Haan klem gezeten graag advies

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor José » 11 sep 2013 09:10

Goed zo Gonda! Jeetje, pas 50 jaar ervaring, broekie? Je komt dus pas kijken. Nou, dan zal je inmiddels ook misschien een beetje kippenkenner zijn. Ga zo nog even 20 jaar door en dan weet je misschien iets meer van kippen... :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor gonda » 11 sep 2013 09:31

José schreef:Goed zo Gonda! Jeetje, pas 50 jaar ervaring, broekie? Je komt dus pas kijken. Nou, dan zal je inmiddels ook misschien een beetje kippenkenner zijn. Ga zo nog even 20 jaar door en dan weet je misschien iets meer van kippen... :mrgreen: ;)

ja josé effe lol maken, mag toch hé :gna:
moet ik nog 20 jaar doorgaan, neen, echt niet...
verleden jaar duidelijk in afbouwfase, alé mijn duiven weg....mijn kippen gaan nog niet zo vlug weggaan, want dan moet ik gras gaan afmaaien, is méér vermoeiend

maar ik verwonder me elke dag hier op het forum, onze befaamde vriendin geeft zo vaak klakkeloze antwoorden
...............waarom moet er telkens die ab pot bij te pas komen.....wij nemen toch ook zo maar niet ab voor elke snotvalling dat we hebben....
dat ab aanraden continu voor een iets waartegen een kip moet bestand zijn, wekt alleen maar grotere problemen op..
Dat men eerst eens zoekt waarom die kip een snotvalling heeft, in plaats van met die ab pot in het rond te zwieren....dus dat is hier een reactie op een topic elders.... verdomme ik word dus oud...

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor jantien » 11 sep 2013 09:55

José schreef:Goed zo Gonda! Jeetje, pas 50 jaar ervaring, broekie? Je komt dus pas kijken. Nou, dan zal je inmiddels ook misschien een beetje kippenkenner zijn. Ga zo nog even 20 jaar door en dan weet je misschien iets meer van kippen... :mrgreen: ;)


Hemeltje..50 jaar :crazyeyes:
Kom ik aan met m'n 24 jaar :duh:
Maar wél een heleboel kippekoppies :leipie: én kippies :mrgreen:

Aan TS: ik vind dat je goed hebt gehandeld, ook in het belang van je dier.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Fryske » 11 sep 2013 10:04

Gezond verstand gebruiken kom je ook een heel eind mee!

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor gonda » 11 sep 2013 10:53

Fryske schreef:Gezond verstand gebruiken kom je ook een heel eind mee!

ik noem dat dan: 'gezond boerenverstand gebruiken'

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor José » 11 sep 2013 11:03

Gezond boerenverstand gebruiken is krachtiger dan welke AB ook. Het is vaak het gebrek aan vertrouwen in eigen oordeel en kennis wat maakt dat mensen (DA's included) maar direct naar de AB grijpen. Of naar ORS.

Gonda, ik mag hopen dat je oud wordt, het is je van harte gegund! Maar alé, dan wel in goede gezondheid hè!
PS: als je kippen uiteindelijk het veld moeten ruimen kan je altijd nog zo'n grasmaai-robot kopen. Die zijn er in leuke Buff-kleur, krulvederig of glad. Let wel even op de pootkleur want ze zijn niet allemaal raszuiver. Voordeel: paar deciliter benzine is een stuk goedkoper dan zakken graan en overig voer. En als ze ziek zijn, tja, dan moet je even naar de dealer. Die weer goedkoper is dan de DA. :gossip:

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Jan Sch » 11 sep 2013 11:09

Kan wat Gonda schrijft wel beamen. Goed boerenverstand gebruiken. Je moet er van uit gaan dat een kip normaal wel wat kan verdragen. Om te beginnen als je naar de huisvesting kijkt; en ik zie allemaal die kleine hokjes; moeilijk schoon te houden. Teveel kippen op een plaats en ze willen er nog meer; het is toch zo leuk. Kip ziek; meteen antibiotika erop. Hanen zoals in dit topic moeten maar bij elkaar kunnen. Goed boerenverstand is toch eerst goed kijken.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor José » 11 sep 2013 11:11

Juist Jan, zo is dat!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor José » 11 sep 2013 11:14

BTW: nog steeds niet van TS gehoord of de haan ook daadwerkelijk uit zijn lijden is verlost.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Jan Sch » 11 sep 2013 11:16

Scbgoossens schreef:Bedankt voor jullie goede raad! We gaan er inderdaad een eind aan maken!

Denk dat dit het bericht is.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten