inrichten ren

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Merel-Lynn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2015 13:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

inrichten ren

Berichtdoor Merel-Lynn » 18 mei 2015 11:35

Hallo,

Vanavond ga ik mijn eerste kipjes ophalen. Wyandotte kriel. 4 kippen en een haan. Het hok staat en is af ( vol trots, handgemaakt door mijn vader :-D ) Nou vind ik alleen de ren nog wat kaal. Er staan hier op het moment alleen wat onkruidplantjes in. Deze zijn morgen vast weg ;) En verder liggen er wat grindtegels als pad naar het hok toe. Heeft iemand nog tips voor wat leuke dingen in de ren. Vermaak voor de kippen en wat vermaak voor het oog? Ik had zelf al wel het idee om een schommel voor te maken van een boomstammetje. En ik heb een wat grotere boomstam uit het bos gehaald om in de ren te leggen.

Verder iemand ideeen? :roll:

Alvast bedankt!

gr Merel-Lynn

ps: Foto's met voorbeelden vind ik heel leuk ;)

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: inrichten ren

Berichtdoor Lieve » 18 mei 2015 13:54

Struiken en bomen vinden ze leuk. Kunnen ze lekker allerlei lekkers in vinden , kunnen ze zich ook achter en onder verstoppen
Bessenstruiken zijn al helemaal de max. :puh2:

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: inrichten ren

Berichtdoor Swoentje » 18 mei 2015 14:16

Een stoeltje of krukje, vinden ze ook geweldig.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: inrichten ren

Berichtdoor Trea » 18 mei 2015 15:42

Bessenstruiken in een ren vinden ze idd max. Maar je zal om jonge struiken gaas o.i.d. moeten zetten anders zullen de bessenstruiken zonder bladeren moeten groeien.

Ik heb een aalbes en een kruisbes in de ren staan en ze zijn allebei kiplekker. De kruisbes vonden ze iets lastiger (stekels) om de witte bes staat nu een 'omheining' .


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten