wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Lavendel
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 aug 2017 20:05
Land: Netherlands
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Lavendel » 04 sep 2017 16:35

@Jose, dank voor de tip. Lava krijgt nu brokjes met een enkele eiwitbasis (paard) en zonder granen, met daarover probiotica. Hier doet ze het erg goed op.

De DA wilde haar het liefste op rauw vlees/vis, maar mevrouw wil alleen maar brokjes.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 04 sep 2017 18:30

Tja, je bent geen kat als je niet uiterst kieskeurig bent... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Trea » 04 sep 2017 22:07

Allergie bij honden kan ook komen van iets iets de lucht. Een hond van familie is zwaar allergisch voor lelies. Hij gaat zichzelf dan als een dolle zitten krabben en bijten. Alsof er 100 vlooien op zijn lijf zitten. En wordt binnen een paar minuten een zielig hoopje jankende hond.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 05 sep 2017 01:03

Trea schreef:Allergie bij honden kan ook komen van iets iets de lucht. Een hond van familie is zwaar allergisch voor lelies. Hij gaat zichzelf dan als een dolle zitten krabben en bijten. Alsof er 100 vlooien op zijn lijf zitten. En wordt binnen een paar minuten een zielig hoopje jankende hond.


O, dat is ook iets om rekening mee te houden. Maar hoewel ik lelies in de tuin heb (niet veel en ze zijn al uitgebloeid) vraag ik me dan toch af of dat ook als ze hele dagen in huis doorbrengt en niet in de tuin (bijvoorbeeld als het dagenlang regent :roll: ) en alleen ver buiten de tuin wordt uitgelaten in een park waar geen lelies staan, zo'n impact kan hebben. Ik ben uiteraard bereid om de lelies er uit te scheppen als dat de oorzaak zou zijn. Maar in voorgaande jaren waren er geen lelies in de buurt en toch had ze ook dan last.
Zijn er nog meer planten bekend die dit kunnen veroorzaken?

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor danielb » 05 sep 2017 01:46

al eens aan andere voeding gedacht???

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 05 sep 2017 08:19

Ja en ook geprobeerd. Maar dat maakte niets uit. De DA denkt ook zeker te weten dat dit een contactallergie is en niet een allergie voor voeding want dat uit zich anders.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Frankkip » 05 sep 2017 19:04

Heb een hond gehad die niet tegen de citrusboompjes kon , binnen 1 dag zwol haar gezicht op en de huid barste alsof het verbrand was. We wisten toen niet waar het aan lag , maar de dierenarts gaf de tip om alles wat nieuw was te verwijderen , en de citrus was nieuw. Toen we weer langzaam de verwijderde spullen teugbrachten bleek het de citrus te zijn. Een van de honden die we nu hebben eet als ze de kans krijgt kippenpoep, Ze krijgt daar jeuk en uitslag van. (lastig met 2 loslopende kippen en 2 loslopende honden )Daarom denken we ook dat we na deze kippen geen nieuwe meer nemen.We hebben prednison voor de jeuk te onderdrukken als het nodig is.Als we uit voorzorg elke dag een halve pil geven heeft ze nergens last van. Ze heeft ook meer jeuk als ze stress heeft.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 05 sep 2017 20:14

Hier inderdaad ook een citrusplant, die staat op het terras maar daar komt ze zelden. De klachten spelen in toenemende mate nu zo'n 5 jaar maar de citrusplant is er pas voor het tweede jaar. Dus eigenlijk kan het ook dat niet zijn. Plus dat ze er niet bij kan, het ding staat op een soort barkruk van ruim een meter hoog.

Stress. Ja dat is dan wél een verklaring. Ze is opgegroeid op onze boerderij, in alle rust, ruimte en stilte met 2.4 hectare tot haar beschikking. Kon vrij gaan en staan waar ze wilde. Maar met dank aan die fijne economische crisis nu al drie jaar geen boerderij meer maar een kleine woning aan een zeer drukke kruising in een tokkie-stadje. Wel met tuin, maar ze kan er slecht aan wennen dat er voortdurend mensen en auto's etc. vlak langs racen. Met veel getoeter, gebral, kortom vreselijk. Ze is trouwens niet de enige die er slecht (lees niet!) aan kan wennen, dus misschien voelt ze mijn onderhuidse stress nog eens extra daarbovenop. Dieren hebben daar uiteraard een feilloze radar voor. Maar ja, ik ben niet meer in de positie om te zeggen 'we gaan iets beters zoeken'. We zullen het er mee moeten stellen.
Om dezelfde reden is uitgebreid dierenartsbezoek met allerlei intolerantietests geen optie meer. Het is niet anders.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Frankkip » 05 sep 2017 20:21

Het was bij ons de doordringende geur van de bloemen waarschijnlijk, waar ze niet tegen kon. Maar stress kan heel veel veroorzaken bij dieren(en mensen).

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 08 sep 2017 16:23

Nou, ik moet zeggen, er lijkt verbetering in te zitten. Na een mengsel van brandnetelzalf met wat druppels teatree is de huid voor het eerst sinds tijden rustiger. Niet rood meer en ze krabt veel minder. Slaapt nog wel veel en kijkt niet echt blij, maar het begin is er. Hoop ik!!!
Ik ga dus even stug door met 1 x per dag die zalf. Hond baggervet gesmeerd, maar ja...
(Mede dank aan Joke Kra, die de tip van brandnetelzalf gaf. Stom dat ik dat zelf niet eerder heb bedacht, het spul staat er notabene.)


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast