Kip Niest

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor Skadi » 17 aug 2017 15:29

Ik heb het geGoogled, want had de naam niet goed verstaan... :mrgreen: Dus ik weet niet of het de Mox of de Dox is. :mrgreen: We gaan het in ieder geval wel proberen met het kippie apart, zodat ze voordat het kouder wordt van haar niezen af is en nog enigszins een beetje weerstand kan opbouwen.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de tips en antwoorden, en ik laat natuurlijk hier weten hoe het gaat. :-D

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip Niest

Berichtdoor jantien » 17 aug 2017 15:39

Zal dan wel geen novadox zijn, die wordt rechtstreeks in bekje ingegeven en niet door het drinkwater.

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor Skadi » 29 aug 2017 09:11

We zijn een 10 daagse Novadox-kuur verder, en ze niest nog steeds. Zucht! Ze zit nu nog apart, maar ik ga haar zo weer in de ren laten.

Ze lijkt er geen last van te hebben en buiten het niezen ziet ze er gewoon goed uit. Ik weet niet goed wat ik verder moet/kan doen. Zal ik het gewoon zo laten zodat ze er zelf overheen komt zoals iemand eerder aangaf? Ze heeft nu al 2 antibiotica gehad: Bactrimel en Novadox.. dat lijkt me voldoende voor haar kleine lijfje.. :?

Dank alvast voor jullie adviezen weer! :zon:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kip Niest

Berichtdoor Fryske » 29 aug 2017 09:52

Het zal wel bij haar horen :-)

Ornipar van Koudijs werkt trouwens ook bij serieus snot. Bij mij heben alle groten het gehad. Compleet met bolzitten, dichte (snot)ogen en vieze koppies.

Ik heb het in het drinkwater gedaan en bij degene die het zo erg hadden dat ze niet meer dronken met een pipetje gegevn. Ze hebben er allemaal twee/drie dagen echt last van gehad en daarna ging het weer fe goede kant op.

Ornipar werkt dus wel bij snot.

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor Skadi » 29 aug 2017 09:58

Ze niest nu al een paar maanden, echt zo'n klein tufje. :mrgreen: Eerst was dat niet zo, dus of het bij haar hoort? Weet het niet. :-)

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor Babette2212 » 11 sep 2017 13:55

Goedemiddag! 1 van onze kippen lijkt ook af en toe te niezen. Is het een idee om hem een tijdje in huis te houden?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kip Niest

Berichtdoor Fryske » 11 sep 2017 14:37

Nee, gewoon goed in de gaten houden. Niezen kan ook door de grondbedekking komen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip Niest

Berichtdoor jantien » 11 sep 2017 15:27

En net als wij niezen zij ook wel eens ;)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor José » 11 sep 2017 19:24

Zucht. Weken verder, kip blootgesteld aan AB zonder resultaat, weerstand vóór de winter dus onnodig verminderd, dure rekeningen... En het was zo simpel. Flesje Ornipar en klaar.

Ja sorry, ik word er niet eens meer boos om, al die mensen die blijven volharden in dieren volpompen met AB. Want het schijnt onuitroeibaar te zijn. Dat daarmee het leven op deze planeet ernstig bedreigd wordt is van ondergeschikt belang. Mensen kiezen nou eenmaal niet voor relatief goedkope oplossingen die ook nog eens het meest diervriendelijk zijn als ze daarentegen ook kunnen kiezen voor dure oplossingen vanuit 'de wetenschap'. Wetenschap is iets dat zichzelf telkens opnieuw moet uitvinden door contradicties. Het gevaar van onnodig AB op AB kuur toedienen is allang bekend en je komt er geen fluit verder mee. Maar ja... de Da zegt het, dus...

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip Niest

Berichtdoor jantien » 11 sep 2017 21:02

José schreef:Zucht. Weken verder, kip blootgesteld aan AB zonder resultaat, weerstand vóór de winter dus onnodig verminderd, dure rekeningen... En het was zo simpel. Flesje Ornipar en klaar.

Ja sorry, ik word er niet eens meer boos om, al die mensen die blijven volharden in dieren volpompen met AB. Want het schijnt onuitroeibaar te zijn. Dat daarmee het leven op deze planeet ernstig bedreigd wordt is van ondergeschikt belang. Mensen kiezen nou eenmaal niet voor relatief goedkope oplossingen die ook nog eens het meest diervriendelijk zijn als ze daarentegen ook kunnen kiezen voor dure oplossingen vanuit 'de wetenschap'. Wetenschap is iets dat zichzelf telkens opnieuw moet uitvinden door contradicties. Het gevaar van onnodig AB op AB kuur toedienen is allang bekend en je komt er geen fluit verder mee. Maar ja... de Da zegt het, dus...


Ehhhh Jose, Ik geloof niet dat Babette haar kip al blootgesteld heeft aan de AB hoor.....
En daarbij, als een kip de AB nodig heeft vanwege snot en er goed ziek van is, dan heeft dat dier het ook echt nodig om beter te worden.
Dat jij daar allemaal anders over denkt....prima.....maar praat andere mensen die anders handelen geen schuldgevoel aan asjeblieft.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 3 gasten