Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor peertje » 17 sep 2017 13:05

Ik denk: ik zal het legnest toch even van tabak voorzien, nu de cochin weer eens hopeloos broeds bleek...
Hok open: geen kip te bekennen!!! :shock:

Afbeelding

Ja zeg... wij nemen even lekker een stofbad ja! Ga jij lekker wat anders doen... dit is privé! :frons:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 17 sep 2017 14:37

Die geïrriteerde koppies. :mrgreen:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 23 sep 2017 14:54

Iemand met een grafische achtergrond moest eigenlijk wat kippen emoticons ontwerpen voor dit forum. Je ziet zoveel emoties aan die kopjes.
We zetten elke dag vers water heen voor de kippen. Maar de kippen drinken liever het regenwater wat in een tuinstoel staat die op het terras ligt. :crazyeyes: Dus nu in de aanbieding: kippendrinkbak, model tuinstoel.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor peertje » 24 sep 2017 18:10

Cochin Keesie is broedsaf -officieel-... en om haar positie kracht bij te zetten scharrelt ze rond en kloekt luidkeels als ze wat gevonden heeft, wat ze dan aan Tokkie voert... schatjes om ze zo bezig te zien :ilove:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 24 sep 2017 18:50

Helemaal koddig als ze dan het lekkers in de snavel hebben, laten vallen, weer in de snavel nemen, laten vallen en de ander het op mag eten. :ilove:

Loop zat prinsesheerlijk op een kussentje in de zon naast mijn moeder op de bank. Loop keek omhoog, maakte een alarmgeluidje, de rest stond gelijk stil, keken ook omhoog en jawel: twee rondzwevende buizerds. :duimop:
Of eigenlijk... :duimneer: maar toch... :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 24 sep 2017 20:40

Mijn Pino doet dat ook. Luidkeels roepen als ze iets lekkers heeft gevonden. Maar als het dan door dochterlief wordt ingepikt......dan rent ze heftig boos en pikkend achter haar dochter aan.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor moriarty » 24 sep 2017 23:18

Hier ook, vinden ze iets lekkers, veel herrie en dan ruzie omdat iedereen het wil. Zeg dan niets en eet het lekker op... :gutgut:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 09 okt 2017 19:22

Sas scharrelt weer met de andere kippen. Josefien, bruin-wit met een paar witte veren op de kop. Debruin., wit en bruin. Vlekje, met grijze staart en bruine vlek op de rug. Twee nieuwe kippen zijn wit, allebij overhangende kam. Zie geen verschil, als ik dat zie krijgen ze een naam.

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor BoerJennes » 11 okt 2017 08:12

Loedertje de Eilandkat is een oude, half verwilderde kat die geen andere katten duldt op ons Eiland aan de Veen. Je mag haar niet aanraken en menig boer heeft respect voor haar afgesleten tanden en scherpe klauwen. Maar sinds er op het Eiland Ei-landers rond lopen, wil ze er dolgraag bij horen. Ze drinkt water uit dezelfde waterbak als de kippetjes, en eet ook af en toe van het kippenvoer. Als de toom ergens ligt te zonnebaden, ligt ze er graag op gepaste afstand bij. De vorige haan had daar geen moeite mee, maar Haantje (die inmiddels ook gewoon Haan is geworden) denkt daar anders over:


Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 11 okt 2017 20:43

Vanmiddag ging ik gezellig met de kipjes het gras maaien. Tot zover niks bijzonders. Maar mijn mond viel bijna open van verbazing toen ik een verse walnoot ontdekte onder de kersenboom. :crazyeyes:

So what.... maar er is hier in geen velden of wegen een notenboom te zien. En er zitten hier ook geen eekhoorntjes die walnoten verzamelen.

Kan het dat eksters of vlaamse gaaien zulk voedsel verplaatsen? Iemand een idee?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten