 01:28

En dat zijn dan nog 2 vrouwtjes ook! Maar dat kan ook best, ik heb 2 rammen gehad die een innig koppel waren.
Jouw konijnen hebben het ook super zo! :duimop:

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 07 sep 2013 21:18

Inge schreef:En dat zijn dan nog 2 vrouwtjes ook! Maar dat kan ook best, ik heb 2 rammen gehad die een innig koppel waren.
Jouw konijnen hebben het ook super zo! :duimop:


Heb er nooit spijt van gehad Inge :mrnono:
Alle konijnen uit een opvang krijgen hier altijd het mooiste leven dan dat ze daarvoor hadden :gulzig:
Al kost mij dit veel tijd en energie...en al is het ook wel eens fout gegaan en gaan er wel eens dieren dood op de manier die niemand wil...maar ook dat is de natuur...en perfect kan je het toch niet altijd doen :cry:
Hoe graag je dat ook wilt :gulzig:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor Lies » 07 sep 2013 21:49

braser schreef:
Inge schreef:En dat zijn dan nog 2 vrouwtjes ook! Maar dat kan ook best, ik heb 2 rammen gehad die een innig koppel waren.
Jouw konijnen hebben het ook super zo! :duimop:


Heb er nooit spijt van gehad Inge :mrnono:
Alle konijnen uit een opvang krijgen hier altijd het mooiste leven dan dat ze daarvoor hadden :gulzig:
Al kost mij dit veel tijd en energie...en al is het ook wel eens fout gegaan en gaan er wel eens dieren dood op de manier die niemand wil...maar ook dat is de natuur...en perfect kan je het toch niet altijd doen :cry:
Hoe graag je dat ook wilt :gulzig:



????????????

Bedoel je dat je de konijnen opsluit in een ruimte waar zij niet uit maar roofdieren wel in kunnen?
Dat is geen natuur en dat zou niet moeten.

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 07 sep 2013 23:27

Lies schreef:
braser schreef:
Inge schreef:En dat zijn dan nog 2 vrouwtjes ook! Maar dat kan ook best, ik heb 2 rammen gehad die een innig koppel waren.
Jouw konijnen hebben het ook super zo! :duimop:


Heb er nooit spijt van gehad Inge :mrnono:
Alle konijnen uit een opvang krijgen hier altijd het mooiste leven dan dat ze daarvoor hadden :gulzig:
Al kost mij dit veel tijd en energie...en al is het ook wel eens fout gegaan en gaan er wel eens dieren dood op de manier die niemand wil...maar ook dat is de natuur...en perfect kan je het toch niet altijd doen :cry:
Hoe graag je dat ook wilt :gulzig:



????????????

Bedoel je dat je de konijnen opsluit in een ruimte waar zij niet uit maar roofdieren wel in kunnen?
Dat is geen natuur en dat zou niet moeten.


Je hebt gelijk Lies :duimop:


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten