Barnevelders

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
bakker
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 feb 2013 21:52
Land: nederland
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor bakker » 07 jan 2014 00:28

hallo,

weet er hier iemand wat je krijgt als je een dubbelgezoomde haan kruist met een zilver dubbel gezoomde hen ?

ik fok indiche vechtkrielen en deze wil ik graag in het zilver dubbel gezoomd fokken, ik heb een dubbelgezoomde haan en dacht er aan om een zilver hen er tegen aan te zetten en kijken hoe dat fokt?

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Barnevelders

Berichtdoor Wyandodo » 07 jan 2014 10:51

bakker schreef:hallo,

weet er hier iemand wat je krijgt als je een dubbelgezoomde haan kruist met een zilver dubbel gezoomde hen ?

ik fok indiche vechtkrielen en deze wil ik graag in het zilver dubbel gezoomd fokken, ik heb een dubbelgezoomde haan en dacht er aan om een zilver hen er tegen aan te zetten en kijken hoe dat fokt?


Je begint beter met een zilveren haan en een gouden hen denk ik aangezien een gouden haan x zilveren hennen alleen maar gouden hennen zal opleveren en hanen die S/s+ zijn (crèmekleurig = zilver maar drager van goud).

Een zilveren haan x gouden hennen zal je zilveren hennen opleveren en alweer S/s+ hanen opleveren.
Door deze F1 in te telen heb je 50% kans op zilveren nakomelingen in de 2 geslachten , 25% kans op gouden hennen en 25% kans op hanen die S/s+ zijn.

Wanneer je de zilveren F2 gaat intelen heb je ze kleurzuiver.

Mijn antwoord is gebaseerd op de kleurencalculator.
Ik kan altijd iets fout hebben afgeleid natuurlijk.
Daarom vraag je best nog eens een second opinion aan de echte kenners ;)

bakker
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 feb 2013 21:52
Land: nederland
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor bakker » 07 jan 2014 13:55

ok, alleen wil de praktijk nu dat ik de indiche vechtkrielen veel te minimal vind leggen en dat ik daarom dacht om juist een indiche haan te pakken met een barnevelder hen.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor Jan Sch » 07 jan 2014 15:40

bakker schreef:ok, alleen wil de praktijk nu dat ik de indiche vechtkrielen veel te minimal vind leggen en dat ik daarom dacht om juist een indiche haan te pakken met een barnevelder hen.

De kruisingen zijn nog lang niet kleurzuiver. Je blijft altijd nog wat crème zien. Dit is het probleem bij de zilver gezoomde dieren.

RamonVasbinder
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 feb 2014 19:01
Land: Belgie
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor RamonVasbinder » 06 mar 2014 12:11

Afbeelding

Joostje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2013 19:04
Land: Netherlands
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor Joostje » 13 mar 2014 19:30

3 mooie barneveldse kriel hen (we waren bang dat het 2 hanen en 1 hen was) maar toch 3 hennen :D.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Barnevelders

Berichtdoor Salasander » 13 mar 2014 23:15

Inderdaad 3 hennen, mooie foto ook.

Bernardi
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2014 19:12
Land: Belgie
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor Bernardi » 12 aug 2014 20:37

Bij deze mijn bijdrage als nieuw lid. Onderstaande dieren heb ik als kuiken aangekocht bij Roeland.
Momenteel heb ik zelf enkele kuikens gekweekt uit deze ouderdieren, deze zijn een 6-tal weken oud. Hiervan zal ik later enkele foto's posten.

Ik wilde graag jullie mening horen over de kwaliteit van deze dieren. Hebben jullie opmerkingen, eigenschappen die volgens jullie "fouten" zijn tov de rasstandaard?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leghorn99
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2014 13:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor Leghorn99 » 12 aug 2014 21:02

Hier wat foto's van mijn barnevelder haan.
Helaas begin dit jaar overleden, waarschijnlijk een soort herseninfarct(of hoe je dat noemt bij kippen)

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie van hem vinden.

Groetjes!!

Bernardi
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2014 19:12
Land: Belgie
M/V: M

Re: Barnevelders

Berichtdoor Bernardi » 12 aug 2014 21:42

Ik ben zeker geen expert op het gebied van barnevelders maar volgens mij is je haan geen zuivere.
Hij heeft volgens mij een rozenkam ipv een enkele, al is dit moeilijk te zien op de foto's.

Verder lijken de kleuren van ver wel overeen te komen met mijn haan. Ik vermoed dat er wel ergens barnevelder bloed inzit maar dat er ergens toch een ander ras is bijgekomen.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten