Mixjes..

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 27 aug 2016 21:08

danielb schreef:ik zie dat jij ook graag experimenteert ;)
had je bij deze kruising ook dieren met een krom borstbeen?
zelf vind ik de eerste haan trouwens de mooiste :duimop:
op foto dan toch ;)

Bij deze waren er geen fouten nee. Ze hebben ook nog niet de leeftijd waarop dit echt duidelijk wordt.
Ik verwacht hier ook niet zo snel een fout want de ouderdieren waren volledig onverwant, maar wieweet wat deze dieren nu mee dragen en wat er in de F2 van fouten uitkomt. Dat kan ik jammer genoeg niet voorspellen :gutgut:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 27 aug 2016 21:17

hoe oud zijn ze nu dan?
zien er toch al kloeke kippen uit.
op welke leeftijd zie jij normaal gezien de afwijking dan?
ik had gedacht dat het al in een vroeg stadium was.
en het is wel zo dat een kruising brahma x cochine veel onverwanter is dan een brahma x een brahma van een andere bloedlijn wat niet wil zeggen dat een afwijking dan niet naar bovenkomt.
ik vind het in ieder geval mooie dieren.
houd jijzelf gewichten bij van je dieren?

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 27 aug 2016 21:22

danielb schreef:hoe oud zijn ze nu dan?
zien er toch al kloeke kippen uit.
op welke leeftijd zie jij normaal gezien de afwijking dan?
ik had gedacht dat het al in een vroeg stadium was.
en het is wel zo dat een kruising brahma x cochine veel onverwanter is dan een brahma x een brahma van een andere bloedlijn wat niet wil zeggen dat een afwijking dan niet naar bovenkomt.
ik vind het in ieder geval mooie dieren.
houd jijzelf gewichten bij van je dieren?

Het ijn zeker kloeke kippen, ze zijn van midden april dus een maand of 4. Mijn zuivere brahma's krijgen hun kromme borstbenen vaak pas rond een maand of 5-6.

De fouten kunnen zeker ook in de f1 naar boven komen als beide ouderdieren dit meedragen.

Als je wilt kan ik ze eens wegen, kan misschien interessant zijn om te vergelijken met jouw kruisingsprojecten.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 27 aug 2016 21:39

en kan ik het gewicht vergelijken met de zuivere brahmas die ik heb,want daar heb ik ook al eens achter gevraagd hier op het forum omdat ik vind dat mijn zuivere brahmas tergend traag groeien.
ik houd de gewichten van mijn kippen bij tot ze de leeftijd van 20 weken hebben en wat er daarna bijkomt is niet belangrijk voor mij ook al weeg ik ze dan wel eens.
na 5 a 6 maanden pas de afwijking???
zeer raar.

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 29 aug 2016 23:34

danielb schreef:en kan ik het gewicht vergelijken met de zuivere brahmas die ik heb,want daar heb ik ook al eens achter gevraagd hier op het forum omdat ik vind dat mijn zuivere brahmas tergend traag groeien.
ik houd de gewichten van mijn kippen bij tot ze de leeftijd van 20 weken hebben en wat er daarna bijkomt is niet belangrijk voor mij ook al weeg ik ze dan wel eens.
na 5 a 6 maanden pas de afwijking???
zeer raar.

De afwijking zal er al wel eerder zijn maar deze wordt pas goed voelbaar rond 5 a 6 maanden ( bij mijn dieren).


Ik heb de dieren daarnet even gewogen, de kruisingen zijn van midden april.
Haan 1 weegt nu 2986 gram,
Haan 2 weegt 3030 gram,
1 van de hennen ook gewogen, deze weegt nu 2473 gram
Dit zal vast een pak minder zijn dan jouw vleeshybride kruisingen, maar ik vind dat ze zeker goed groeien voor een kruising van 2 traaggroeiende rassen, en zeker omdat de cochin vader geen groot dier is.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 30 aug 2016 06:32

midden april.
dan zouden ze nu 20 weken zijn als dat ongeveer 11 april is.
zeer goede groeiers toch hoor.
zoveel verschil is dat niet met mijn brahmas met plofkipbloed hoor.
eerste generatie ben ik verder gegaan met een haan die toen 4 kg woog op 20 weken,maar dat was ZEKER niet de zwaarste.
de andere hanen groeide iets TE hard vond ik en heb ik niet tot 20 weken gehouden.
hennen had ik er maar 2 en de zwaarste zat ook maar op 3 kg op 20 weken.
weinig keuze,maar het was maar als experiment in de eerste kruising.
2de generatie en dus al 75 procent brahma ook verder gegaan met een haan van 4kg en een hen ook van 3kg.
nu de 3de generatie en dus 87,5 procent brahma weet ik binnen een week van de eerste nest het gewicht.
zal niet veel meer zijn dan de dieren die jij hebt uit je eerste generatie cochine x brahma hoor.
toevallig ook gewichten van zuivere brahmas op 20 weken?
zwaarste haan dat ik tot hiertoe heb gehad was 2200 gram en de zwaarste hen 1800 gram.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 30 aug 2016 16:23

na hoeveel generaties denk je uw cochine x brahma kruisingen uiteindelijk volwaardig brahma te verkrijgen?
doe jij met je zuivere brahmas mee aan tentoonstellingen?

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 31 aug 2016 10:50

danielb schreef:midden april.
dan zouden ze nu 20 weken zijn als dat ongeveer 11 april is.
zeer goede groeiers toch hoor.
zoveel verschil is dat niet met mijn brahmas met plofkipbloed hoor.
eerste generatie ben ik verder gegaan met een haan die toen 4 kg woog op 20 weken,maar dat was ZEKER niet de zwaarste.
de andere hanen groeide iets TE hard vond ik en heb ik niet tot 20 weken gehouden.
hennen had ik er maar 2 en de zwaarste zat ook maar op 3 kg op 20 weken.
weinig keuze,maar het was maar als experiment in de eerste kruising.
2de generatie en dus al 75 procent brahma ook verder gegaan met een haan van 4kg en een hen ook van 3kg.
nu de 3de generatie en dus 87,5 procent brahma weet ik binnen een week van de eerste nest het gewicht.
zal niet veel meer zijn dan de dieren die jij hebt uit je eerste generatie cochine x brahma hoor.
toevallig ook gewichten van zuivere brahmas op 20 weken?
zwaarste haan dat ik tot hiertoe heb gehad was 2200 gram en de zwaarste hen 1800 gram.

Ze zijn van 9-10 april heb ik nagekeken.
Er waren ook (onbedoelde) brahma's uitgekomen samen met deze kruising, de hanen zijn achterblijvertjes ( ouders hebben sterke inteelt maar was ook niet de bedoeling dat deze op elkaar gingen), de hennen groeien tegen een normaal tempo.
Ik heb van beide geslachten een diertje gewogen voor je,
de hen woog 2495 gram
de haan 2872 gram ( maar deze groeit dus niet zoals het zou moeten), ik kan wel een normaalgroeiende haan voor je wegen maar deze zijn dan wel van eind maart of vroeger.

danielb schreef:na hoeveel generaties denk je uw cochine x brahma kruisingen uiteindelijk volwaardig brahma te verkrijgen?

Geen idee, zal afhangen van de hoeveelheid kuikens die ik kan kweken, maar voor mij zijn mijn volbloedbrahma's nog steeds het belangrijkste dus als de eerste fok daarbij tegenvalt kan het zijn dat ik alleen zuivere brahma's kweek
danielb schreef:doe jij met je zuivere brahmas mee aan tentoonstellingen?

Zeerzeker, zoals je in mijn onderschrift (en op mijn site) kan lezen :gulzig:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 31 aug 2016 15:46

Ze zijn van 9-10 april heb ik nagekeken.
Er waren ook (onbedoelde) brahma's uitgekomen samen met deze kruising, de hanen zijn achterblijvertjes ( ouders hebben sterke inteelt maar was ook niet de bedoeling dat deze op elkaar gingen), de hennen groeien tegen een normaal tempo.
Ik heb van beide geslachten een diertje gewogen voor je,
de hen woog 2495 gram
de haan 2872 gram ( maar deze groeit dus niet zoals het zou moeten), ik kan wel een normaalgroeiende haan voor je wegen maar deze zijn dan wel van eind maart of vroeger.
in gewicht zitten ze toch even hoog met je kruising dan.
die 100 of 200 gram op 3kg is niet zo een groot verschil he.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 31 aug 2016 15:49

een qoute plaatsen op een deel van een bericht ben ik precies nog niet helemaal mee weg :gutgut:
want nu staat mijn naam vanboven op een reactie van een deel van uw bericht :gulzig:


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten