Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 05 okt 2016 21:29

Een kinderei heeft een geel plastic bolletje in de binnenkant. Die kun je openmaken. Daar zit een speeltje in. Dat gele bolletje heeft een beetje de kleur van een eidooier. En dat is maar een klein beetje kleiner dan een krieleitje. Die heb ik een keer bewaard om als tweede nepei te gebruiken.

Ik dacht als ik nou in beide legnesten een nepei leg dan leggen ze misschien ook in allebei de legnesten en hoeven ze niet op elkaar te wachten om een eitje te leggen. Maar dat heeft geen nut. Ze leggen toch altijd maar in een legnest.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 27 okt 2016 13:58

(wekelijkse kippenverhalen);

Het wel en wee van Black (of is het Pearl?).

Deze week gaan 5 kipjes elke avond braaf op stok maar de zesde verdwijnt als het avond wordt. Black/Pearl heeft al een aantal dagen een andere slaapplek s nachts. En ik heb geen idee waar. Dus.... Gister de kippen al vroeg met zijn allen in de ren opgesloten met het idee dat de kippen toch beter allemaal in de ren gaan slapen.

Vandaag was ik in de tuin bezig en toen ik wat snoeiafval op de composthoop ging gooien zat daar een beetje verstopt mijn zwarte kipje. En je raad het vast al. Ik pak haar op en ze blijkt op een nestje eieren te zitten.

Vermoedelijk heeft een ander beest haar nest al een keer geplunderd want twee eieren zijn besmeurd met eierstruif.

Zonet de truc gedaan met een bak water (ze blijven op de bodem). Dus ga ik de eitjes straks koken en (voorzichtig) opeten.. En Black/Pearl houdt ik nog een poosje extra in de gaten.

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 27 okt 2016 15:48

Leuk verhaal! Ik heb een kip genoemd naar een acteur van Star Wars. Heeft deze kip haar naam te danken aan Pirates of the Caribbean en the Black Pearl? :gna: Of Johny Depp? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 27 okt 2016 22:24

Black en Pearl zijn net een eeneiige tweeling. Twee druppels water en twee kleine zwarte piraten. Soms zie ik aan het gedrag wie wie is. Alleen als ze naast elkaar lopen zie ik een minimaal verschil in roest (bruin).

Ik moest inderdaad denken aan de piraten van de caribean (maffe kippen).

ThomasMay007
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 okt 2016 08:01
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ThomasMay007 » 02 nov 2016 22:23

Ik was gisteren ochtend de kippen gaan eten geven en ik gaf mijn haan eten uit de hand en opeens begint hij mij aan te vallen, wel niet hard want een zijdehoen kan dat niet zo hard. :lol:
Toen ik dan even later terug kwam leek het of hij zich wou verontschuldigen door middel van met zijn hele lichaam tegen mijn been te leunen. :duimop:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23039
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 02 mar 2017 18:29

Verhaal van vandaag, weliswaar uit de 2e hand want van Vriend gehoord: Vriend had Mathilde de leghybride los laten lopen en toen ze weer maar het hok teruggingen zat daar een duif in de ren.
Mathilda spurtte er op af & greep de duif, de veren schijnen in het rond te hebben gevlogen & Vriend heeft Duif moeten ontzetten. :witvlag:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor peertje » 04 mar 2017 11:02

Deze week wat vroeger terug dan gebruikelijk en dat was goed ook: haan Feu was het gelukt om over de heining te komen... gekortwiekt en wel... in de knats knetterregen en dus zeiknat...
Keek me een beetje wanhopig aan, zo van: ik weet niet hoe ik terug moet komen :huh?:
De hennetjes wisten dat kennelijk ook niet en het kon ze ook weinig schelen dat haan nat werd denk ik: zij zaten gezellig op stok, lekker volgevreten.
Maar ja: Haan is nieuw en moet dingen nog doorkrijgen. Toch raakt ie ook al aardig gewend en loopt niet meer weg voor me. Vanmorgen het hok schoongemaakt... kippen besloten daarop dat zij dan ook in bad konden :eitje:
Leadkip Keesie kroop lekker helemaal onder de haan.
En badderen is toch ook helemaal haan z'n ding: laatst lag ie lekker uitgebreid op z'n zij in een dikke kuil...
Was ook een leuke naam geweest voor een Haan die iets heeft met regen en badderen? Zandbad de zeeman... :puh2:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor peertje » 04 mar 2017 11:17

Afbeelding

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 09 mar 2017 17:22

Elke morgen eet ik voor het ontbijt een knackerbröt met kaas. Krijg ik nooit helemaal op, de rest gooi ik naar buiten voor de kippen. De afgelopen weken was Fien de snelste, gaat er vandaar met de kaas.
Vanmorgen zie ik Fien weglopen, dus ik dacht: vandaag is de kaas voor de andere kippen. Gooi het restje voor de kippen. Solo en Zohra zitten ernaar de kijken. Komt Fien aangestormd: hap, weg kaas.
Je moet snel zijn voor lekkere hapjes hier. :gulzig:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 23 mar 2017 21:28

De kippen zijn helemaal gek geworden van het voorjaar en het mooie weer. Er hebben nu al 4 kipjes de kolder in de kop.

Een zwarte hen zit al een paar dagen te broeden of alle eitjes brvucht zijn. En 'goed' voorbeeld doet volgen: 3 hennetjes liepen vandaag te zoeken naar fijne broedplek elders of hun leven er van afhing. Ik had er al een (per ongeluk) opgesloten in het washok en een andere was in mijn fietstas gekropen (en kon er toen niet meer zelf uit). . Even later waren ze bij de buren op speurtocht. Grrrr.....

Helaas is de extra ren met broedhokje nog niet klaar. En ik heb geen haan. Dus de dametjes moeten nog een paar weken, een maandje (of een jaartje) wachten tot alles geregeld is.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten