Tja ..... laat ik voor op stellen dat ik je wel begrijp , maar als je je kipjes fijn los wil laten lopen , zal je er toch niet zo,n probleem van moeten maken ...
Dat kipjes in hun eigen stevige drollen en dunne flatsen gaan staan , geeft al aan dat ze er zelf helemaal niet om geven , dus dat hun nachthok wat "ruikt" dat zal ze echt niet deren , en daar zijn kippen al helemaal niet mee bezig !
Als je het echt allemaal zo storend vind zal je plastic wegwerp handschoenen moeten gaan dragen en plastic beschermhoesjes om je schoenen , en je hond binnenhouden ...
Hier lopen 30 kippen vrij rond , en ook een hond , dus ik weet waar je het over hebt , qua "kippenpoep" naar binnen lopen , en in het begin moet ik er ook erg aan wennen , maar nu 2 jaar later haal ik mijn schouders ervoor op en er staat gewoon 24 uur per dag een keukenrol en vochtige doekjes klaar bij de keukendeur ...
En wat de geur aan je handen betreft ... tja .. volgens mij zit de geur voornamelijk tussen je oren , en denk je dat het bij voorbaat al stinkt ... valt allemaal best wel mee ...
Ik kreeg ooit een wijze tip van iemand hier op het forum : Vergeet NIET te GENIETEN van je kipjes , laat al het andere eromheen niet zo belangrijk zijn !