Hobby kippenboerderij Bodegraven

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Trea » 15 sep 2017 10:12

Sorry voor de kromme eerste zin. Dit had moeten zijn:

Dit is toch niet dezelfde als die beruchte handelaar uit Woerden/Bodegraven ? Of wel ?

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor peertje » 15 sep 2017 10:18

Ik er en heb nog tenen krom van :mrgreen:

Het leuke is dat je met lezen logische combinaties maakt uit de aangeboden informatie... ik had er dus totaal overheen gelezen... ;)

Lavendel
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 aug 2017 20:05
Land: Netherlands
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Lavendel » 15 sep 2017 10:38

@Trea, ik ben er niet geweest. Het grootte aantal verschillende rassen staat me tegen.

De advertenties waren me laatst al een keer opgevallen, toen het over deze "meneer" ging. Destijds werd er naar Bodegraven en Linschoten verwezen. De teksten in de advertenties lijken erg op elkaar, dus het zou wel eens een persoon kunnen zijn, met 2 accounts.

Vandaar mijn vraag.

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 15 sep 2017 11:58

Lavendel schreef:Is dit dezelfde man?

Cochin,Wyandotte,Welsumer,Barnevelder,Sussex,Hollandse kriel
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1203523529? ... ialbuttons

Krielen: Wyandotte,Welsumer,Barnevelder,Sussex,Hollandse.nhb
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1202775542? ... ialbuttons


Aan de advertenties te zien lijkt het de zelfde man..

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 15 sep 2017 12:01

Trea schreef:Dit is toch niet die hobbyboer dezelfde is als die beruchte handelaar uit Woerden/Bodegraven. ?
Volgens de oude verhalen was dat een handelaar die het liefst zijn kippen verkocht in het schemerdonker. Vanuit een doos in schuren of garages.

Het lijkt dat het hier gaat om een kippenboerderij voor hobbykippen waar zieke kippen rondlopen. Daar heb ik hier nog niet eerder zoveel narigheid over gelezen. Was je op het erf? Heb je de andere kippen rond zien lopen?

Ja, wij zijn op het erf geweest. Deze kerel zei dst hij alleen de schuur huurde. Hij had wat kippen in benches en ook loslopende kippen. Wel in de schuur, maar de beestjes zaten niet in kooitjes ofzo. Alleen die kipjes die dus in de bench zaten. Hij zei dat hij dat gedaan had zodat we even goed konden kijken naar de kipjes. Goed van vertrouwen als we zijn geloofden wij dat direct. Wat een vreselijke vent. Mn vriend gaat hem straks bellen. Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Trea » 15 sep 2017 12:20

Klinkt dus toch als dezelfde 'van Dick hout zaagt met planken' .
Locaties Woerden, Linschoten, Bodegraven en waar er nog meer schuren te huur zijn in de omgeving.

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 15 sep 2017 14:20

Mijn vriend heeft gebeld. De kerel zei dat er op de deur van de schuur een briefje zou hangen waarop staat dat je zieke kopie t terug zou kunnen brengen.. :roll: Heel apart verhaal. Arme kippies. Hij zei wel meteen dat wij ons geld terug zouden krijgen van de kippen. Geeft mij het gevoel dat die knakker heel goed weet waar hij mee bezig is. Dat gaan we morgen maar eens ophalen. Ik ga proberen foto's van deze man te maken en zijn auto. Dan kan ik aangifte doen. Bah bah, wat een engnek die vent!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Trea » 15 sep 2017 15:00

Deze meneer uit Woerden e.o. schijnt ook mee te lezen op t forum. Dus misschien is hij al gewaarschuwd.
Ik ben benieuwd of hij dan (als het dezelfde persoon is) besloten heeft iets aan zijn reputatie te doen.
Eerder gaf hij niet thuis als iemand verhaal kwam halen.

Babette2212
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2017 12:12
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Babette2212 » 16 sep 2017 13:12

Net bij deze man geweest. Ik was in eerste instantie huiverig. Zou hij wel op komen dagen? Er waren toevallig mensen die kippen bij hem wilden kopen. Mijn vriend heeft ze gelijk gewaarschuwd maar ze hebben ze toch meegenomen. Hopen dat zij gezonde kipjes hebben. Mijn vriend heeft hem direct het vuur aan de schenen gelegd. De man gaf aan dat hij inderdaad een tijd op slechte plekken heeft gezeten met zijn kippen (tocht etc), maar van zijn slechte imago af wil. Hij geeft aan geen kwaad in de zin het hebben. Ik twijfel aan zijn oprechtheid uiteraard. Op de vraag waarom hij onder verschillende namen en woonplaatsen adverteerde had hij niet echt een antwoord. Wij hebben ons geld terug gekregen. Wel heb ik voor de zekerheid zn kenteken genoteerd. Hij verkoopt zo'n 100 kippen per week en dan gaat er wel eens wat mis vertelde hij, op zich ook wat voor te zeggen natuurlijk. Ook zegt hij al vele malen controle te hebben gehad van verschillende instanties vanwege de vele klachten tegen hem. De verbeterpunten die zij geven doet hij altijd wat mee zei hij.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hobby kippenboerderij Bodegraven

Berichtdoor Trea » 16 sep 2017 13:34

En nu Babette?
Ga je nog ergens anders anders nieuwe kippen kopen?

Misschien moeten we ook maar eens eens lijst aanleggen met adressen waar tot volle tevredenheid kipjes zijn gekocht bij echte liefhebbers van hobbykippen.
Dat is toch net iets anders dan een lijst van fokkers van raskippen.
Juist leuk als er ook namen/adressen bij komen van kuikens uit natuurbroed en allerlei mixjes.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten