Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 24 jun 2018 09:14

Als ik naar buiten kom, rennen de kuikens nog steeds snel weg, om vervolgens nieuwsgierig piepend te komen kijken.
Als mijn peuterdochter echter buiten komt, rennen de meiden snel naar het deurtje van de ren. Zij is namelijk de gene die altijd meelwormen voert :ilove:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 24 jun 2018 09:32

Met 9 kipjes wordt het lastiger om de kippen weer naar de ren te loodsen. Maar omdat je kippen redelijk goed gewenst gedrag kan aanleren met lekkers heb ik ze nu in kippentraining.

Een paar kipjes krijgen een gedroogd meelwormpje. Dan jaag ik al klappend de meute op richting ren. Een konijnenrekje dient als fuik. En als het is gelukt krijgen ze allemaal nog een paar meelwormpjes.

Vrijdag duurde het zeker 10 minuten. En gister nog maar 5.

P.s. de kuikens mogen niet los zonder direct toezicht en ze willen zo graag los als de anderen wel in de tuin mogen. Ze doen dan zelfs een poging om uit de ren te vliegen, maar vliegen op 1.50 hoogte tegen het roofvogelnet.

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 04 jul 2018 18:37

Nu hebben we een paarse kip. Ging niet opzij als mijn man de rest rode kool naar buiten gooit. Alle rode kool over haar witte rug. Nu loopt ze paars rond. :crazyeyes:

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ReneR » 04 jul 2018 18:57

vandaag 4 weken-oude wyandottekuikens (5 stuks) bij 13 weken oude zijdehoender-dames (2 stuks) gezet (Qua ruimte had ik eigenlijk geen keus :oops:)
Nu konden ze elkaar al twee weken zien en ruiken door stuk gaas.
Geen enkel probleem: geen snauw, pik of wat dan ook. De kuikens konden zelfs aan de kuiven pikken/trekken :gutgut: .
Alleen van het pikken aan hun tenen schrokken de zijdehoederdames een beetje :lol: Maar dat was zo weer over.
Ook fijn als het gelijk goed gaat :duimop:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 04 jul 2018 19:08

Leuk kapsel, ReneR. Op de foto dan.

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ReneR » 04 jul 2018 20:48

Ja, gaaf hè

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 06 jul 2018 19:13

Heb een jeugdgroep kraaien in de tuin. Allemaal jonge kraaien, luidruchtig ook. Jeugdgroepen kraaiachtige kunnen gemeen zijn. Maar kippen kunnen ook gemeen pikken. Geen probleem dus.

kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor kuiken 2018 » 06 jul 2018 21:33

Ik dacht laat Ik ook maar wat vertellen over mijn dieren :-) .Ik heb 24 brahma's en die komen gelijk naar het hok als ik fluit :-D , ik heb ook nieuwe hennen gehaald, zwarte brahma krulveer , en die heb ik ook gelijk bij de grote gezet en ging gelijk goed .

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Fryske » 07 jul 2018 09:02

ekster schreef:Nu hebben we een paarse kip. Ging niet opzij als mijn man de rest rode kool naar buiten gooit. Alle rode kool over haar witte rug. Nu loopt ze paars rond. :crazyeyes:


:gulzig: Is alweer terug gekleurd?

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 07 jul 2018 15:41

Ze heeft gisteren een modderbad genomen. Is weer helemaal wit, op de staart na. Dus nu weten we wat we moeten doen bij rode kool vlekken, in de modder ermee. :mrnono:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baklap en 12 gasten