Hobby kippenboerderij Bodegraven

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 14 sep 2017 13:12

Goedemiddag,

Ik weet niet of ik hier goed zit hoor, maar ik heb een vraag.
Mijn vriend en ik hebben 1,5 week geleden 3 kippen bij deze man gekocht. 1 daarvan werd al gauw ziek en is gister overleden. Het begon met een enkel niesje en gister ging het inees hard. Zijn ogen zaten dicht, had dikke wangetjes en snakte naar adem. Wij zijn van mening dat hij dit al onder de leden moet hebben gehad toen wij de kip kochten. Net toen wij naar de dierenarts wilden gaan is hij daarvoor doodgegaan :(
Nu las mijn vriend op internet dat er meerdere mensen een zieke kip hebben gekocht bij deze man. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden.

Heeft hier iemand ervaring met deze heer?

Groetjes, Babette

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Vivian » 14 sep 2017 14:13

Dit is geen heer, maar een oplichter en dierenbeul. Hij heeft vele namen en vele woonplaatsen. Dicky uit woerden, de kippenman uit Linschoten etc. Google daar maar eens op, dan schrik je. Heel sneu voor de kippen en voor jullie, deze man doet zich vriendelijk voor, maar is een boef. Hij werkt als christelijk hulpverlener/therapeut voor een instelling voor jeugdigen met problemen.
Jullie kunnen wel aangifte doen bij de politie en ook bij marktplaats. Sterkte!

Gr vivian

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Vivian » 14 sep 2017 14:15

Ps ik zou wel met die andere kippen naar de dierenarts gaan want zij zullen ook ziek zijn of worden. Lijkt op snot, dus ze hebben een kuurtje nodig.'

Beterschap.

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 14 sep 2017 14:15

Jeetje zeg! Heftig! Dank je wel

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 14 sep 2017 14:16

Vivian schreef:Ps ik zou wel met die andere kippen naar de dierenarts gaan want zij zullen ook ziek zijn of worden. Lijkt op snot, dus ze hebben een kuurtje nodig.'

Beterschap.

Gaan we doen!

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor peertje » 14 sep 2017 18:17

Alweer? :crazyeyes:
Elke keer als dit soort dingen zich voordoen komt dezelfde persoon naar boven, die dan ook nog hulpverlener zou zijn? Lijkt me nou niet direct een combinatie die zo moet blijven voortbestaan... heb er ernstige vraagtekens bij... is niet ook een verhaaltje dat meneer zelf heeft opgehangen om geloofwaardig over te komen? Dierenmishandeling is naar mijn ervaring eerder een symptoom van eigen onverwerkt verleden of een stoornis... niet direct iemand die zelf als hulpverlener werkt.
Zeker melding van doen!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor José » 15 sep 2017 07:17

Volkomen off-topic, maar @Peertje: het percentage hulpverleners dat als ervaringsdeskundige hulpverlener wordt is juist gigantisch groot. Die zijn in het verleden zelf tegen problemen opgelopen en als ze die (-menen te-) overwinnen willen ze daar iets mee gaan doen. Uit menslievendheid of uit winstbejag, verschilt per persoon. Laat je dus niet bij de neus nemen als iemand 'hulpverlener' is. Kan van alles aan ten grondslag liggen.

On Topic: het is heel beroerd dat ook ts ten prooi is gevallen aan Dickie. Ik begrijp nog steeds niet dat deze man niet rigoureus is aan te pakken met zijn zwendel. Is toch een economisch delict, wat meestal zwaarder wordt gestraft dan misdaden tegen mensen of dieren. Maar hij blijft maar de ruimte krijgen om door te gaan.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor danielb » 15 sep 2017 08:39

op zich kun je ook de mensen verwijten die steeds dieren aanbrengen bij die man...
tenzij hij alles zelf kweekt,maar dat denk ik niet ;)

Lavendel
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 aug 2017 20:05
Land: Netherlands
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Lavendel » 15 sep 2017 08:49

Is dit dezelfde man?

Cochin,Wyandotte,Welsumer,Barnevelder,Sussex,Hollandse kriel
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1203523529? ... ialbuttons

Krielen: Wyandotte,Welsumer,Barnevelder,Sussex,Hollandse.nhb
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1202775542? ... ialbuttons

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Trea » 15 sep 2017 09:48

Dit is toch niet die hobbyboer dezelfde is als die beruchte handelaar uit Woerden/Bodegraven. ?
Volgens de oude verhalen was dat een handelaar die het liefst zijn kippen verkocht in het schemerdonker. Vanuit een doos in schuren of garages.

Het lijkt dat het hier gaat om een kippenboerderij voor hobbykippen waar zieke kippen rondlopen. Daar heb ik hier nog niet eerder zoveel narigheid over gelezen. Was je op het erf? Heb je de andere kippen rond zien lopen?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten